In Turkey, destinations are managed under a single national roof. Stakeholders, who play an active role in the development of destinations considerations about this issue will help develop destination management strategies. In this study, it was aimed to examine in depth the opinions of the tourism sector stakeholders in Erzurum province regarding the destination management organization and to make suggestions about how to follow the strategy. The stakeholders were divided into public sector and private sector, and tried to find points where the similarities or similarities were not observed. A standardized open-ended interview technique, which is a qualitative method in the research, was adopted and a total of 45 faceto-face interviews were conducted. A number of managerial advices were made by getting out of the answers obtained
Türkiye’de destinasyonlar tek bir ulusal bir çatı altında yönetilmektedir. Destinasyonların gelişiminde aktif rol oynayan paydaşların bu konu hakkındaki düşünceleri, destinasyon yönetimi stratejilerinin geliştirilmesine yardımcı olacaktır. Bu araştırmada, Erzurum ilindeki turizm sektörü paydaşlarının destinasyon yönetim örgütüne ilişkin görüşlerini derinlemesine incelemek ve nasıl bir strateji izlenmesi gerektiğine yönelik öneriler de bulunmak amaçlanmıştır. Paydaşlar kamu sektörü ve özel sektör olarak ayrılarak düşüncelerinin benzeştiği ya da ayrıştığı noktalar tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırmada nitel bir yöntem olan standartlaştırılmış açık uçlu görüşme tekniği benimsenmiş ve toplamda 45 yüz yüze görüşme gerçekleştirilmiştir. Elde edilen yanıtlardan yola çıkılarak bir takım yönetsel önerilerde bulunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 14 Issue: 2 |