Due to synergy between innovational mentality and corporate strategies of businesses, the concept of strategic innovation defined as creating new value for customers, catching rivals unawares, engaging in innovative activities, creating market expansion and creating new markets. Despite the fact that the concept of strategic innovation is located in the foreign literature; there are few studies in Turkish.This study aims to define the concept of strategic innovation, the importance for businesses, stages of the strategic innovation process, strategic innovation orientation, to provide information and to create awareness in both decision-makers, business managers and academicians conducting studies in this subject
İşletmelerin inovasyonel düşünce yapıları ile kurumsal stratejileri arasındaki sinerjiye bağlı olarak müşteriler için yeni değer yaratma, rakipleri hazırlıksız yakalama, inovatif faaliyetlerde bulunma, pazarı genişletme ve yeni pazarlar oluşturma olarak tanımlanan stratejik inovasyon kavramı yabancı literatürde yer almasına karşın; bu konuda Türkçe olarak yapılmış çok sayıda çalışma bulunmamaktadır. Bu çalışma ile stratejik inovasyon kavramının tanımına, işletmeler için önemine, stratejik inovasyon süreci aşamalarına ve stratejik inovasyon yönelimine yer verilerek; stratejik inovasyon kavramı hakkında bilgi vermek, gerek karar vericiler ve işletme yöneticilerinde gerekse alan yazında çalışma yürüten akademisyenlerde konu ile ilgili farkındalık yaratmak amaçlanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 12 Issue: 29 |