In this study, by discussing the basic characteristics of globalization, the relations between the nation-state, public administration and globalization process is analyzed. Globalization can’t be explained solely by the increases in public sector’s service quality and capacity, but also financialization andrapid integration with global capital in a divergent way. In this regard globalization includes processes that are not ahistorical but historical, not spontaneous but driven, not absolute but conjunctural, not pluralistic and egalitarian but unequal. Globalization is a fragile process and therefore suggestions are put forward for the problems that Turkish Bureaucracy may consequently come across in the future.
Bu çalışmada, küreselleşmenin temel niteliklerine dair bir tartışma yapılarak, ulus-devlet ve kamu yönetiminin küreselleşme süreciyle olan ilişkisi birkaç boyutuyla ele alınmıştır. Küreselleşme olgusunun, yalnızca kamu kesiminin hizmet, hız ve kapasitesinde artışı değil, finansallaşma ve küresel sermayeyle bir bütünleşmeyi çok yönlü biçimde gerçekleştirdiği söylenebilir. Küreselleşmeyle modern toplumda bulunan temel eğilimin hayata geçtiği savunulabilir. Küreselleşme; tarih-üstü değil tarihsel, kendiliğinden değil yürütülen, mutlak değil konjonktürel, çoğulcu ve eşit değil eşitsiz süreçleri de barındırmakta, ulus-devlet açısındansa yok olmayı değil sermaye içinde çözünmeyi tanımlamaktadır. Tüm bu yönleriyle küreselleşmenin kırılgan bir süreç olduğu ifade edilerek önümüzdeki süreçte özellikle Türkiye bürokrasisinde ortaya çıkabilecek sorunlara dair öneriler sıralanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 12 Issue: 27 |