Nowadays, it is imperative that organizations should change and improve continuously in a intensive competition environment that globalization process has brought. In order to be a leader organization in an environment where it has been getting easier to reach the information with technological developments and customer expectations have been changing, organizations must have the best implementations. The main aim of this study is to discuss the benchmarking term that is defined as comparing with the best, learning from the best and applications of learned things to the organizations’ structure, processes and culture and also important instrument to raise the efficiency of strategic management
Günümüzde, küreselleşme sürecinin getirdiği yoğun rekabet ortamında işletmelerin sürekli değişmesi ve gelişmesi kaçınılmaz olmuştur. Teknolojinin ilerlemesiyle birlikte bilgiye erişmenin kolaylaştığı ve müşteri beklentilerinin farklılaştığı bir ortamda, lider bir işletme olabilmek en iyi uygulamalara sahip olmayı gerektirmektedir. Bu çalışmanın amacı en iyi ile karşılaştırma, en iyiden öğrenme ve öğrenilenlerin işletmelerin yapısına, süreçlerine ve kültürüne uyarlanması olarak tanımlanan ve ayrıca stratejik yönetimin etkinliğini artırmada önemli bir araç olan kıyaslama benchmarking kavramını tartışmaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2008 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 4 Issue: 7 |