The signs that we use in every part of our life are stimulants to elicit communication between human to human and human to nature. Tourism as a unique visual industry benefits extensively from visual signs. To comprehend better the integration between semiotics and tourism, semiotics triangle developed by Pierce is modified for our study to analyze the photos taken from an official website of Canada through systematic random sample selection technique. Results demonstrate that signs are reflected in the photos implying that Canada is a suitable country for eco and nature tourism; however signs related to cultural and historical heritage are not seem to be reflected
Yaşamımızın her alanında kullandığımız göstergeler, insanın insanla ve insanın doğayla olan iletişimini sağlamaya yönelik uyarıcılardır. Turizm eşsiz bir görsel endüstri olup, görsel göstergelerden yoğun bir şekilde yararlanmaktadır. Semiyotiğin ve turizmin birbiriyle olan uyumunu daha iyi anlayabilmek için, Pierce tarafından oluşturulan semiyotik üçgeni çalışmamıza adapte edilerek, Kanada’nın resmi bir sitesindeki, sistematik tesadüfü örneklem tekniği kullanılarak alınan fotoğraflar analiz edilmiştir. Analiz sonucunda, Kanada’nın ekolojik turizm ve doğa turizmi yapmaya uygun bir ülke olduğuna dair işaretlerin fotoğraflara yansıtıldığı fakat kültürel ve tarihi mirasa dair işaretlerin yansıtılmadığı görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 7 Issue: 13 |