Research Article
BibTex RIS Cite

Your Photos About Mardin on Social Media An Analysis of Touristic Marketing

Year 2020, Volume: 1 Issue: 1, 7 - 29, 30.10.2020

Abstract

With the development of technology, the use of internet is gradually increasing in every age group. Thanks to internet technology, information can reach many internet users in a short time. Social media has an important place in tourism marketing in this sense. In this study, it has been tried to examine Mardin-related photos in social media in terms of touristic marketing. User accounts of public institutions and private enterprises sharing on the social network platform were examined and information about the content of these pages was given. In line with this information, when the number of followers, shares and likes were examined, it was determined that the shares related to Mardin were shared on Instagram and used more actively than other social media platforms.

References

  • Aktan, E. (2018). “Sosyal Medyanın Turizm Pazarlamasındaki Rolünün Değerlendirilmesi (Assessing the Role of Social Media in Tourism Marketing).” Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 6 (3), s. 228-248.
  • Akyüz, R. (2009). “Sosyal Ağlarda Emniyet Verilerinin İncelenmesi.” Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Sakarya Üniversitesi Fen-Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Atadil, H. A. (2011). “Otel İşletmelerinde Sosyal Medya Pazarlaması: Turizm Tüketicilerinin Sosyal Paylaşım Sitelerine İlişkin Algıları Üzerine Bir Alan Çalışması.” Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, İzmir.
  • Avcıkurt, C. ve Köroğlu, A. (2000). “Türkiye’de Turizm İşletmelerinin Tanıtma ve Pazarlama Faaliyetlerinde İnterneti Kullanma Eğilimleri.” 5. Ulusal Pazarlama Kongresi Bildiri Kitabı. 16-18 Kasım, Antalya, 112.
  • Aymankuy, Y., Soydaş, M. and Saçlı, Ç. (2013). “The Effect of Social Media Utilization on Holiday Decision of Tourists: A study on Academic Staff.” International Journal of Human Sciences, Volume: 10, Issue: 1, 379.
  • Bulunmaz, B. (2011). “Otomotiv Sektöründe Sosyal Medyanın Kullanımı ve Fiat Örneği”. Global Media Journal, 2 (3): 20-51.
  • Büyükaslan, A. ve Kırık, M. A. (2013). Sosyal Medya Araştırmaları I, Sosyalleşen Birey. Konya: Çizgi Kitabevi Yayınları.
  • Curkan, S. C. (2013). “Sosyal Medya ve Turizm: Türkiye’deki Turistik Destinasyonların Değerlendirilmesi.” Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Anabilim Dalı, Balıkesir.
  • Doğan, H. (2013). “Social Media Applications in Destination Management Organizations: A case Study From İzmir Destination.” Unpublished Master Thesis. Yasar University, Institute of Social Sciences, Departments of Tourism Management, İzmir.
  • Ekinci, H. (2004). “İşletmelerin Halkla İlişkilerinde İnternetin Önemi.” Pazarlama Dünyası Dergisi, Sayı: 14, 24.
  • Eröz, S. ve Doğdubay, M. (2012). “Turistik Ürün Tercihinde Sosyal Medyanın Rolü ve Etik İlişkisi.” Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt 27, 133-157.
  • İbiş, S. ve Engin, Y. (2017). “Öğrencilerin Yiyecek ve İcecek İşletmesi Seçiminde Sosyal Medyanın Rolünün Belirlenmesi.” Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8 (17), 322-336. https://doi.org/10.20875/sb.68247.
  • Kahraman, M. (2010). Sosyal Medya 101. İstanbul: Kapital Medya.
  • Kim, A. and Ko, E. (2012). “Do Social Media Marketing Activities Enhance Customer Equity? An Empirical Study of Luxury Fashion Brand.” Journal of Business Research. Volume: 65, Issue: 10, 1481.
  • Korkmaz, S. (2000). “Seyahat Acentelerinin Pazarlama Faaliyetlerinde İnternet’in Kullanımı ve İnternet Konusunda Yabancı Turistlerin Görüşlerini ve Yararlanma Düzeylerini Saptamaya Yönelik Bir Araştırma.” Gazi Üniversitesi Vakfı Dergisi, Sayı: 1, 31.
  • Köroğlu, A., Geyik, S. ve Karaman, S. (2011). “Pazarlama İletişim Aracı Olarak İnternet: Butik Otellerin Web Sayfalarının İçerik Analizi Yöntemi ile İncelenmesi.” 12. Ulusal Turizm Kongresi Bildiriler Kitabı, 30 Kasım- 04 Aralık, Düzce, 101.
  • Kozak, N. (2006). Turizm Pazarlaması. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Mavnacıoğlu K. (2009). “İnternette Kullanıcıların Oluşturduğu ve Dağıttığı İçeriklerin Etik Açıdan İncelenmesi: Sosyal Medya Örnekleri.” Fırat Üniversitesi Medya ve Etik Sempozyumu, 07-09 Ekim, Elazığ.
  • Mangold. G. W. and Faulds, J. D. (2009). “Social Media: The New Hybrid Element of the Promotion Mix.” Business Horizons. 52 (4): 357-358.
  • Mazman, G. (2009). “Sosyal Ağların Benimsenme Süreci ve Eğitsel Bağlamda Kullanımı.” Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitim Anabilim Dalı, Ankara.
  • Tunalı, V. (2016). Sosyal Ağ Analizine Giriş. İstanbul ve Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Vural, A. ve Bat, M. (2010). “Yeni Bir İletişim Ortamı Olarak Sosyal Medya: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine Yönelik Bir Araştırma.” Journal of Yaşar University Dergisi, Sayı: 20, 3355.
  • Yıldız Sanay, G. (2017). “Elektronik Turizm Pazarlamasında Güncel Yaklaşımlar ve Sosyal Medyanın Turistlerin Destinasyon Seçimi Üzerindeki Etkileri ve Analizi.” Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Haliç Universitesi, İstanbul.

Sosyal Medya’da Mardin İle İlgili Fotoğrafların Turistik Pazarlama Açısından İncelenmesi

Year 2020, Volume: 1 Issue: 1, 7 - 29, 30.10.2020

Abstract

Teknolojinin gelişmesi ile birlikte internet kullanımı her yaş grubunda giderek artmaktadır. İnternet teknolojisi sayesinde bilgi kısa sürede çok fazla internet kullanıcısına ulaşabilmektedir. Sosyal medya, bu anlamda turizm pazarlamasında önemli bir yere sahiptir. Bu çalışmada, sosyal medyada Mardin ile ilgili olan fotoğraflar turistik pazarlama açısından incelenmeye çalışılmıştır. Bu araştırmada, Mardin ve çevresi ile ilgili facebook, twitter ve instagram gibi sosyal ağ platformlarında paylaşım yapan kamu kurumları ve özel işletmelere ait kullanıcı hesapları incelenmiş olup, bu sayfaların içerikleri hakkında bilgiler verilmiştir. Bu bilgiler doğrultusunda takipçi sayıları, paylaşım ve beğeni sayıları incelendiğinde sosyal medya platformlarında Mardin ile ilgili paylaşımların en çok Instagram’da yapıldığı ve Instagram’ın diğer sosyal medya platformlarına göre daha aktif kullanıldığı tespit edilmiştir.

References

  • Aktan, E. (2018). “Sosyal Medyanın Turizm Pazarlamasındaki Rolünün Değerlendirilmesi (Assessing the Role of Social Media in Tourism Marketing).” Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 6 (3), s. 228-248.
  • Akyüz, R. (2009). “Sosyal Ağlarda Emniyet Verilerinin İncelenmesi.” Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Sakarya Üniversitesi Fen-Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Atadil, H. A. (2011). “Otel İşletmelerinde Sosyal Medya Pazarlaması: Turizm Tüketicilerinin Sosyal Paylaşım Sitelerine İlişkin Algıları Üzerine Bir Alan Çalışması.” Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, İzmir.
  • Avcıkurt, C. ve Köroğlu, A. (2000). “Türkiye’de Turizm İşletmelerinin Tanıtma ve Pazarlama Faaliyetlerinde İnterneti Kullanma Eğilimleri.” 5. Ulusal Pazarlama Kongresi Bildiri Kitabı. 16-18 Kasım, Antalya, 112.
  • Aymankuy, Y., Soydaş, M. and Saçlı, Ç. (2013). “The Effect of Social Media Utilization on Holiday Decision of Tourists: A study on Academic Staff.” International Journal of Human Sciences, Volume: 10, Issue: 1, 379.
  • Bulunmaz, B. (2011). “Otomotiv Sektöründe Sosyal Medyanın Kullanımı ve Fiat Örneği”. Global Media Journal, 2 (3): 20-51.
  • Büyükaslan, A. ve Kırık, M. A. (2013). Sosyal Medya Araştırmaları I, Sosyalleşen Birey. Konya: Çizgi Kitabevi Yayınları.
  • Curkan, S. C. (2013). “Sosyal Medya ve Turizm: Türkiye’deki Turistik Destinasyonların Değerlendirilmesi.” Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Anabilim Dalı, Balıkesir.
  • Doğan, H. (2013). “Social Media Applications in Destination Management Organizations: A case Study From İzmir Destination.” Unpublished Master Thesis. Yasar University, Institute of Social Sciences, Departments of Tourism Management, İzmir.
  • Ekinci, H. (2004). “İşletmelerin Halkla İlişkilerinde İnternetin Önemi.” Pazarlama Dünyası Dergisi, Sayı: 14, 24.
  • Eröz, S. ve Doğdubay, M. (2012). “Turistik Ürün Tercihinde Sosyal Medyanın Rolü ve Etik İlişkisi.” Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt 27, 133-157.
  • İbiş, S. ve Engin, Y. (2017). “Öğrencilerin Yiyecek ve İcecek İşletmesi Seçiminde Sosyal Medyanın Rolünün Belirlenmesi.” Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8 (17), 322-336. https://doi.org/10.20875/sb.68247.
  • Kahraman, M. (2010). Sosyal Medya 101. İstanbul: Kapital Medya.
  • Kim, A. and Ko, E. (2012). “Do Social Media Marketing Activities Enhance Customer Equity? An Empirical Study of Luxury Fashion Brand.” Journal of Business Research. Volume: 65, Issue: 10, 1481.
  • Korkmaz, S. (2000). “Seyahat Acentelerinin Pazarlama Faaliyetlerinde İnternet’in Kullanımı ve İnternet Konusunda Yabancı Turistlerin Görüşlerini ve Yararlanma Düzeylerini Saptamaya Yönelik Bir Araştırma.” Gazi Üniversitesi Vakfı Dergisi, Sayı: 1, 31.
  • Köroğlu, A., Geyik, S. ve Karaman, S. (2011). “Pazarlama İletişim Aracı Olarak İnternet: Butik Otellerin Web Sayfalarının İçerik Analizi Yöntemi ile İncelenmesi.” 12. Ulusal Turizm Kongresi Bildiriler Kitabı, 30 Kasım- 04 Aralık, Düzce, 101.
  • Kozak, N. (2006). Turizm Pazarlaması. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Mavnacıoğlu K. (2009). “İnternette Kullanıcıların Oluşturduğu ve Dağıttığı İçeriklerin Etik Açıdan İncelenmesi: Sosyal Medya Örnekleri.” Fırat Üniversitesi Medya ve Etik Sempozyumu, 07-09 Ekim, Elazığ.
  • Mangold. G. W. and Faulds, J. D. (2009). “Social Media: The New Hybrid Element of the Promotion Mix.” Business Horizons. 52 (4): 357-358.
  • Mazman, G. (2009). “Sosyal Ağların Benimsenme Süreci ve Eğitsel Bağlamda Kullanımı.” Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitim Anabilim Dalı, Ankara.
  • Tunalı, V. (2016). Sosyal Ağ Analizine Giriş. İstanbul ve Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Vural, A. ve Bat, M. (2010). “Yeni Bir İletişim Ortamı Olarak Sosyal Medya: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine Yönelik Bir Araştırma.” Journal of Yaşar University Dergisi, Sayı: 20, 3355.
  • Yıldız Sanay, G. (2017). “Elektronik Turizm Pazarlamasında Güncel Yaklaşımlar ve Sosyal Medyanın Turistlerin Destinasyon Seçimi Üzerindeki Etkileri ve Analizi.” Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Haliç Universitesi, İstanbul.
There are 23 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Urban Policy
Journal Section Research Articles
Authors

Serhat Harman This is me 0000-0003-2845-8657

Mehmet Zeynel Eyyüpoğlu This is me 0000-0001-5104-0027

Publication Date October 30, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Harman, S., & Eyyüpoğlu, M. Z. (2020). Sosyal Medya’da Mardin İle İlgili Fotoğrafların Turistik Pazarlama Açısından İncelenmesi. International Journal of Mardin Studies, 1(1), 7-29.

International Journal of Mardin Studies is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).