Toplumların yaşadığı her şehirde ihtiyaç olunan mekânlardan/alanlardan biri de çocuk yaşam alanlarıdır. Dünyada ve Türkiye’de özellikle de son yıllarda çocuklar ve onların mekân ile etkileşimleri üzerine çalışmaların yapıldığı bilinmektedir. Yapılan araştırmalar ve gözlemlerden de Mardin merkezde az sayıda anaokulu ve bunlarında genelde aynı konseptte oldukları görülmüştür. Bu çalışma, 3-6 yaş aralığında olan çocukların kreşlerde/anaokullarında farklı konseptlerde tasarımlar neler olabilir? Çocukların isteyebileceği mekânlar üzerine mimari boyutta neler olabilir? soruları temelinde şekillendi. Bu bağlamda MAÜ Mimarlık Bölümü’nde Mimari Proje 4-5 olarak “Mardin’de Çocuk Yaşam Alanı” tasarımı üzerine çalışma yapılmıştır.
Proje kapsamında; 3-6 yaş aralığındaki çocuklar için fonksiyonel mekânlar, uyumlu ve kaliteli bir ortam sağlanmasının yanı sıra alternatif olacak mekânlarda çocukların eğitim ve öğrenme ihtiyacının karşılanacağı alanlar tasarlanmıştır. Daha çok çocukların eğlenerek öğrenebilecekleri ortamlar nasıl olabilir? üzerinde düşünülmüş olup, bu bağlamda projeler oluşturulmuştur. Öğrenci proje örnekleri çalışmaya bırakılmıştır.
Çocukların en iyi şekilde ‘oyun ve eğlenme ile öğrenme’ temelinde keyif alacakları mekânlar yaratmak projelerin ortak amacı olmuştur. Çalışma kapsamına alınmış olan proje örnekleri, Mardin’de veya başka bir yerde yapılmış veya yapılacak olan kreş/anaokulları tasarımının şekillenmesinde fikir üretimi için katkı sağlayacaktır.
Desteğiniz ve katkılarınız için teşekkürler...
One of the spaces/areas needed in every city or city where societies live is children's living spaces. It is known that studies on children and their interactions with space have been carried out in the world and in Turkey, especially in recent years. From the researches and observations made, it has been seen that there are a certain number of kindergartens in the center of Mardin. What can be the designs in different concepts in kindergartens/kindergartens for children aged 3-6? What can be done in architectural dimension on the spaces that children may want? The study was formed on the basis of questions.
In this context, as Architectural Project 4-5 in MAU Department of Architecture; Work was carried out on the design of "Children's Living Area in Mardin". In project scope; In addition to providing functional spaces and a harmonious and high quality environment for children aged 3-6, alternative spaces have been designed to meet the education and learning needs of children. How can there be environments where be more children can learn while having fun? have been considered and projects have been created in this context. Student project samples are left to work.
Creating spaces where children can best enjoy on the basis of 'learning through play and fun' has been the common goal of the projects. The project examples included in the study will contribute to the generation of ideas in shaping the design of the nursery/kindergartens that have been or will be built in Mardin or elsewhere.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Urban Policy |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | October 31, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 3 Issue: 2 |
International Journal of Mardin Studies is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).