Geleceğimizin
toplumunu oluşturacak olan ilkokul öğrencilerindeki kaybolan değerlerin
belirlenmesi önem arz etmektedir. İlkokul öğrencilerindeki kaybolan değerler,
gelecekteki toplumumuzda kaybolacak değerlere ışık tutması açısından önemlidir.
Bu araştırmanın amacı ilkokul öğrencilerinde kaybolan değerlerin belirlenmesi
ve incelenmesidir. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim
(fenomenoloji) yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Katılımcıların seçiminde uygun
örnekleme yöntemi ve ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Ölçüt örneklemede
ölçüt olarak mesleki deneyimi on yıl ve üzerinde sınıf öğretmenleri olarak
belirlenmiştir. Ölçüt örnekleme kullanılmasındaki amaç, mesleki deneyimi çok
olan sınıf öğretmenlerinin geçmişteki ve günümüzdeki ilkokul öğrencilerinin
sahip olduğu değerleri kıyaslama imkânına sahip olmalarıdır. Araştırmanın
katılımcılarını Erzurum ili Pasinler ilçe merkezinde bir devlet ilkokulunda
görev yapan 14 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak,
araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu
kullanılmıştır. Veriler 2017 yılı haziran ayında toplanmıştır. Araştırmacılar
tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu, 14 sınıf öğretmenine
uygulanmıştır. Görüşmeler, teneffüslerde, sınıf öğretmeninin görev yaptığı
sınıfta gerçekleştirilmiştir. Sınıf öğretmenleri ile yapılan görüşmeler,
öğretmenden izin alınarak ses kayıt cihazına kaydedilmiştir. Verilerin
çözümlenmesinde tematik analiz kullanılmıştır. Veriler belirli temalar altında
toplanarak, okuyucunun kolayca anlayabileceği bir şekilde sunulmuştur. İlkokul
öğrencilerinde kaybolan değerlerin incelendiği bu araştırma sonucunda beş adet
temaya ulaşılmıştır. Ulaşılan temalar şunlardır: saygıda azalma, sevgide
azalma, sosyalleşme problemleri, benmerkezcilik, sorumluluk bilincinde azalma.
Ulaşılan bulgular sonucunda, sınıf öğretmenlerine ve ailelere çeşitli
önerilerde bulunulmuştur.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 31, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 2 Issue: 3 |