Bu araştırmada, Atatürk üniversitesi
öğrencilerinde medya araçlarını kullanma biçimleri, amaçları, süreleri, anne
baba eğitim düzeyi ve cinsiyetleri gibi değişkenlere göre alarak bunların
güvengenlik özellikleri üzerinde ki etkileri sınanmıştır. Araştırmanın evrenini
Erzurum Atatürk Üniversitesi'nde öğrenim gören öğrenciler oluştururken,
örneklemini Atatürk üniversitesinin çeşitli bölümlerinde 2013-2014 öğretim
yılında öğrenim gören; 258 kadın, 318 erkek olmak üzere toplam 576 öğrenci
oluşturmuştur. Araştırmada kişisel bilgi formu ve “Kendini Belirleme (Güvengenlik)
Envanteri” (Voltan-Acar ve Öğretmen, 2007)
kullanılmıştır. Elde edilen bilgiler SPSS paket programıyla incelenmiştir. Üniversite öğrencilerinin anne eğitim durumlarına göre, baba
eğitim durumlarına göre, internete
girme amacına göre, güvengenlik puan ortalamaları arasında, televizyon izleme sıklığına göre, anlamlı farklılaşma
olduğu görülmüştür. Üniversite öğrencilerinin cinsiyetlerine göre güvengenlik
puan ortalamaları arasında anlamlı farklılık bulunmamıştır. Üniversite öğrencilerinin ailelerinin
birlikte ya da ayrı olmasına göre, algılanan ekonomik durumlarına göre, internete girme sıklıklarına göre, internette kalma süresine göre, radyo dinleme sıklığına göre, televizyon
izleme amacına göre, gazete okuma sıklığına göre, gazete okuma amacına göre güvengenlik puan ortalamaları arasında anlamlı farklılık
bulunmamıştır.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 31, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 2 Issue: 3 |