Bu araştırmada, Atatürk üniversitesi
öğrencilerinde medya araçlarını kullanma biçimleri, amaçları, süreleri, anne
baba eğitim düzeyi ve cinsiyetleri gibi değişkenlere göre alarak bunların
güvengenlik özellikleri üzerinde ki etkileri sınanmıştır. Araştırmanın evrenini
Erzurum Atatürk Üniversitesi'nde öğrenim gören öğrenciler oluştururken,
örneklemini Atatürk üniversitesinin çeşitli bölümlerinde 2013-2014 öğretim
yılında öğrenim gören; 258 kadın, 318 erkek olmak üzere toplam 576 öğrenci
oluşturmuştur. Araştırmada kişisel bilgi formu ve “Kendini Belirleme (Güvengenlik)
Envanteri” (Voltan-Acar ve Öğretmen, 2007)
kullanılmıştır. Elde edilen bilgiler SPSS paket programıyla incelenmiştir. Üniversite öğrencilerinin anne eğitim durumlarına göre, baba
eğitim durumlarına göre, internete
girme amacına göre, güvengenlik puan ortalamaları arasında, televizyon izleme sıklığına göre, anlamlı farklılaşma
olduğu görülmüştür. Üniversite öğrencilerinin cinsiyetlerine göre güvengenlik
puan ortalamaları arasında anlamlı farklılık bulunmamıştır. Üniversite öğrencilerinin ailelerinin
birlikte ya da ayrı olmasına göre, algılanan ekonomik durumlarına göre, internete girme sıklıklarına göre, internette kalma süresine göre, radyo dinleme sıklığına göre, televizyon
izleme amacına göre, gazete okuma sıklığına göre, gazete okuma amacına göre güvengenlik puan ortalamaları arasında anlamlı farklılık
bulunmamıştır.
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2017 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 3 |
Bibtex | @araştırma makalesi { ijoeec374670, journal = {International Journal of Eurasian Education and Culture}, issn = {2602-4047}, address = {ijoeec@gmail.com}, publisher = {Kadir ULUSOY}, year = {2017}, volume = {2}, number = {3}, pages = {93 - 114}, title = {ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN MEDYA ARAÇLARINI KULLANMA DURUMLARINA GÖRE GÜVENGENLİK ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ}, key = {cite}, author = {Zengin, Ömer and Alver, Birol} } |
APA | Zengin, Ö. & Alver, B. (2017). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN MEDYA ARAÇLARINI KULLANMA DURUMLARINA GÖRE GÜVENGENLİK ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ . International Journal of Eurasian Education and Culture , 2 (3) , 93-114 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijoeec/issue/33838/374670 |
MLA | Zengin, Ö. , Alver, B. "ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN MEDYA ARAÇLARINI KULLANMA DURUMLARINA GÖRE GÜVENGENLİK ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ" . International Journal of Eurasian Education and Culture 2 (2017 ): 93-114 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijoeec/issue/33838/374670> |
Chicago | Zengin, Ö. , Alver, B. "ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN MEDYA ARAÇLARINI KULLANMA DURUMLARINA GÖRE GÜVENGENLİK ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ". International Journal of Eurasian Education and Culture 2 (2017 ): 93-114 |
RIS | TY - JOUR T1 - ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN MEDYA ARAÇLARINI KULLANMA DURUMLARINA GÖRE GÜVENGENLİK ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ AU - ÖmerZengin, BirolAlver Y1 - 2017 PY - 2017 N1 - DO - T2 - International Journal of Eurasian Education and Culture JF - Journal JO - JOR SP - 93 EP - 114 VL - 2 IS - 3 SN - 2602-4047- M3 - UR - Y2 - 2023 ER - |
EndNote | %0 International Journal of Eurasian Education and Culture ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN MEDYA ARAÇLARINI KULLANMA DURUMLARINA GÖRE GÜVENGENLİK ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ %A Ömer Zengin , Birol Alver %T ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN MEDYA ARAÇLARINI KULLANMA DURUMLARINA GÖRE GÜVENGENLİK ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ %D 2017 %J International Journal of Eurasian Education and Culture %P 2602-4047- %V 2 %N 3 %R %U |
ISNAD | Zengin, Ömer , Alver, Birol . "ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN MEDYA ARAÇLARINI KULLANMA DURUMLARINA GÖRE GÜVENGENLİK ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ". International Journal of Eurasian Education and Culture 2 / 3 (Ekim 2017): 93-114 . |
AMA | Zengin Ö. , Alver B. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN MEDYA ARAÇLARINI KULLANMA DURUMLARINA GÖRE GÜVENGENLİK ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ. International Journal of Eurasian Education and Culture. 2017; 2(3): 93-114. |
Vancouver | Zengin Ö. , Alver B. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN MEDYA ARAÇLARINI KULLANMA DURUMLARINA GÖRE GÜVENGENLİK ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ. International Journal of Eurasian Education and Culture. 2017; 2(3): 93-114. |
IEEE | Ö. Zengin ve B. Alver , "ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN MEDYA ARAÇLARINI KULLANMA DURUMLARINA GÖRE GÜVENGENLİK ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ", International Journal of Eurasian Education and Culture, c. 2, sayı. 3, ss. 93-114, Eki. 2017 |