Sosyal Bilgiler öğretiminde tarihsel kanıt analizinin
kullanıldığı bu çalışmanın amacı, öğretim sürecinde bu yöntemi uygulamanın
öğrencilerin akademik başarısı üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Çağdaş
pedagojik anlayışın dayandığı temel ilke bilindiği üzere öğrenciyi aktif kılma
ve onun üst düzey bilişsel becerilerini harekete geçirme, geliştirme üzerine
kuruludur. Öğretim süreçlerinde uygulanan ve son dönemde ortaya çıkmış olan
drama, rol yapma, benzetim, problem çözme, proje, altı şapkalı düşünme tekniği,
ikili ve grup çalışmaları gibi pek çok yeni yaklaşım bu anlayışa dayanmaktadır.
Bunlara ek olarak bir de “tarihsel kanıt analizi” yöntemini sayabiliriz. Çağdaş
öğretim anlayışı yalnızca bilgi tüketimi yerine, aynı zamanda öğrencinin
öğrenmeyi öğrenmesi ve bilgi
üretmesi esasına da dayanmaktadır. Bu amaca hizmet edebilecek önemli
yöntemlerden olan kanıt analizi ile öğrencinin farklı kanıtlardan derleyeceği
ve aralarında bağlantılar kuracağı bilgilere ulaşması ve bu bağlantılardan yeni
bilgiler, değerlendirmeler üretmesi esasına dayanmaktadır. Çalışmada nicel
araştırma yöntemi olan ön test-son test kontrol gruplu deneysel desen
kullanılmış ve deney-kontrol olmak üzere iki grup üzerinden çalışmalar
yürütülmüştür. Konuların tarihsel kanıt analizine dayalı olarak öğretilmesinin
akademik başarı üzerindeki etkisini ölçebilmek amacıyla, araştırmacı tarafından
her iki gruba da uygulanan başarı testi geliştirilmiştir. Yürütülen çalışma sonucunda; öğretim
sürecinde tarihsel kanıt analizinin uygulandığı deney grubu öğrencilerinin,
öğretim süreçlerinde diğer yöntemlerin uygulandığı kontrol grubu
öğrencilerinden daha başarılı olduğu ortaya konulmuştur.
The aim of this study, in
which historical proof analysis was used in social studies instruction, was to
determine the effect of this method on the academic achievement of students.
The basic principle of the modern pedagogical approach is to empower the student
and activate and develop the student's higher cognitive processes. Techniques
such as drama, role playing, simulation, problem solving, projects, the six
thinking hats technique, pair and group work have recently been started to be
used in instruction, stemming from this new approach. In addition to the above,
we must also mention “historical proof analysis”. Modern approaches to
instruction focus not only on the consumption of knowledge but also teaching
the student how to learn and how to produce knowledge. Proof analysis, as one
of the most significant methods used in this fashion, allows students to gather
different sources of proof and reach information by forming connections between
these sources, resulting in the production of new information and evaluations.
In this study, a quantitative pre-test post-test control group experimental
design was used and activities were carried out with two groups, being the
experimental group and the control group. In order to measure the effect of
instruction based on historical proof analysis on academic achievement, the
researchers developed an aptitude test that was administered to both groups. As
a result of the study, we can conclude that the experimental group which
received instruction based on historical proof analysis had a higher level of
achievement than the control group, who received instruction based on other
methods.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 3 Issue: 4 |