Research Article
BibTex RIS Cite

Pandemi Döneminde Sınıf Öğretmenlerinin Yaşadığı Problemler

Year 2021, , 112 - 133, 31.12.2021
https://doi.org/10.32570/ijofe.1031859

Abstract

Bu araştırmanın amacı, pandemi döneminde sınıf öğretmenlerinin yaşadıkları problemleri ortaya koymaktır. Bu amaçla 40 sınıf öğretmeni ile görüşme gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmaya katılan öğretmenlerin 20 si devlet kurumunda 20 si de özel okulda görev almaktadır. Görüşmeler, pandemi sürecinin olumsuz koşullarından dolayı online ortamda gerçekleştirilmiştir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden olan olgu bilim (fenomenoloji) deseni kullanılmıştır. Bu verilerin toplanmasında araştırmacılar tarafından geliştirilen görüşme formu kullanılmıştır. Öğretmenler ile yapılan görüşmeler sonucunda elde edilen veriler içerik analizi yöntemi kullanılarak bulgulara dönüştürülmüştür. İçerik analizi sonrasında 4 tema belirlenmiş, bu temalarda toplam 39 kod ortaya çıkarılmıştır. Katılımcılar, Covid-19 pandemi sürecinde kullanılan uzaktan eğitim modeli sayesinde mesleki gelişim sağladıklarını ifade etmişlerdir. Ayrıca ders anlatımı için kullandıkları bilgisayar, bilgisayar programı, bilgisayar yazılımı ve internet gibi birçok materyali iyi bir seviyede kullanmayı öğrenmişlerdir. Öğretmenler uzaktan eğitimde yaşadıkları materyal, teknolojik alet, online süreç konusunda yaşadığı problemlerin öğrencilerin dikkat ve motivasyonu üzerinde olumsuz yönde etki ettiği ve derse olan ilgi ve katılımı azalttığını ifade etmişlerdir.

References

  • Aras, N. (2013). Okul müdürlerinin sahip olduğu okul liderliği standartlarına ilişkin öğretmen algıları. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Arslan, Y. ve Şumuer, E. (2020). Covid-19 döneminde sanal sınıflarda öğretmenlerin karşılaştıkları sınıf yönetimi sorunları. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 201-230.
  • Bakioğlu, B. ve Çevik, M. (2020). Covid-19 pandemisi sürecinde fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 15(4), 109-129. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.43502.
  • Baltacı, A. (2019). Nitel araştırma süreci: Nitel bir araştırma nasıl yapılır? Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 368-388.
  • Duban, N. ve Şen, F. G. (2020). Sınıf öğretmeni adaylarının Covid-19 pandemi sürecine ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 15(4), 357-376. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.43653.
  • Erkoca, M. C. (2021). Uzaktan eğitim sürecinde öğrenci ilgisi-bir çalışma. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7(1), 148-163.
  • Ersoy, F. (2019). Fenomenoloji. İçinde A. Saban ve A. Ersoy (Edt.), Eğitimde nitel araştırma (ss. 51-105). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Güneş, F. (2014). Eğitimde ödev tartışmaları. Bartın University Journal of Faculty of Education, 3(2) , 1-25.
  • İnal, S. (2016). Middle east respiratory syndrome-coronavirus (mers-cov) enfeksiyonu: Ortadoğu solunum yetmezliği sendromu-koronavirüs enfeksiyonu. Okmeydanı Tıp Dergisi, 32 (Ek sayı), 37-45.
  • Johns Hopkins University (2020). Mapping covid-19. https://systems.jhu.edu/research/public-health/ncov/ İndirilme Tarihi: 25.11.2020.
  • Kırık, A. M. ve Özkoçak, V. (2020). Yeni dünya düzeni bağlamında sosyal medya ve yeni koronavirüs (covid-19) pandemisi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 45 (7), 133-154.
  • Külekçi Akyavuz, E., Çakın, M. (2020). Covid-19 salgınının eğitime etkisi konusunda okul yöneticilerinin görüşleri. Turkish Studies, 15(4), 723-737.
  • Kürtüncü, M. ve Kurt, A. (2020). Covid-19 pandemisi döneminde hemşirelik öğrencilerinin uzaktan eğitim konusunda yaşadıkları sorunlar. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi (ASEAD), 7(5), 66-77.
  • National Geograpgic-History (2020). Pandemics that change history. https://www.history.com/topics/middle-ages/pandemics-timeline İndirilme Tarihi: 28.11.2020.
  • Sarı, H. İ. (2020). Evde kal döneminde uzaktan eğitim: Ölçme ve değerlendirmeyi neden karantinaya almamalıyız? Uluslararası Eğitim Araştırmacıları Dergisi, 3(1), 121-128.
  • Shigemura, J., Ursano, R.J., Morganstein, J.C., Kurosawa, M. ve Benedek, D.M (2020). Public responses to the novel 2019 coronavirus. (2019 -Ncov) in Japan: Mental Health Consequences and Target Populations. Psychiatry and Clinical Neurosciences, 74: 277–283, 2020.
  • TEDMEM (2020). COVID-19 sürecinde eğitim: Uzaktan öğrenme, sorunlar ve çözüm önerileri (TEDMEM Analiz Dizisi7). Ankara: Türk Eğitim Derneği Yayınları.
  • Til, A. (2020). Yeni koronavirüs hastalığı hakkında bilinmesi gerekenler. Göller Bölgesi Aylık Ekonomi ve Kültür Dergisi, 8 (85), 53-57.
  • UNESCO (2020). COVID-19 Education response webinar: distance learning strategies: What do we know about effectiveness? Synthesis report. https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000373350 İndirilme Tarihi: 25.07.2021.
  • UNESCO (2020). Covid-19 Socio-economic impact on cultural and creative sectors in south-east europe. https://en.unesco.org/news/covid-19-socio-economic-impact-cultural-and-creative-sectors-south-east-europe İndirilme Tarihi: 29.11.2020.
  • UNİCEF (2020). Keeping the world’s children learning through COVID-19. https://www.unicef.org/coronavirus/keeping-worlds-children-learning-through-covid-19 İndirilme Tarihi: 27.11.2020.
  • Wössmann, L. (2020. Folgekosten ausbleibenden Lernens: Was wir über die Corona-bedingten Schulschließungen aus der Forschung lernen können. İfo Schnelldienst. 38-44.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (5.Baskı), Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Yıldız, A. ve Vural, R.A. (2020). Covid-19 pandemisi ve derinleşen eğitim eşitsizlikleri. Covid-19 Pandemisi Altıncı Ay Değerlendirme Raporu, Türk Tabipleri Birliği, 556-565.
  • Yurtbakan, E. ve Akyıldız, S. (2020). Sınıf öğretmenleri, ilkokul öğrencileri ve ebeveynlerin covid-19 izolasyon döneminde uygulanan uzaktan eğitim faaliyetleri hakkındaki görüşleri. Turkish Studies, 15(6), 949-977. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.43780.
Year 2021, , 112 - 133, 31.12.2021
https://doi.org/10.32570/ijofe.1031859

Abstract

References

  • Aras, N. (2013). Okul müdürlerinin sahip olduğu okul liderliği standartlarına ilişkin öğretmen algıları. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Arslan, Y. ve Şumuer, E. (2020). Covid-19 döneminde sanal sınıflarda öğretmenlerin karşılaştıkları sınıf yönetimi sorunları. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 201-230.
  • Bakioğlu, B. ve Çevik, M. (2020). Covid-19 pandemisi sürecinde fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 15(4), 109-129. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.43502.
  • Baltacı, A. (2019). Nitel araştırma süreci: Nitel bir araştırma nasıl yapılır? Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 368-388.
  • Duban, N. ve Şen, F. G. (2020). Sınıf öğretmeni adaylarının Covid-19 pandemi sürecine ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 15(4), 357-376. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.43653.
  • Erkoca, M. C. (2021). Uzaktan eğitim sürecinde öğrenci ilgisi-bir çalışma. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7(1), 148-163.
  • Ersoy, F. (2019). Fenomenoloji. İçinde A. Saban ve A. Ersoy (Edt.), Eğitimde nitel araştırma (ss. 51-105). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Güneş, F. (2014). Eğitimde ödev tartışmaları. Bartın University Journal of Faculty of Education, 3(2) , 1-25.
  • İnal, S. (2016). Middle east respiratory syndrome-coronavirus (mers-cov) enfeksiyonu: Ortadoğu solunum yetmezliği sendromu-koronavirüs enfeksiyonu. Okmeydanı Tıp Dergisi, 32 (Ek sayı), 37-45.
  • Johns Hopkins University (2020). Mapping covid-19. https://systems.jhu.edu/research/public-health/ncov/ İndirilme Tarihi: 25.11.2020.
  • Kırık, A. M. ve Özkoçak, V. (2020). Yeni dünya düzeni bağlamında sosyal medya ve yeni koronavirüs (covid-19) pandemisi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 45 (7), 133-154.
  • Külekçi Akyavuz, E., Çakın, M. (2020). Covid-19 salgınının eğitime etkisi konusunda okul yöneticilerinin görüşleri. Turkish Studies, 15(4), 723-737.
  • Kürtüncü, M. ve Kurt, A. (2020). Covid-19 pandemisi döneminde hemşirelik öğrencilerinin uzaktan eğitim konusunda yaşadıkları sorunlar. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi (ASEAD), 7(5), 66-77.
  • National Geograpgic-History (2020). Pandemics that change history. https://www.history.com/topics/middle-ages/pandemics-timeline İndirilme Tarihi: 28.11.2020.
  • Sarı, H. İ. (2020). Evde kal döneminde uzaktan eğitim: Ölçme ve değerlendirmeyi neden karantinaya almamalıyız? Uluslararası Eğitim Araştırmacıları Dergisi, 3(1), 121-128.
  • Shigemura, J., Ursano, R.J., Morganstein, J.C., Kurosawa, M. ve Benedek, D.M (2020). Public responses to the novel 2019 coronavirus. (2019 -Ncov) in Japan: Mental Health Consequences and Target Populations. Psychiatry and Clinical Neurosciences, 74: 277–283, 2020.
  • TEDMEM (2020). COVID-19 sürecinde eğitim: Uzaktan öğrenme, sorunlar ve çözüm önerileri (TEDMEM Analiz Dizisi7). Ankara: Türk Eğitim Derneği Yayınları.
  • Til, A. (2020). Yeni koronavirüs hastalığı hakkında bilinmesi gerekenler. Göller Bölgesi Aylık Ekonomi ve Kültür Dergisi, 8 (85), 53-57.
  • UNESCO (2020). COVID-19 Education response webinar: distance learning strategies: What do we know about effectiveness? Synthesis report. https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000373350 İndirilme Tarihi: 25.07.2021.
  • UNESCO (2020). Covid-19 Socio-economic impact on cultural and creative sectors in south-east europe. https://en.unesco.org/news/covid-19-socio-economic-impact-cultural-and-creative-sectors-south-east-europe İndirilme Tarihi: 29.11.2020.
  • UNİCEF (2020). Keeping the world’s children learning through COVID-19. https://www.unicef.org/coronavirus/keeping-worlds-children-learning-through-covid-19 İndirilme Tarihi: 27.11.2020.
  • Wössmann, L. (2020. Folgekosten ausbleibenden Lernens: Was wir über die Corona-bedingten Schulschließungen aus der Forschung lernen können. İfo Schnelldienst. 38-44.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (5.Baskı), Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Yıldız, A. ve Vural, R.A. (2020). Covid-19 pandemisi ve derinleşen eğitim eşitsizlikleri. Covid-19 Pandemisi Altıncı Ay Değerlendirme Raporu, Türk Tabipleri Birliği, 556-565.
  • Yurtbakan, E. ve Akyıldız, S. (2020). Sınıf öğretmenleri, ilkokul öğrencileri ve ebeveynlerin covid-19 izolasyon döneminde uygulanan uzaktan eğitim faaliyetleri hakkındaki görüşleri. Turkish Studies, 15(6), 949-977. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.43780.
There are 26 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Sümeyye Dinler 0000-0002-5547-4815

Hakan Dündar 0000-0003-4641-3612

Publication Date December 31, 2021
Published in Issue Year 2021

Cite

APA Dinler, S., & Dündar, H. (2021). Pandemi Döneminde Sınıf Öğretmenlerinin Yaşadığı Problemler. International Journal of Field Education, 7(2), 112-133. https://doi.org/10.32570/ijofe.1031859

Cited By