Research Article
BibTex RIS Cite

Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Kesirler Konusundaki Kavram Yanılgılarını Belirleme Testi ve Bir Uygulaması

Year 2020, , 175 - 200, 30.06.2020
https://doi.org/10.32570/ijofe.684802

Abstract

Kesirlerin kavram bakımından zengin bir içeriğe sahip olması öğrencilerin zorlanmasını ve kavram yanılgısı oluşturmasını istemsiz olarak etkilemektedir.Öğretim sürecinde öğrencilerin ne gibi hatalar yapabileceğinin bilinmesinin hem öğreten hem de öğrenen açısından yararlı olacağı düşüncesinden hareketle bu çalışmada, ortaokul altıncı sınıf öğrencilerinin kesirler konusundaki kavram yanılgılarını belirlemek amacıyla bir test geliştirmek ve bunu uygulamada görmek hedeflenmiştir. Bu doğrultuda kesirler konusunda kavram yanılgılarının etraflıca ortaya konulabilmesi ve konuya dair derinlemesine incelemelerin yapılabilmesi için araştırmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması deseni tercih edilmiştir. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen ve 10 açık uçlu sorudan oluşan “Kesirlerde Kavram Yanılgılarını Belirleme Testi” kullanılmıştır. Uygulamada araştırmanın katılımcılarını bir devlet ortaokulunda bulunan 19 altıncı sınıf öğrencisi (11 erkek, 8 kız) oluşturmaktadır. Çalışmadan elde edilen veriler nitel veri analiz yöntemlerinden biri olan içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Çalışmanın sonunda her bir kazanıma yönelik öğrencilerin sahip olduğu kavram yanılgıları tespit edilmiştir.

References

  • Acar, N. (2010). Kesir çubuklarının ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin kesirlerde toplama ve çıkarma işlemlerindeki başarılarına etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Akın, F. (2002). İlköğretim 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutumlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Alacaci, C. (2015). İlköğretimde karşılaşılan matematiksel zorluklar ve çözüm önerileri. E. Bingölbali ve M. F. Özmantar (Ed.), Öğrencilerin kesirler konusundaki kavram yanılgıları (s. 63-95).Ankara: Pegem Akademi.
  • Albayrak, M. (2000). İlköğretimde matematik ve öğretimi (2. Baskı). Ankara: Aşık Matbaası.
  • Altıparmak, K. ve Özüdoğru, M. (2015). Hata ve kavram yanılgısı: kesir ve parça bütün ilişkisi. International Journal of Human Sciences, 12(2), 1465-1483.
  • Aytekin, C. ve Uçar, Z. T. (2014). Ortaokul öğrencilerinin kesirlerde tahmin becerilerinin incelenmesi. Elementary Education Online, 13(2), 546-563.
  • Baki, A. (2008). Kuramdan uygulamaya matematik eğitimi. Ankara: Harf Eğitim.
  • Başgün, M. ve Ersoy, Y. (2000). Sayılar ve Aritmetik I:Kesir ve Ondalık Sayıların Öğretilmesinde Bazı Güçlükler ve Yanılgılar, IV. fen bilimleri eğitimi kongresi bildiri kitabı, Ankara: MEB Yayınları, 604-608.
  • Behr, M. Wachsmuth, I., & Post, T. R. (1985). Construct a sum a measure of children's understanding of fraction size. Journal for Research in Mathematics Education, 16(2), 121-131.
  • Ben-Hur, M. (2006). Concept-rich mathematics instruction: Building a strong foundation for reasoning and problem solving. ASCD.
  • Bezuk, N.S. & Bieck, M. (1993). Current research on rational numbers and common fractions: Summary and implications for teachers. In D.T. Owens (Ed.), Research ideas for the classroom-Middle grades mathematics 118-136. New York:Macmillan.
  • Biber, A. Ç., Tuna, A. ve Aktaş, O. (2013). Öğrencilerin kesirler konusundaki kavram yanılgıları ve bu yanılgıların kesir problemleri çözümlerine etkisi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3( 2), 152-162.
  • Bingölbali, E. ve Özmantar M. F. (2015).Matematiksel zorluklar ve çözüm önerileri. E. Bingölbali ve M. F. Özmantar (Ed.), Matematiksel kavram yanılgıları: sebepleri ve çözüm arayışları (s. 1-30). Ankara: Pegem Akademi.
  • Birgin, O. ve Gürbüz, R. (2009).İlköğretim II. kademe öğrencilerinin rasyonel sayılar konusundaki işlemsel ve kavramsal bilgi düzeylerinin incelenmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, XXII(2), 529-550.
  • Bogdan, R. C., & Biklen, S. K. (2007). Qualitative research for education: an introduction to theory and methods (5. bs.). USA: Pearson Education, Inc.
  • Booker, G. (1996). Constructing mathematical conventions formed by the abstraction and generalization of earlier ideas: The development of initial fraction ideas. InL.Steff, P. Cobb & P. Nesher (Eds.), Theories of mathematics learning, Hillsdale, (pp. 381-395). NJ; Earlbaum.
  • Bright, W.G., Behr, J.M., Post, R.T., & Wachsmuth, I.(1988). Identifying fractions on number lines. Journal for Research in Mathematics Education, 19(3), 215-232.
  • Charalambous C. Y., & Pitta-Pantazi, D. P. (2005). Revisiting a theoretical model on fractions: ımplications for teaching and research. In Chick, H.L. & Vincent, J. L. (Eds.), Proceedings of the 29th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol 2, pp. 233 – 240).
  • Demiri, L. (2013). Öğrencilerin kesirler konusundaki kavram yanılgılarıyla ilgili öğretmen ve öğretmen adaylarının bilgilerinin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Dickson, L., Brown, B., &Gibson, O. (1993). Children learning mathematics: A teacher’s guide to recent research. London: Cassell.
  • Durmuş, S. (2005). Rasyonel Sayılarda Bölme İşlemini İlköğretim Öğrencilerin Algılayışları. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9, 97- 109.
  • Eroğlu, D., Camci, F. ve Tanışlı, D. (2019). Altıncı sınıf öğrencilerinin kesirler ve kesirlerdeki toplama-çıkarma konusundaki bilgilerinin yapılandırılmasına ilişkin tahmini öğrenme yol haritası. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 45, 116-143.
  • Ersoy, Y. ve Ardahan, H. (2003). İlköğretim okullarında kesirlerin öğretimi ı: öğrencilerin öğrenme güçlükleri ve ortak yanlışlıkları. Matematik etkinlikleri-2002 bildiri kitabı. Ankara: Matematikçiler Derneği Yayınları.
  • Frankenstein, M. (1998). Reading the world with maths: Goals for a critical mathematical literacy curriculum. In P. Gates (Ed.), Proceedings of the First International Mathematics Education and Society Conference (pp. 180-189). Nottingham: Centre for the Study of Mathematics Education, Nottingham University.
  • Hansen, A. (2014). Children’serrors in mathematics. London: Sage Publications.
  • Hanson, D. (1995). Understanding fractions (Grades 5 to 8).
  • Hanson, S. A., & Hogan P. T., (2000). Computational estimation skill of college students. Journal for Research in Mathematics Education, 31(4), 483-499.
  • Hart, K.M. (1993). Fractions. In K.M. Hart (Ed.), Children’s understanding of mathenıatics: 11-16, (pp. 66-81). John Murray.
  • Hasemann, K. (1981). On difficulties with fractions. Educational Studies in Mathematics, 12(1), 71-87.
  • Haser, Ç. ve Ubuz, B. (2002). Kesirlerde kavramsal ve işlemsel performans. Eğitim ve Bilim, 27(126), 53-61.
  • İpek, A.S., Işık, C. ve Albayrak, M. (2005). Sınıf öğretmeni adaylarının kesir işlemleri konusundaki kavramsal performansları. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 537-547.
  • İşeri, A.(1997). Diagnosis on Students’ Misconceptions on Decimal Numbers. Unpublished master thesis. ODTÜ, Ankara.
  • Kar, T. ve Işık, C. (2015). İlköğretim matematik öğretmenlerinin öğrencilerin kurdukları problemlere yönelik görüşlerinin incelenmesi: kesirlerle toplama işlemi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education), 30(1), 122-136.
  • Kerslake, D. (1986). Fractions: Children’s strategies and errors. A report of the strategies and errors in secondary mathematics project. Windsor, England: NFER-Nelson.
  • Kocaoğlu, T. ve Yenilmez, K. (2010). Beşinci sınıf öğrencilerinin kesir problemlerinde yaptıkları hatalar ve kavram yanılgıları. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 14, 71-85.
  • Küçük, A. ve Demir, B. (2009). İlköğretim 6-8.sınıflarda matematik öğretiminde karşılaşılan bazı kavram yanılgıları üzerine bir çalışma. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 97-112.
  • Mack, N. K. (1990). Learning fractions with understanding: Building on informal knowledge. Journal for Research in Mathematics Education, 21(1), 16-32.
  • McDermott, L. C. (1991). Millicanlecture 1990: What we teach and what is learned-closing the gap. American Journal of Physics, 59(4), 301-315.
  • McLeod, R., & Newmarch, B. (2006). Math4Life: Fractions. London, GB: National Research and Development Center for Sdult Literacy and Numeracy.
  • McMillan, J. H. (2000). Education alresearch Fundamentals for the consumer. USA: Longman.
  • Misquitta, R. (2011). A review of theliterature: Fraction instruction for struggling learners in mathematics. Learning Disabilities Research & Practice, 26(2), 109-119.
  • Mumcu, H. Y. (2017). Pedagojik alan bilgisi bağlamında öğretmen adaylarının kesirlerle ilgili kavram yanılgılarını giderme yeterliklerinin farklı değişkenlere göre incelenmesi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(3), 1264-1292.
  • Ni, Y., & Zhou, Y. D. (2005). Teaching and learning fraction and rational numbers: The origins and implications of whole number bias. Educational Psychologist, 40(1), 27–52.
  • Ojose, B. (2015). Students’ misconceptions in mathematics: Analysis of remedies and what research says. Ohio Journal of School Mathematics, 72, 30-34.
  • Okur, M. ve Gürel, Z.Ç. (2016). Ortaokul 6. ve 7. sınıf öğrencilerinin kesirler konusundaki kavram yanılgıları. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 922-951.
  • Olkun, S. ve Toluk, Z. (2001). İlköğretimde Matematik Öğretimi:1-5 Sınıflar. Ankara: Artım Yayınları.
  • Orhun, N. (2007). Kesir işlemlerinde formal aritmetik ve görselleştirme arasındaki bilişsel boşluk. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(14), 99-111.
  • Önal, H. ve Yorulmaz, A. (2017). İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin kesirler konusunda yaptıkları hatalar. Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi/JRES, 4(1), 98-113.
  • Öncül, R. (2000). Eğitim ve eğitim bilimleri sözlüğü. İstanbul, MEB Yayınları, Ankara.
  • Özçelik, D. A. (1992). Ölçme ve değerlendirme. Ankara: ÖSYM.
  • Pantziara, M., & Philippou, G. (2011). Levels of students’ “conception” of fractions. Educational Studies in Mathematics, 79(1), 61-83.
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative research & evaluation methods (3. bs.). USA: SAGE Publications, Inc.
  • Pesen, C. (2007). Öğrencilerin kesirlerle ilgili kavram yanılgıları. Eğitim ve Bilim, 32(143), 79-88.
  • Pesen, C. (2008). Kesirlerin sayı doğrusu üzerindeki gösteriminde öğrencilerin öğrenme güçlükleri ve kavram yanılgıları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(15), 157-168.
  • Redmond, A. (2009). Prospective Elementary Teachers’ Division of Fractions Understanding: A Mixed Methods Study, Doctor of philosophy, Oklahoma StateUniversity.
  • Sharp, J., & Adams, B. (2002). Children's constructions of knowledge for fraction division after solving realistic problems. The Journal of Educational Research, 95(6), 333-347.
  • Sherman, H.J., Richardson, L.I., & Yardson, G. (2005). Teaching children who struggle with Mathematics: A systematic approach to analysis and correction, Pearson Education Inc.
  • Soylu, Y. ve Soylu, C. (2005). İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin kesirler konusundaki öğrenme güçlükleri: kesirlerde sıralama, toplama, çıkarma, çarpma ve kesirlerle ilgili problemler. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 101-117.
  • Soylu, Y. (2008). Öğrencilerin kesirler konusundaki hata ve yanlış anlamaları ve sınıf öğretmen adaylarının tahmin edebilme becerileri. Çağdaş Eğitim Dergisi, 33(356), 31–39.
  • Şiap, İ. ve Duru, A. (2004). Kesirlerde geometriksel modelleri kullanabilme becerisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 12 (1), 89-96.
  • Tan, Ş. (2009). Öğretimde ölçme ve değerlendirme KPSS el kitabı. (4. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Tekkaya, C., Çapa, Y. ve Yılmaz, Ö. (2000). Biyoloji öğretmen adaylarının genel biyoloji konularındaki kavram yanılgıları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 140-147.
  • Ülgen, G. (2004). Kavram geliştirme, kuramlar ve uygulamalar. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Van De Walle, J. A.,Karp, K. S., & Bay-Williams, J. M. (2013). İlkokul ve ortaokul matematiği gelişimsel yaklaşımla öğretim. (Çev. Ed. S. Durmuş), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Volkova, T. N. (2005), Characterizing middle school students thinking in estimation. Proceedings of the 29th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Vol. 4, pp. 289-296. Melbourne: PME.
  • Wu, H. (1999). Some remarks on the teaching of fractions in elementary school. Retrieved electronically from http://math. berkeley. edu/~ wu/fractions2. pdf on November, 8, 2007.
  • Yanik, H. B., Heldig, B., & Flores, A. (2008). Teaching the concept of unit in measurement interpretation of rational numbers. Elementary Education Online, 7(3), 693-705.
  • Yenilmez, K. ve Yaşa, E. (2008). İlköğretim öğrencilerinin geometrideki kavram yanılgıları. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(2), 461-483.
  • Yılmaz, Z. ve Yenilmez, K. (2007). İlköğretim 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin ondalık sayılar konusundaki kavram yanılgıları. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 8(1), 269-290.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (8. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Zembat, İ. Ö. (2015). Matematiksel kavram yanılgıları ve çözüm önerileri. M.F. Özmantar, E. Bingölbali ve H. Akkoç (Ed.), Kavram yanılgısı nedir? (1-8). Ankara: Pegem Akademi.
Year 2020, , 175 - 200, 30.06.2020
https://doi.org/10.32570/ijofe.684802

Abstract

References

  • Acar, N. (2010). Kesir çubuklarının ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin kesirlerde toplama ve çıkarma işlemlerindeki başarılarına etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Akın, F. (2002). İlköğretim 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutumlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Alacaci, C. (2015). İlköğretimde karşılaşılan matematiksel zorluklar ve çözüm önerileri. E. Bingölbali ve M. F. Özmantar (Ed.), Öğrencilerin kesirler konusundaki kavram yanılgıları (s. 63-95).Ankara: Pegem Akademi.
  • Albayrak, M. (2000). İlköğretimde matematik ve öğretimi (2. Baskı). Ankara: Aşık Matbaası.
  • Altıparmak, K. ve Özüdoğru, M. (2015). Hata ve kavram yanılgısı: kesir ve parça bütün ilişkisi. International Journal of Human Sciences, 12(2), 1465-1483.
  • Aytekin, C. ve Uçar, Z. T. (2014). Ortaokul öğrencilerinin kesirlerde tahmin becerilerinin incelenmesi. Elementary Education Online, 13(2), 546-563.
  • Baki, A. (2008). Kuramdan uygulamaya matematik eğitimi. Ankara: Harf Eğitim.
  • Başgün, M. ve Ersoy, Y. (2000). Sayılar ve Aritmetik I:Kesir ve Ondalık Sayıların Öğretilmesinde Bazı Güçlükler ve Yanılgılar, IV. fen bilimleri eğitimi kongresi bildiri kitabı, Ankara: MEB Yayınları, 604-608.
  • Behr, M. Wachsmuth, I., & Post, T. R. (1985). Construct a sum a measure of children's understanding of fraction size. Journal for Research in Mathematics Education, 16(2), 121-131.
  • Ben-Hur, M. (2006). Concept-rich mathematics instruction: Building a strong foundation for reasoning and problem solving. ASCD.
  • Bezuk, N.S. & Bieck, M. (1993). Current research on rational numbers and common fractions: Summary and implications for teachers. In D.T. Owens (Ed.), Research ideas for the classroom-Middle grades mathematics 118-136. New York:Macmillan.
  • Biber, A. Ç., Tuna, A. ve Aktaş, O. (2013). Öğrencilerin kesirler konusundaki kavram yanılgıları ve bu yanılgıların kesir problemleri çözümlerine etkisi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3( 2), 152-162.
  • Bingölbali, E. ve Özmantar M. F. (2015).Matematiksel zorluklar ve çözüm önerileri. E. Bingölbali ve M. F. Özmantar (Ed.), Matematiksel kavram yanılgıları: sebepleri ve çözüm arayışları (s. 1-30). Ankara: Pegem Akademi.
  • Birgin, O. ve Gürbüz, R. (2009).İlköğretim II. kademe öğrencilerinin rasyonel sayılar konusundaki işlemsel ve kavramsal bilgi düzeylerinin incelenmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, XXII(2), 529-550.
  • Bogdan, R. C., & Biklen, S. K. (2007). Qualitative research for education: an introduction to theory and methods (5. bs.). USA: Pearson Education, Inc.
  • Booker, G. (1996). Constructing mathematical conventions formed by the abstraction and generalization of earlier ideas: The development of initial fraction ideas. InL.Steff, P. Cobb & P. Nesher (Eds.), Theories of mathematics learning, Hillsdale, (pp. 381-395). NJ; Earlbaum.
  • Bright, W.G., Behr, J.M., Post, R.T., & Wachsmuth, I.(1988). Identifying fractions on number lines. Journal for Research in Mathematics Education, 19(3), 215-232.
  • Charalambous C. Y., & Pitta-Pantazi, D. P. (2005). Revisiting a theoretical model on fractions: ımplications for teaching and research. In Chick, H.L. & Vincent, J. L. (Eds.), Proceedings of the 29th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol 2, pp. 233 – 240).
  • Demiri, L. (2013). Öğrencilerin kesirler konusundaki kavram yanılgılarıyla ilgili öğretmen ve öğretmen adaylarının bilgilerinin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Dickson, L., Brown, B., &Gibson, O. (1993). Children learning mathematics: A teacher’s guide to recent research. London: Cassell.
  • Durmuş, S. (2005). Rasyonel Sayılarda Bölme İşlemini İlköğretim Öğrencilerin Algılayışları. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9, 97- 109.
  • Eroğlu, D., Camci, F. ve Tanışlı, D. (2019). Altıncı sınıf öğrencilerinin kesirler ve kesirlerdeki toplama-çıkarma konusundaki bilgilerinin yapılandırılmasına ilişkin tahmini öğrenme yol haritası. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 45, 116-143.
  • Ersoy, Y. ve Ardahan, H. (2003). İlköğretim okullarında kesirlerin öğretimi ı: öğrencilerin öğrenme güçlükleri ve ortak yanlışlıkları. Matematik etkinlikleri-2002 bildiri kitabı. Ankara: Matematikçiler Derneği Yayınları.
  • Frankenstein, M. (1998). Reading the world with maths: Goals for a critical mathematical literacy curriculum. In P. Gates (Ed.), Proceedings of the First International Mathematics Education and Society Conference (pp. 180-189). Nottingham: Centre for the Study of Mathematics Education, Nottingham University.
  • Hansen, A. (2014). Children’serrors in mathematics. London: Sage Publications.
  • Hanson, D. (1995). Understanding fractions (Grades 5 to 8).
  • Hanson, S. A., & Hogan P. T., (2000). Computational estimation skill of college students. Journal for Research in Mathematics Education, 31(4), 483-499.
  • Hart, K.M. (1993). Fractions. In K.M. Hart (Ed.), Children’s understanding of mathenıatics: 11-16, (pp. 66-81). John Murray.
  • Hasemann, K. (1981). On difficulties with fractions. Educational Studies in Mathematics, 12(1), 71-87.
  • Haser, Ç. ve Ubuz, B. (2002). Kesirlerde kavramsal ve işlemsel performans. Eğitim ve Bilim, 27(126), 53-61.
  • İpek, A.S., Işık, C. ve Albayrak, M. (2005). Sınıf öğretmeni adaylarının kesir işlemleri konusundaki kavramsal performansları. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 537-547.
  • İşeri, A.(1997). Diagnosis on Students’ Misconceptions on Decimal Numbers. Unpublished master thesis. ODTÜ, Ankara.
  • Kar, T. ve Işık, C. (2015). İlköğretim matematik öğretmenlerinin öğrencilerin kurdukları problemlere yönelik görüşlerinin incelenmesi: kesirlerle toplama işlemi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education), 30(1), 122-136.
  • Kerslake, D. (1986). Fractions: Children’s strategies and errors. A report of the strategies and errors in secondary mathematics project. Windsor, England: NFER-Nelson.
  • Kocaoğlu, T. ve Yenilmez, K. (2010). Beşinci sınıf öğrencilerinin kesir problemlerinde yaptıkları hatalar ve kavram yanılgıları. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 14, 71-85.
  • Küçük, A. ve Demir, B. (2009). İlköğretim 6-8.sınıflarda matematik öğretiminde karşılaşılan bazı kavram yanılgıları üzerine bir çalışma. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 97-112.
  • Mack, N. K. (1990). Learning fractions with understanding: Building on informal knowledge. Journal for Research in Mathematics Education, 21(1), 16-32.
  • McDermott, L. C. (1991). Millicanlecture 1990: What we teach and what is learned-closing the gap. American Journal of Physics, 59(4), 301-315.
  • McLeod, R., & Newmarch, B. (2006). Math4Life: Fractions. London, GB: National Research and Development Center for Sdult Literacy and Numeracy.
  • McMillan, J. H. (2000). Education alresearch Fundamentals for the consumer. USA: Longman.
  • Misquitta, R. (2011). A review of theliterature: Fraction instruction for struggling learners in mathematics. Learning Disabilities Research & Practice, 26(2), 109-119.
  • Mumcu, H. Y. (2017). Pedagojik alan bilgisi bağlamında öğretmen adaylarının kesirlerle ilgili kavram yanılgılarını giderme yeterliklerinin farklı değişkenlere göre incelenmesi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(3), 1264-1292.
  • Ni, Y., & Zhou, Y. D. (2005). Teaching and learning fraction and rational numbers: The origins and implications of whole number bias. Educational Psychologist, 40(1), 27–52.
  • Ojose, B. (2015). Students’ misconceptions in mathematics: Analysis of remedies and what research says. Ohio Journal of School Mathematics, 72, 30-34.
  • Okur, M. ve Gürel, Z.Ç. (2016). Ortaokul 6. ve 7. sınıf öğrencilerinin kesirler konusundaki kavram yanılgıları. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 922-951.
  • Olkun, S. ve Toluk, Z. (2001). İlköğretimde Matematik Öğretimi:1-5 Sınıflar. Ankara: Artım Yayınları.
  • Orhun, N. (2007). Kesir işlemlerinde formal aritmetik ve görselleştirme arasındaki bilişsel boşluk. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(14), 99-111.
  • Önal, H. ve Yorulmaz, A. (2017). İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin kesirler konusunda yaptıkları hatalar. Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi/JRES, 4(1), 98-113.
  • Öncül, R. (2000). Eğitim ve eğitim bilimleri sözlüğü. İstanbul, MEB Yayınları, Ankara.
  • Özçelik, D. A. (1992). Ölçme ve değerlendirme. Ankara: ÖSYM.
  • Pantziara, M., & Philippou, G. (2011). Levels of students’ “conception” of fractions. Educational Studies in Mathematics, 79(1), 61-83.
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative research & evaluation methods (3. bs.). USA: SAGE Publications, Inc.
  • Pesen, C. (2007). Öğrencilerin kesirlerle ilgili kavram yanılgıları. Eğitim ve Bilim, 32(143), 79-88.
  • Pesen, C. (2008). Kesirlerin sayı doğrusu üzerindeki gösteriminde öğrencilerin öğrenme güçlükleri ve kavram yanılgıları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(15), 157-168.
  • Redmond, A. (2009). Prospective Elementary Teachers’ Division of Fractions Understanding: A Mixed Methods Study, Doctor of philosophy, Oklahoma StateUniversity.
  • Sharp, J., & Adams, B. (2002). Children's constructions of knowledge for fraction division after solving realistic problems. The Journal of Educational Research, 95(6), 333-347.
  • Sherman, H.J., Richardson, L.I., & Yardson, G. (2005). Teaching children who struggle with Mathematics: A systematic approach to analysis and correction, Pearson Education Inc.
  • Soylu, Y. ve Soylu, C. (2005). İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin kesirler konusundaki öğrenme güçlükleri: kesirlerde sıralama, toplama, çıkarma, çarpma ve kesirlerle ilgili problemler. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 101-117.
  • Soylu, Y. (2008). Öğrencilerin kesirler konusundaki hata ve yanlış anlamaları ve sınıf öğretmen adaylarının tahmin edebilme becerileri. Çağdaş Eğitim Dergisi, 33(356), 31–39.
  • Şiap, İ. ve Duru, A. (2004). Kesirlerde geometriksel modelleri kullanabilme becerisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 12 (1), 89-96.
  • Tan, Ş. (2009). Öğretimde ölçme ve değerlendirme KPSS el kitabı. (4. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Tekkaya, C., Çapa, Y. ve Yılmaz, Ö. (2000). Biyoloji öğretmen adaylarının genel biyoloji konularındaki kavram yanılgıları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 140-147.
  • Ülgen, G. (2004). Kavram geliştirme, kuramlar ve uygulamalar. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Van De Walle, J. A.,Karp, K. S., & Bay-Williams, J. M. (2013). İlkokul ve ortaokul matematiği gelişimsel yaklaşımla öğretim. (Çev. Ed. S. Durmuş), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Volkova, T. N. (2005), Characterizing middle school students thinking in estimation. Proceedings of the 29th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Vol. 4, pp. 289-296. Melbourne: PME.
  • Wu, H. (1999). Some remarks on the teaching of fractions in elementary school. Retrieved electronically from http://math. berkeley. edu/~ wu/fractions2. pdf on November, 8, 2007.
  • Yanik, H. B., Heldig, B., & Flores, A. (2008). Teaching the concept of unit in measurement interpretation of rational numbers. Elementary Education Online, 7(3), 693-705.
  • Yenilmez, K. ve Yaşa, E. (2008). İlköğretim öğrencilerinin geometrideki kavram yanılgıları. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(2), 461-483.
  • Yılmaz, Z. ve Yenilmez, K. (2007). İlköğretim 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin ondalık sayılar konusundaki kavram yanılgıları. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 8(1), 269-290.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (8. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Zembat, İ. Ö. (2015). Matematiksel kavram yanılgıları ve çözüm önerileri. M.F. Özmantar, E. Bingölbali ve H. Akkoç (Ed.), Kavram yanılgısı nedir? (1-8). Ankara: Pegem Akademi.
There are 71 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Safa Özaltun This is me 0000-0002-1222-1332

Dönsel Danacı 0000-0001-9489-7071

Keziban Orbay 0000-0002-7642-4139

Publication Date June 30, 2020
Published in Issue Year 2020

Cite

APA Özaltun, S., Danacı, D., & Orbay, K. (2020). Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Kesirler Konusundaki Kavram Yanılgılarını Belirleme Testi ve Bir Uygulaması. International Journal of Field Education, 6(1), 175-200. https://doi.org/10.32570/ijofe.684802