Çalışmada ön test - son test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Çalışma 2018-2019 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Muş Alparslan Üniversitesi Türkçe Eğitimi Anabilim Dalında öğrenim gören 2. ve 3. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Konuşma eğitimi dersini almayan 2. sınıf öğrencileri kontrol grubunu, konuşma eğitimi dersini alan 3. sınıf öğrencileri deney grubunu oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama araçları olarak Söylemez (2015) tarafından geliştirilen “Eleştirel Konuşma Becerisi Ölçeği” ve Sevim (2012) tarafından geliştirilen “Konuşma Kaygısı Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler bir istatistik programı kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda Türkçe öğretmenliği ana bilim dalında bahar dönemlerinde okutulan konuşma eğitimi dersinin Türkçe öğretmeni adaylarının eleştirel konuşma becerilerinde anlamlı bir farklılık oluşturmadığı ancak Türkçe öğretmeni adaylarının konuşma kaygılarını düşürdüğü tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 6 Issue: 1 |
International Journal of Field Educatİon (IJOFE)
ISSN: 2149-3030