Bu araştırmanın amacı, Pixton’ın yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde öğrencilerin yazma becerilerinin gelişiminde kullanımına yönelik öğrenci görüşlerinin alınmasıdır. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden biri olan durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Yıldız Teknik Üniversitesi TÖMER’de B2 seviyesinde öğrenim gören 37 öğrenci oluşturmaktadır. Veriler, Yıldız Teknik Üniversitesi TÖMER B2 seviyesinde öğrenim gören öğrencilerle gerçekleştirilen Pixton ile hazırlanmış altı sahneli hikâye oluşturma etkinliğinden ve yapılandırılmış görüşme formundan elde edilmiştir. Verilerin analizinde hem betimsel hem içerik analizi tekniklerinden yararlanılmıştır. Verilerin analizinden elde edilen bulgulardan hareketle; öğrencilerin uygulanan etkinliği sevdiği, eğlenceli bulduğu ve benzer etkinliklere derslerde daha çok yer verilmesi gerektiği sonuçlarına ulaşılmıştır. Yazmaya karşı ilgisiz olan öğrenciler bile bu etkinliği yaparken keyif aldıklarını ifade etmişlerdir. Öğrencilerin yazıları incelendiğinde ise çeşitlilik görülmüştür. Altı sahnelik bir olayı her öğrenci farklı şekilde yorumlamıştır. Bu da aynı zamanda Pixton’ın, yaratıcı düşünme becerisini geliştiren bir araç olma özelliği taşıdığını göstermektedir.
The purpose of this research is to obtain student opinions on the use of Pixton in the development of students' writing skills in teaching Turkish as a foreign language. The case study design, one of the qualitative research designs, was used in the research. The study group of the research consists of 37 students studying at B2 level at Yıldız Technical University TÖMER. The data was obtained from a six-scene story creation activity prepared with Pixton and a structured interview form, conducted with students studying at Yıldız Technical University TÖMER B2 level. Both descriptive and content analysis techniques were used to analyze the data. Based on the findings obtained from the analysis of the data; It was concluded that the students liked the activity, found it entertaining and similar activities should be included more in the lessons. Even students who are indifferent to writing stated that they enjoyed doing this activity. When the students' writings were examined, diversity was observed. Each student interpreted a six-scene event differently. This also shows that Pixton is a tool that improves creative thinking skills.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Social and Humanities Education (Excluding Economics, Business and Management) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | March 31, 2024 |
Publication Date | March 31, 2024 |
Submission Date | March 13, 2024 |
Acceptance Date | March 31, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 10 Issue: 1 |
International Journal of Field Educatİon (IJOFE)
ISSN: 2149-3030