Araştırmanın
temel amacı, çocukların nasıl bir okul hayal ettiklerini, tanımladıklarını
ortaya çıkarmak, çocukların okudukları okulu daha etkili bir düzeye
çıkarılabilmektir. Bu çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır.
Araştırmada nitel araştırma yönteminin seçilmesinin nedeni, “çocukların
hayalindeki okul” algılarının belirlenmesi üzerine odaklanılarak incelenmek
istenmesidir. Bu çalışma
9-10 yaş grubunu kapsayan toplam 170 öğrenci ile .... İlkokulunda
yapılmıştır. Bu yaş grubunu içine alan 3. ve 4. Sınıflar ile sınırlı olmasının
nedeni, bu süreçteki öğrencilerin henüz sınavlardan oluşan akademik başarı
yarışına girmemiş olmaları ve böylece “başarılı olmak” dışında kalan diğer hayallerinin
de gölgelenmiş olmamasıdır. Araştırmada “Hayalinizdeki okul nasıl
olmalıdır?” sorusuna yönelik kompozisyon tekniği ile toplanan veriler, içerik
analizi yöntemiyle değerlendirilmiştir. Araştırmaya katılan çocukların eğitim
sistemi içerisindeki isteklerine genel olarak bakıldığında aslında talep
edilenlerin, yapılması zor şeyler olmadığı görülmektedir. Bu çalışmada öğrenciler bu
alanlarda eksikliğini hissettikleri kendilerine ait sanatsal ve spor gelişim
alanları, oyun alanları ve sinema salonları gibi talepleri dile getirmişlerdir.
Journal Section | Yasamda Liderlik |
---|---|
Authors | |
Publication Date | October 11, 2017 |
Submission Date | October 11, 2017 |
Acceptance Date | October 11, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 1 Issue: 1 |