Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Çocukların Hayallerindeki Okul

Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 1, 1 - 8, 11.10.2017

Öz




Araştırmanın
temel amacı, çocukların nasıl bir okul hayal ettiklerini, tanımladıklarını
ortaya çıkarmak, çocukların okudukları okulu daha etkili bir düzeye
çıkarılabilmektir. Bu çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır.
Araştırmada nitel araştırma yönteminin seçilmesinin nedeni, “çocukların
hayalindeki okul” algılarının belirlenmesi üzerine odaklanılarak incelenmek
istenmesidir. Bu çalışma
9-10 yaş grubunu kapsayan toplam 170 öğrenci ile .... İlkokulunda
yapılmıştır. Bu yaş grubunu içine alan 3. ve 4. Sınıflar ile sınırlı olmasının
nedeni, bu süreçteki öğrencilerin henüz sınavlardan oluşan akademik başarı
yarışına girmemiş olmaları ve böylece “başarılı olmak” dışında kalan diğer hayallerinin
de gölgelenmiş olmamasıdır.
Araştırmada “Hayalinizdeki okul nasıl
olmalıdır?” sorusuna yönelik kompozisyon tekniği ile toplanan veriler, içerik
analizi yöntemiyle değerlendirilmiştir. Araştırmaya katılan çocukların eğitim
sistemi içerisindeki isteklerine genel olarak bakıldığında aslında talep
edilenlerin, yapılması zor şeyler olmadığı görülmektedir. Bu çalışmada öğrenciler bu
alanlarda eksikliğini hissettikleri kendilerine ait sanatsal ve spor gelişim
alanları, oyun alanları ve sinema salonları gibi talepleri dile getirmişlerdir.




Kaynakça

  • Arı, R., Saban, A. (2000). Sınıf Yönetimi. Konya: Ceylan Ofset. Aydın, Ayhan, (2014). Sınıf Yönetimi. Ankara, Pegem Akademi. Başar. H. (1994). Sınıf Yönetimi. Ankara, Pegem Akademi. Doğa Okulları Ekoloji Ders Tanıtımı. 15.01.2017 tarihinde http://www.dogaokullari.com/tr/egitim/egitimde-farkliliklar/uygulamali-dersler. Adresinden indirilmiştir. Doğan H. ve Tok T, N. (2017). Hayalimdeki Okul. IV. Inernational Eurasian Education Research Congress. Bildiri Özetleri Kitabı. 2017. 11-14 Mayıs, Denizli, 453-454. Dönmez, B. (2004). Sosyal bir sistem olarak sınıf ve sınıfın öğrenme iklimi. M. Şişman ve S. Turan (Ed.), Sınıf Yönetimi. Ankara, Pegem Akademi. Karasar, N. (2006). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Karataş, İ. H., Şaşmaz, Z. (2013). Okul ve Eğitim Yöneticilerinin Kurmuş Olduğu Sivil Toplum Kuruluşlarının Mesleki Etkililiklerinin Araştırılması: Nitel Bir Analiz. Balikesir University Journal Of Social Sciences Institute, 16(30), 23-53. Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber. (Çev. Ed. S. Turan), Ankara: Nobel Yayınları. Milli Eğitim Dergisi (2003) Öğretimde Görsellik ve Görsel Araçlarda Bulunması Gereken Özellikler Mountain, V. (2007). Educational contexts for the development of children’s spirituality: Exploring the use of imagination. International Journal of Children’s Spirituality, 12 (2), 191-205. Okullar Hayat Olsun Protokolü, Okul Bahçeleri Düzenleme İlkeleri, İhtiyaç Programları Açıklamaları Ve Örnek Projeler (Ek-1) (2010) Öğülmüş S. Ve Özdemir S., (1995). Sınıf ve Okul Büyüklüğünün Öğrenciler Üzerindeki Etkisi, 1 (2), 4-7 Özçakir, S, Ö. O., ve Çağlayan, K. K. (2013). Öğretmen Adaylarinin Eğitim Fakültesinden Memnuniyet Düzeyleri Ve Hayal Ettikleri Eğitim Ortamı. (Turkish). Ondokuzmayis University Journal Of Education, 32(2), 249-272. Özer. N. (2014). Sınıfın Fiziksel Ortamı ve Yönetimi. T. Argon, Ş. Sezgin Nartgün (Ed.), Sınıf Yönetimi. Ankara: Maya Akademi. Senemoğlu, N. (1997) Gelişim, Öğrenme ve Öğretme. Ankara: Hacettepe Üniversitesi. William R. (2013). Gençlik Spor Dergisi, yıl:2 sayı:19, 15.01.2017 tarihinde, http://dergi.gsb.gov.tr/sayi-19/#1/z. Adresinden indirilmiştir Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, (5. bs.), Ankara: Seçkin.
Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 1, 1 - 8, 11.10.2017

Öz

Kaynakça

  • Arı, R., Saban, A. (2000). Sınıf Yönetimi. Konya: Ceylan Ofset. Aydın, Ayhan, (2014). Sınıf Yönetimi. Ankara, Pegem Akademi. Başar. H. (1994). Sınıf Yönetimi. Ankara, Pegem Akademi. Doğa Okulları Ekoloji Ders Tanıtımı. 15.01.2017 tarihinde http://www.dogaokullari.com/tr/egitim/egitimde-farkliliklar/uygulamali-dersler. Adresinden indirilmiştir. Doğan H. ve Tok T, N. (2017). Hayalimdeki Okul. IV. Inernational Eurasian Education Research Congress. Bildiri Özetleri Kitabı. 2017. 11-14 Mayıs, Denizli, 453-454. Dönmez, B. (2004). Sosyal bir sistem olarak sınıf ve sınıfın öğrenme iklimi. M. Şişman ve S. Turan (Ed.), Sınıf Yönetimi. Ankara, Pegem Akademi. Karasar, N. (2006). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Karataş, İ. H., Şaşmaz, Z. (2013). Okul ve Eğitim Yöneticilerinin Kurmuş Olduğu Sivil Toplum Kuruluşlarının Mesleki Etkililiklerinin Araştırılması: Nitel Bir Analiz. Balikesir University Journal Of Social Sciences Institute, 16(30), 23-53. Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber. (Çev. Ed. S. Turan), Ankara: Nobel Yayınları. Milli Eğitim Dergisi (2003) Öğretimde Görsellik ve Görsel Araçlarda Bulunması Gereken Özellikler Mountain, V. (2007). Educational contexts for the development of children’s spirituality: Exploring the use of imagination. International Journal of Children’s Spirituality, 12 (2), 191-205. Okullar Hayat Olsun Protokolü, Okul Bahçeleri Düzenleme İlkeleri, İhtiyaç Programları Açıklamaları Ve Örnek Projeler (Ek-1) (2010) Öğülmüş S. Ve Özdemir S., (1995). Sınıf ve Okul Büyüklüğünün Öğrenciler Üzerindeki Etkisi, 1 (2), 4-7 Özçakir, S, Ö. O., ve Çağlayan, K. K. (2013). Öğretmen Adaylarinin Eğitim Fakültesinden Memnuniyet Düzeyleri Ve Hayal Ettikleri Eğitim Ortamı. (Turkish). Ondokuzmayis University Journal Of Education, 32(2), 249-272. Özer. N. (2014). Sınıfın Fiziksel Ortamı ve Yönetimi. T. Argon, Ş. Sezgin Nartgün (Ed.), Sınıf Yönetimi. Ankara: Maya Akademi. Senemoğlu, N. (1997) Gelişim, Öğrenme ve Öğretme. Ankara: Hacettepe Üniversitesi. William R. (2013). Gençlik Spor Dergisi, yıl:2 sayı:19, 15.01.2017 tarihinde, http://dergi.gsb.gov.tr/sayi-19/#1/z. Adresinden indirilmiştir Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, (5. bs.), Ankara: Seçkin.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Yasamda Liderlik
Yazarlar

Derya Aktürk Çopur Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 11 Ekim 2017
Gönderilme Tarihi 11 Ekim 2017
Kabul Tarihi 11 Ekim 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Aktürk Çopur, D. (2017). Çocukların Hayallerindeki Okul. Uluslararası Liderlik Eğitimi Dergisi, 1(1), 1-8.