Okulların amaçlarına ulaşabilmesi, öğrencilerde
bilgi, beceri, tutum ve değerler kazandırabilmek dolayısıyla öğrenme
çıktılarının niteliğinin artırılabilmesinin en önemli ön şartı okul ve
sınıflardaki fiziki ortam ve olanakların yeterli nicelikte ve nitelikte
olmasıdır. Mevcut çalışma ile okullardaki mevcut fiziki mekanların yeterliliği
eğitimcilerin görüşleri doğrultusunda betimlenmeye çalışılmıştır. Bu çalışmada
nitel araştırma yöntemlerinden nitel durum yöntemi kullanılmıştır. Çalışma
grubunun belirlenmesinde amaçlı örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Çalışmada
yapılandırılmış soru formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde nitel veri
çözümleme tekniği olarak içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma ile elde
edilen sonuçlar; fiziki mekanların yeterliliği, etkililiği okuldan okula ve
aynı okulda kişiden kişiye değişmekte, faklı algılanmaktadır. Dolayısıyla bazı
fiziki alt yapı kimi okullarda yeterli iken kimi okullarda yetersiz durumdadır.
Okullarında; tuvaletler, okul bahçesi, sınıf düzenleri, sınıf içi materyaller,
okul güvenliği, spor salonu, konferans salonu ve kantin, okul bina ve diğer
fiziki mekanları, okul bahçesinin zemin kaplaması ve okul bahçesindeki çöp
kutuları, okul bahçesinin ders dışında da kullanılmak üzere düzenlenmesi, boş
vakitlerini okul bahçesinde geçirilmesi,
dinlenme alanlarıyla oyun alanı ayrılması, ısınma, teknolojik malzemeler, sınıf
yazı tahtaları ve aydınlanma, okulda spor salonu, oyun alanları,
sosyal-kültürel etkinlik alanı, branş derslikleri gibi mekanlar ve bunlardaki
yetersizlikler öne çıkmaktadır. Mevcut sonuçlar, okulların fiziki yapı,
donanım, alt yapı, materyal boyutlarında belli bir standartların olmadığı ve
üst birimler tarafından sağlanamadığı şeklinde yorumlanabilir.
Bölüm | Yasamda Liderlik |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Ekim 2017 |
Gönderilme Tarihi | 11 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 1 |