Bu araştırmanın amacı; Birleştirilmiş Sınıf uygulaması olan
ilkokullarda öğretmenlerin yaşadığı sorunları belirlemektir. Çalışmada nitel araştırma
tekniği kullanılmıştır. Araştırmada amaçlı örnekleme yolu izlenmiştir .Görüşmeler
.. İlçesinde bulunan 9 Birleştirilmiş Sınıf uygulaması olan
ilkokulda gerçekleştirilmiştir. Görüşmeler bu okullarda görev yapan müdür
yetkili öğretmenler, sınıf öğretmenleri ve anasınıfı öğretmenleri ile
yapılmıştır. Araştırmanın katılımcıları, 2015 - 2016 Eğitim - Öğretim döneminde
... İlçesinde Birleştirilmiş Sınıf uygulaması olan 9 ilkokulda görev
yapan 15 öğretmenden oluşmaktadır. Çalışmada veri toplama yöntemi olarak
yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Hazırlanan görüşme soruları
görüşme formları uzman görüşleri alınarak, düzeltmeleri yapıldıktan sonra
uygulanmıştır. Araştırmada; katılımcılara Birleştirilmiş Sınıf uygulaması olan
ilkokullarda görev yaparken; sosyo - kültürel alanda, ekonomik alanda, okul
çevresi ile ilgili yaşadığı sorunlar ve diğer sorunlar başlıklı sorular
yöneltilmiştir. Araştırmada toplanacak veriler, içerik analizi ile analiz
edilmiştir. Araştırmanın bulgularına ve yorumlarına dayalı olarak elde edilen
sonuçlar şu şekildedir; katılımcıların ifadelerine göre Birleştirilmiş Sınıf uygulaması olan ilkokullarda görev yapan
öğretmenlerin sosyo - kültürel alanda; aynı sınıfın kullanımı - göç - kültür
çatışması - veli ilgisizliği - öğrenci sayısı değişkenliği - eğitim seviyesinin
düşüklüğü gibi sorunlar yaşadığı sonucuna ulaşılmıştır. Katılımcıların
ifadelerine göre Birleştirilmiş Sınıf uygulaması olan ilkokullarda görev yapan
öğretmenlerin ekonomik alanda; işsizlik - göç - maddi sıkıntılar - ulaşım
maliyeti - çevreden destek olmaması gibi sorunlar yaşadığı sonucuna ulaşılmıştır. Katılımcıların ifadelerine göre
Birleştirilmiş Sınıf uygulaması olan ilkokullarda görev yapan öğretmenlerin
okul çevresi ile ilgili olarak; Taşımalıya geçiş - göç - materyal yetersizliği
- hijyen sorunları - ulaşım - yapısal sorunlar - mimari sorunlar - trafik -
güvenlik - gibi sorunlar yaşadığı sonucuna
ulaşılmıştır. Katılımcıların ifadelerine göre Birleştirilmiş Sınıf uygulaması
olan ilkokullarda görev yapan öğretmenlerin yaşadığı diğer sorunlara
bakıldığında; verimsizlik - kültür çatışması - idareci sorunu - hizmetli -
internet - ulaşım - yemek - iletişim gibi sorunlar yaşadığı sonucuna
ulaşılmıştır.
Journal Section | Yasamda Liderlik |
---|---|
Authors | |
Publication Date | October 11, 2017 |
Submission Date | November 12, 2017 |
Acceptance Date | November 12, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 1 Issue: 1 |