Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Birleştirilmiş Sınıf Uygulaması Olan İlkokullarda Görevli Öğretmenlerin Yaşadığı Sorunlar

Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 1, 26 - 39, 11.10.2017

Öz












Bu araştırmanın amacı; Birleştirilmiş Sınıf uygulaması olan
ilkokullarda öğretmenlerin yaşadığı sorunları  belirlemektir. Çalışmada nitel araştırma
tekniği kullanılmıştır. Araştırmada amaçlı örnekleme yolu izlenmiştir .Görüşmeler
.. İlçesinde bulunan 9 Birleştirilmiş Sınıf uygulaması olan
ilkokulda gerçekleştirilmiştir. Görüşmeler bu okullarda görev yapan müdür
yetkili öğretmenler, sınıf öğretmenleri ve anasınıfı öğretmenleri ile
yapılmıştır. Araştırmanın katılımcıları, 2015 - 2016 Eğitim - Öğretim döneminde
... İlçesinde Birleştirilmiş Sınıf uygulaması olan 9 ilkokulda görev
yapan 15 öğretmenden oluşmaktadır. Çalışmada veri toplama yöntemi olarak
yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Hazırlanan görüşme soruları
görüşme formları uzman görüşleri alınarak, düzeltmeleri yapıldıktan sonra
uygulanmıştır. Araştırmada; katılımcılara Birleştirilmiş Sınıf uygulaması olan
ilkokullarda görev yaparken; sosyo - kültürel alanda, ekonomik alanda, okul
çevresi ile ilgili yaşadığı sorunlar ve diğer sorunlar başlıklı sorular
yöneltilmiştir. Araştırmada toplanacak veriler, içerik analizi ile analiz
edilmiştir. Araştırmanın bulgularına ve yorumlarına dayalı olarak elde edilen
sonuçlar şu şekildedir; katılımcıların ifadelerine göre Birleştirilmiş Sınıf uygulaması olan ilkokullarda görev yapan
öğretmenlerin sosyo - kültürel alanda; aynı sınıfın kullanımı - göç - kültür
çatışması - veli ilgisizliği - öğrenci sayısı değişkenliği - eğitim seviyesinin
düşüklüğü gibi sorunlar yaşadığı sonucuna ulaşılmıştır. Katılımcıların
ifadelerine göre Birleştirilmiş Sınıf uygulaması olan ilkokullarda görev yapan
öğretmenlerin ekonomik alanda; işsizlik - göç - maddi sıkıntılar - ulaşım
maliyeti - çevreden destek olmaması gibi sorunlar yaşadığı sonucuna  ulaşılmıştır. Katılımcıların ifadelerine göre
Birleştirilmiş Sınıf uygulaması olan ilkokullarda görev yapan öğretmenlerin
okul çevresi ile ilgili olarak; Taşımalıya geçiş - göç - materyal yetersizliği
- hijyen sorunları - ulaşım - yapısal sorunlar - mimari sorunlar - trafik -
güvenlik -  gibi sorunlar yaşadığı sonucuna
ulaşılmıştır. Katılımcıların ifadelerine göre Birleştirilmiş Sınıf uygulaması
olan ilkokullarda görev yapan öğretmenlerin yaşadığı diğer sorunlara
bakıldığında; verimsizlik - kültür çatışması - idareci sorunu - hizmetli -
internet - ulaşım - yemek - iletişim gibi sorunlar yaşadığı sonucuna
ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Akbaşlı C. - Pilten Ö. (1999). İlköğretim Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim, Konya, Mikro Basım Yayım Dağıtım Binbaşıoğlu C. (2009). Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim, Ankara, Anı Yayıncılık ( 3. Baskı ) Çalık Temel (2002). Sınıf Yönetimi ve Özellikleri, Ankara, Nobel Yayın Dağıtımı Çelenk S. (1995). Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretimin Sorunları ve Çözün Önerileri , Abant İzzet Baysal Üniversitesi İlköğretim Sorunları Sempozyumunda Sunulmuş Bildiri - Bolu Çınar İ. (2004). Birleştirilmiş Sınıflı İlköğretim Okullarında İlkokuma Yazma Öğretimine İlişkin Bir Açıklama , İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 5 ( 7 ): 31 - 45 Doğan A. (1995 ). Birleştirilmiş Sınıflı İlkokullarda Karşılaşılan Güçlükler , Abant İzzet Baysal Üniversitesi İlköğretim Sorunları Sempozyumunda Sunulmuş Bildiri - Bolu Doğan A.R. (2000). Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim , Trabzon , Uzun Yayınevi Dursun F. (2006). Birleştirilmiş Sınıflarda Eğitim Sorunları ve Çözüm Önerileri , Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi 2: 33- 57 Elma C. (2013). Birleştirilmiş Sınıflı Okullarda Görev Yapan Öğretmenlerin Yönetim ve Eğitim Sürecinde Karşılaştıkları Sorunlar, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Cilt 23, Sayı: 1, Sayfa; 75 - 87 Elazığ Erdem A. R. Kamacı S. ve Aydemir T. (2005). Birleştirilmiş Sınıfları Okutan Öğretmenlerin Karşılaştıkları Sorunlar , Denizli Örneği Erdem A.R. (2004). Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim , Ankara , Anı Yayıncılık Fidan N. ve Baykul Y. (1993). Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretmen Rehberi Milli Eğitim Bakanlığı ve Unicef Türkiye Temsilciliği - Ankara Gültekin M. ve Karadağ R. (2005). İlköğretimde Birleştirilmiş Sınıflar , Taşımalı Eğitim ve Yatılı İlköğretim Bölge Okulu Uygulamalarına Yönelik Araştırma Sonuçlarının Analizi XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi İzci E. Duran H. Taşar H. (2010). Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretimin Sınıf Öğretmeni Adaylarının Algılarına Göre ve Birleştirilmiş Sınıflarda Görev Yapan Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri Açısından İncelenmesi, Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt : 11, Sayı: 1, Nisan , Sayfa 19 – 35 Köklü M. (2000). Birleştirilmiş Sınıfların Yönetimi ve Öğretimi , Beta Yayın Dağıtımı Köksal K. (2005). Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim , Ankara , Pegem Yayıncılık Öztürk H. İ. (2002). Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim , Ankara , Takav Matbaacılık ve Yayıncılık A.Ş. Palanav Ö. (2007). Birleştirilmiş Sınıflardaki 4. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersinin Kazanımlarına Erişim Düzeyleri , Yüksek Lisans Tezi , Ondokuz Mayıs Üniversitesi - Samsun Summak S. M. Summak, G. E. A. - Gelebek S. M. (2011). Birleştirilmiş Sınıflarda Karşılaşılan Sorunlar ve Öğretmenlerin Bakış Açısından Olası Çözüm Önerileri, Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 10 ( 3) : 1221 – 1238 Tekışık H. (1989). Birleştirilmiş Sınıflı İlkokullarda Öğretim , Ankara , Rehber Yayınevi Yıldız, M. Köksal. K. (2009). Birleştirilmiş Sınıf Uygulamasına İlişkin Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi, Ocak -2009 Cilt : 17 No : 1 Kastamonu Eğitim Dergisi 1-1.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Yasamda Liderlik
Yazarlar

Emine Karayel Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 11 Ekim 2017
Gönderilme Tarihi 12 Kasım 2017
Kabul Tarihi 12 Kasım 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Karayel, E. (2017). Birleştirilmiş Sınıf Uygulaması Olan İlkokullarda Görevli Öğretmenlerin Yaşadığı Sorunlar. Uluslararası Liderlik Eğitimi Dergisi, 1(1), 26-39.