Bu araştırmanın amacı Sakarya İlinin Adapazarı İlçesinde bulunan Orhangazi İlkokulu’nun anasınıfındaki öğrenci velilerinin genel olarak “okul” kavramına ilişkin metaforik algıları ile öğrenim gördükleri ilkokula yönelik metaforik algılarının karşılaştırarak incelemektir. Bu amaçla nitel araştırma yaklaşımı kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu kapsamında, 2019-2020 Eğitim-Öğretim yılında Sakarya İlinin Adapazarı İlçesinde bulunan resmi ilkokulda öğrenim gören altmış öğrenci velisinin görüşlerine başvurulmuştur. Araştırmada öğrenci velileri iki gruba ayrılarak araştırmacı tarafından hazırlanmış açık uçlu sorulardan oluşan iki görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde nitel araştırma yöntemlerinden betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Birinci gruba uygulanan görüşme formunun tamamını anneler yanıtlamış olup rehber okul, yetiştiren-şekillendiren okul, bilgi kaynağı okul, eğlenceli okul ve şefkat göstergesi okul olarak beş kategori oluşmuştur. İkinci gruba uygulanan görüşme formundan otuz kişiden yirmi beşini anneler, beşini babalar yanıtlanmış olup yetiştiren-geliştiren okul, disiplinli okul, olumsuz okul şartları, bilgi kaynağı okul, eğlenceli okul, güvenli okul, şefkat göstergesi okul ve rehber okul olarak sekiz kategori oluşmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Yasamda Liderlik |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2020 |
Submission Date | January 24, 2020 |
Acceptance Date | April 13, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: I Issue: I |