Bu araştırmanın amacı Sakarya İlinin Adapazarı İlçesinde bulunan Orhangazi İlkokulu’nun anasınıfındaki öğrenci velilerinin genel olarak “okul” kavramına ilişkin metaforik algıları ile öğrenim gördükleri ilkokula yönelik metaforik algılarının karşılaştırarak incelemektir. Bu amaçla nitel araştırma yaklaşımı kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu kapsamında, 2019-2020 Eğitim-Öğretim yılında Sakarya İlinin Adapazarı İlçesinde bulunan resmi ilkokulda öğrenim gören altmış öğrenci velisinin görüşlerine başvurulmuştur. Araştırmada öğrenci velileri iki gruba ayrılarak araştırmacı tarafından hazırlanmış açık uçlu sorulardan oluşan iki görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde nitel araştırma yöntemlerinden betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Birinci gruba uygulanan görüşme formunun tamamını anneler yanıtlamış olup rehber okul, yetiştiren-şekillendiren okul, bilgi kaynağı okul, eğlenceli okul ve şefkat göstergesi okul olarak beş kategori oluşmuştur. İkinci gruba uygulanan görüşme formundan otuz kişiden yirmi beşini anneler, beşini babalar yanıtlanmış olup yetiştiren-geliştiren okul, disiplinli okul, olumsuz okul şartları, bilgi kaynağı okul, eğlenceli okul, güvenli okul, şefkat göstergesi okul ve rehber okul olarak sekiz kategori oluşmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Yasamda Liderlik |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 24 Ocak 2020 |
Kabul Tarihi | 13 Nisan 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: I Sayı: I |