Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Okul Öncesi Eğitimde Öğrenci Velilerinin Okul Kavramına İlişkin Metaforik Algıları

Yıl 2020, Cilt: I Sayı: I, 1 - 10, 30.06.2020

Öz

Bu araştırmanın amacı Sakarya İlinin Adapazarı İlçesinde bulunan Orhangazi İlkokulu’nun anasınıfındaki öğrenci velilerinin genel olarak “okul” kavramına ilişkin metaforik algıları ile öğrenim gördükleri ilkokula yönelik metaforik algılarının karşılaştırarak incelemektir. Bu amaçla nitel araştırma yaklaşımı kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu kapsamında, 2019-2020 Eğitim-Öğretim yılında Sakarya İlinin Adapazarı İlçesinde bulunan resmi ilkokulda öğrenim gören altmış öğrenci velisinin görüşlerine başvurulmuştur. Araştırmada öğrenci velileri iki gruba ayrılarak araştırmacı tarafından hazırlanmış açık uçlu sorulardan oluşan iki görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde nitel araştırma yöntemlerinden betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Birinci gruba uygulanan görüşme formunun tamamını anneler yanıtlamış olup rehber okul, yetiştiren-şekillendiren okul, bilgi kaynağı okul, eğlenceli okul ve şefkat göstergesi okul olarak beş kategori oluşmuştur. İkinci gruba uygulanan görüşme formundan otuz kişiden yirmi beşini anneler, beşini babalar yanıtlanmış olup yetiştiren-geliştiren okul, disiplinli okul, olumsuz okul şartları, bilgi kaynağı okul, eğlenceli okul, güvenli okul, şefkat göstergesi okul ve rehber okul olarak sekiz kategori oluşmuştur.

Kaynakça

  • Balcı, A.,(2007). Etkili Okul Geliştirme Kuram Uygulama ve Araştırma. Ankara: Pegem A Yayıncılık
  • Cerit, Y. (2006). Öğrenci, öğretmen ve yöneticilerin okul kavramıyla ilgili metaforlara ilişkin görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 6(3), 669–699.
  • Ekiz, D. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (2. baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Ekiz, D. ve Koçyiğit, Z. (2013). Sınıf Öğretmenlerinin Öğretmen Kavramına İlişkin Metaforlarının Belirlenmesi, Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(2), 439-458.
  • Metin, N ve Ark. (1993). Ana-Babaların Anaokulundan Beklentileri. Ya-Pa Yayınlar, 96-106
  • Sevinç, M. (2006). Okul Öncesi Eğitim Alan Çocukların Annelerinin Okuldan Beklentisi. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi YıI:2006 Sayı:13
  • Silman, F. ve Şimşek, H. (2006). Türkiye ve Amerika Birleşik Devletleri okulları ve Merkezi Eğitim Kurumlarına Mecazlar Yoluyla Bir Bakış. Eğitim Araştırmaları, 23, 177-187.
  • UNICEF (Birleşmiş Milletler Çocuklara Yardım Fonu). (2013). 0-36 Aylık Çocuklar İçin Eğitim Programı. (sf:7-8) Ankara, UNICEF
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H.(2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (6. Baskı). Ankara: Seçkin Yayınları. (sf: 210)
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (9. Baskı). Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Yıldırım, K. (2010). Nitel Araştırmalarda Niteliği Artırma. İlköğretim Online, 9(1), 81-82.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Yasamda Liderlik
Yazarlar

Fatma Can Çelebi

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2020
Gönderilme Tarihi 24 Ocak 2020
Kabul Tarihi 13 Nisan 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: I Sayı: I

Kaynak Göster

APA Can Çelebi, F. (2020). Okul Öncesi Eğitimde Öğrenci Velilerinin Okul Kavramına İlişkin Metaforik Algıları. Uluslararası Liderlik Eğitimi Dergisi, I(I), 1-10.