İSTANBUL BİLİMLE ŞENLENİYOR PROJESİNİN KATILIMCI MEMNUNİYETİNİN İNCELENMESİ
Yıl 2022,
Cilt: 6 Sayı: I, 48 - 59, 30.06.2022
Leyla Bostan
,
Reyhan Öz Yıldız
,
Atakan Avcı
,
Yusuf Eren
,
Cevdet Çalışkan
,
Murat Şanlıbayrak
,
Mustafa Gündüz
,
Nazlı Sökmen Bedel
,
Hilal Gürkan
,
Murat Urfalıoğlu
Öz
Bu çalışmada TÜBİTAK 4007 çağrı programı kapsamında 2021 yılında düzenlenen “ İstanbul Bilimle Şenleniyor” projesi katılımcı görüşlerinin incelenmesiamaçlanmıştır. Çalışma karma yöntemle gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın nicel verileri “Bilim Şenliği MemnuniyetAnketi ileelde edilmiştir. Anket üç boyuttan ibaret olup Alpha güvenirlik katsayısı ,985 olarak belirlenmiştir. Araştırmanın nitel verileri yarı yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiştir. Araştırmanın katılımcıları İstanbul Bilim Şenliğine katılan 235 öğrenci ve 55 öğretmen olmak üzere 290 katılımcıdır. Araştırmada öğretmenlerin öğrencilere göre bilim şenliğine katılmaktan memnun oldukları belirlenmiştir. Katılımcılar İstanbul Bilim Şenliği etkinliklerinden memnuniyetlerini dile getirmiştir. Katılımcıların etkinliklere kendilerinin de katılması memnuniyet olarak ortaya konulmuştur. Kalabalık ve yer durumu katılımcıların dile getirdiği olumsuzluklardır. Katılımcılar bilim şenliğinin tekrarlanabilirliğini önermişlerdir.
Kaynakça
- 1-Akkanat, Ç. (2020). TÜBİTAK 4007 bilim şenlikleri destekleme programı kapsamında gerçekleştirilen merzifon bilim şenliğinin farklı yaş gruplarına göre değerlendirilmesi Journal of Interdisciplinary Education: Theory and Practice, 2020, 2(2), 102-122
- Başar, M., Gürkan, H. vd. (2021) Minik/özel mucitler 4007 TÜBİTAK bilim şenliği programının öğrenci görüşlerine göre incelenmesi, Araştırma ve Deneyim Dergisi 6 (2) 122-138
- Başar, M., Doğan M. C., Şener, N., Doğan Z. G. (2018). Bilim şenliği etkinliklerin öğrenci veli ve öğretmen görüşlerine göre incelenmesi Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 11(2), 132-147.
- Bozdemir, V.A., Kilci, A.K. & Özdayı, N. (2021). Bilim Şenlikleri Kapsamında Spor ve Teknoloji İlişkisinin Çeşitli Değişkenler Açısından Değerlendirilmesi, International Journal of Sport, Exercise & Training Sciences - IJSETS, 7(2), 40–50
- Creswel, J. W. (2017). Karma Yöntem Araştırmalarına Giriş (Sözbilir, M., çev. ed.).Ankara:Pegem Akademi.
- Çağan, S., Kızılcık, H. Ş., & Ünlü Yavaş, P. (2020). Bir TÜBİTAK bilim fuarına katılan öğrencilerin fizik dersine yönelik tutumlarındaki değişimin incelenmesi, Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(2), 168- 184.
- Deniş Çeliker, H., Erduran Avcı, D. (2015). İlkokul öğrencilerinin bilim insanı algıları: öğrencilerin bilimsel faaliyetlere katılması bilim insanı algılarını nasıl etkiler?Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, sayı 36 90-104
- Gülgün, C., Yılmaz, A., Avan, Ç., Ertuğrul Akyol, B., & Doğanay, K. (2019). TÜBİTAK tarafından desteklenen bilim şenliklerine (4007) yönelik ilkokul ve ortaokul öğrencilerinin ve atölye liderlerinin görüşlerinin belirlenmesi. Bilim, Teknoloji, Mühendislik, Matematik ve Sanat (J-STEAM) Eğitim Dergisi, 2 (1), 52-67
- Günbey, E., Değirmençay, Ş A (2021). 4006 TÜBİTAK bilim fuarı hakkında öğrenci görüşleri: Giresun ili örneğiFen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi, 4(3), 171-188.
- Karataş, F. Ö., Cengiz, C. ve Arslan, Z. (2020). Öğrenmenin eğlenceli yolu bilim ve teknoloji şenliğinin etkililiği. İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi,5(1), 95-119
- Keçeci, G., Kırbağ Zengin, F., Alan, B. (2018) Comparing the science festival attitudes of students paticipiating as observers in school science fairs, Acta Didactica Nepocensia 11(3-4) 171-183
- Koç, A., Çalık, Ş., Şenel Zor, T., Aslan, O. & Zor, E. (2020). TÜBİTAK proje yarışmaları bölge sergisine katılan üniversite öğrencilerinin kendi araştırma projeleri hakkındaki görüşleri. JRES, 7(2), 466- 490.
- Mbowane, C. K.., de Villiers, R., & Braun, M. W. H. (2017). Teacher participation in science fairs as professional development in South Africa. South African Journal of Science, 113(7), 72–79.
- Nielsen, K., Gathings, M. J., & Peterman, K. (2019). New, not different: Data-driven perspectives on science festival audiences. Science Communication, 41(2), 254-264.
- Rose, K. M., Korzekwa, K., Brossard, D., Scheufele, D. A., & Heisler, L. (2017). Engaging the public at a science festival. Science Communication, 39(2), 250–277.
Sayır, E. (2018) Ortaokul Öğrencileri İle Fen ve Matematik Öğretmenlerinin Tübitak Proje Etkinliklerine İlişkin Görüşlerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi, Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi
- Yavuz, S., Büyükekşi, C., Işık Büyükekşi, S. (2014) Bilim şenliğinin bilimsel inanışlar üzerine etkisi, Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi 2 168-174
- Yıldırım, A., Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin
- Yıldırım, H İ., Şensoy, Ö (2016) Bilim şenliklerinin 6. sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersine yönelik tutumlarına etkisi, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi 14 (1) 23-40
- Yılmaz İnce, E., Kabul, A., Diler, İ (2021). The effect of science festival on participants' attitudes towards science, Journal of STEAM Education Journal of Science, Technology, Engineering, Mathematics and Art Education 5 ( 1)88-99