Bu araştırma, sosyal sorumluluk çalışmalarının öğrencilerin sosyal gelişimlerine etkilerinin neler olduğunu öğretmen görüşleri alınarak tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Nitel araştırma yaklaşımlarından, olgu bilim yöntemiyle desenlenmiştir. Amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yönteminin kullanıldığı araştırmada, araştırmanın çalışma grubunu, Düzce ilinde görev yapan daha önce sosyal sorumluluk projeleri yürütmüş farklı tür ve seviyelerde eğitim veren 6 öğretmen oluşturmuştur. Araştırmada elde edilen veriler, araştırmacılar tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmış ve içerik analizi yapılarak çözümlenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre sosyal sorumluluk projelerinin öğrencilerin sosyal gelişimine etkisi, öğretmenleri en çok etkileyen sosyal sorumluluk projeleri, sosyal sorumluluk projelerinin öğrencilere faydaları, sosyal sorumluluk projelerinin topluma faydaları şeklinde üç ana tema altında toplanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, öğretmenleri en çok etkileyen sosyal sorumluluk projelerinden bazıları, askerlere ve şehit ailelerine yönelik yapılan sosyal sorumluluk projeleri, engellilere yönelik yapılan sosyal sorumluluk projeleri, yoksullara yönelik yapılan sosyal sorumluluk projeleridir. Sosyal sorumluluk projelerinin öğrencilere faydalarına yönelik bulgulardan bazıları da başarma duygusu, empati kurabilme, görev bilinci, iş birliği, merhamet, iletişim becerileri, aidiyet, girişimciliktir. Topluma yönelik faydalarına baktığımızda yardımlaşma, paylaşma, farkındalık, organize olma, iyi insan olma, toplumun devamı, yaşanabilir toplum gibi faydalar ortaya çıkmıştır. Bu bağlamda okullarda yürütülen sosyal sorumluluk projelerinin öğrencilerin sosyal gelişimlerine yönelik faydalarını göz önüne alarak öğretmenlerin bu tür projeleri daha sık yapmaları beklenmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Yasamda Liderlik |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2022 |
Submission Date | July 16, 2022 |
Acceptance Date | October 19, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 6 Issue: 2 |