Bu araştırmanın amacı resmi ilkokul ve ortaokullarda, meslektaş öğrenmesinin faydalarını, sınırlılıklarını ve nasıl gerçekleştirilmesi gerektiğini tespit ederek öğretmenlerin mesleki gelişimlerine olan etkilerini ortaya koymak için öğretmen görüş ve önerilerini ele almaktır. Araştırmada katılımcılar ile görüşmeler 2022-2023 eğitim öğretim yılı bahar döneminde tamamlanmıştır. Katılımcı grubu Batı Karadeniz Bölgesinde bir ilçesinde ilkokul ve ortaokullarda görev yapan on öğretmenden oluşmaktadır. Veri toplamak amacıyla araştırmacı tarafından önceden hazırlanmış yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmanın kapsam geçerliliği ile ilgili alan uzmanlarıyla görüşüp anlam ve içerik açısından gerekli düzenlemeler yapılmıştır. Meslektaş öğrenmesi konusunda öğretmen görüşlerinin neler olduğuyla ilgili derinlemesine bilgi edinmek amacıyla araştırma yöntemlerinden biri olan olgu bilim olarak desenlenmiştir. Araştırmada katılımcılar meslektaş öğrenmesinin faydalarını; mesleki gelişim, yeni yöntem ve teknik öğrenme, deneyim aktarımı, iş birliği, yardımlaşma, dayanışma, motivasyon, özfarkındalık, özeleştiri ve farklı bakış açılarının oluşturduğunu ifade etmişlerdir. Sınırlılıklarının ise eleştiriye karşı hassas olma, kırılganlık, yetersiz iletişim ve özgüven eksikliği, zaman ayıramama, aynı branş öğretmen azlığı ve olumsuz okul iklimi olarak ifade etmişlerdir.
Düzce Üniversitesi
The aim of this research is to determine the benefits, limitations and how it should be carried out of peer learning and to discuss the opinions and suggestions of teachers in order to reveal the effects on teachers' professional development. There are teachers' opinions on the phenomenon of peer learning in formal primary and secondary schools. In the research, interviews with the participants were completed between 01.03.2023 and 29.03.2023. The participant group consisting of 10 teachers working in primary and secondaryschools in Çilimli district of Düzce province was discussed. Semi-structured interview forms prepared by the researcher were used to collect data. Necessary adjustments were made in terms of meaning and content by interviewing field experts about the content validity of the research, and it was designed as a phenomenology, which is one of the research methods, in order to obtain in-depth information about what the views of teachers are on colleague learning. In the study, participants benefited from peer learning; professional development, new method and technical learning, transfer of experience, cooperation, cooperation, solidarity, motivation, self-awareness, self-criticism and different perspectives. They state that their limitations are sensitivity to criticism, vulnerability, insufficient communication and lack of self-confidence, time, shortage of teachers from the same branch, and negative school climate.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Yasamda Liderlik |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 20 Haziran 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2023 |
Gönderilme Tarihi | 14 Haziran 2023 |
Kabul Tarihi | 19 Haziran 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 1 |