Günümüzde teknolojinin gelişmesiyle birlikte artan çevrimiçi terapide, terapötik müdahalelerin daha etkili ve verimli olabilmesi için bireylerin çeşitli demografik özelliklere göre tutumlarının incelenmesi gerekmektedir. Bu araştırma, çevrimiçi ve yüz yüze terapiye yönelik bireylerin tutumlarını çeşitli demografik değişkenler açısından incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırmada, cinsiyet, yaş, eğitim düzeyi ve mesleki durum gibi faktörlerin terapiye yönelik tutumlar üzerindeki etkisi değerlendirilen temel değişkenler olmuştur. Veri toplama aracı olarak, Çevrimiçi Psikolojik Danışma ve Yüz Yüze Psikolojik Danışma Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Ölçekte 10 adet çevrimiçi terapiye yönelik; 10 adet yüz yüze terapiye yönelik tutumları ölçen toplamda 20 adet madde bulunmaktadır. Araştırma kapsamında toplamda 500 üniversite mezununa ulaşılmıştır. Bu veriler çevrimiçi ortamda Kruskal- Wallis testi, Mann-Whitney U testi ve Pearson Korelasyon testi kullanılarak toplanmıştır. Yapılan analizler sonucunda, bireylerin çevrimiçi ve yüz yüze terapiye yönelik tutumlarının cinsiyet, yaş ve mesleki durum gibi faktörlerden etkilendiğini, ancak eğitim düzeyinin belirleyici bir faktör olmadığını göstermektedir. İlgili alan yazın sonuçlarla beraber değerlendirilmiştir ve ileride çalışma yapacak diğer araştırmacılar için öneri sunulmuştur.
Yazarlar araştırmanın tüm aşamalarında etik kurallara uygun davrandıklarını, yazarlar arasında herhangi bir çıkar çatışmasının olmadığını beyan eder.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education (Other) |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2025 |
Submission Date | March 6, 2025 |
Acceptance Date | June 21, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 4 Issue: 1 |
Creative Commons Licenses
All articles published in INTERNATIONAL JOURNAL OF SUAY DEVELOPMENT ASSOCIATION (IJOSDA) are licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International.