The aim of this quantitative study was to research
the degree of English language learning motivation of the students who study in
business administration department at Muğla Sıtkı Koçman University in Turkey.
The participants of the study were 140 voluntary students who study in business
administration department at Muğla Sıtkı Koçman University in Turkey. The study
was designed based on descriptive survey model and comparative and
correlational associative models. The quantitative research data were collected
through the questionnaire called “Foreign Language Learning Motivation
Questionnaire for Filipinos (FLLMQ-F). The results indicate that the
participants’ overall motivation sources were related to extrinsic motivation
(their economic and career purposes) and there was not seen much intrinsic
motivation in them during English learning process. It was also seen that the
participants selected private sector in research as their future profession
consider English language as an ultimate tool for their business life.
Bu
nicel araştırmanın amacı, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi İşletme Bölümü'nde
okuyan öğrencilerin İngilizce öğrenme motivasyonlarını incelemektir.
Araştırmanın örneklemini, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi İşletme Bölümü'nde
okuyan 140 gönüllü öğrenci (F: 66, M. 74) oluşturmuştur. Araştırma, tanımlayıcı
araştırma modeli ve karşılaştırmalı ve korelasyonel ilişkisel modellere dayalı
olarak tasarlanmıştır. Kantitatif araştırma verileri, "Filipinliler için
Yabancı Dil Öğrenme Motivasyon Anketi (FLLMQ-F)" adlı anket aracılığıyla
toplanmıştır. Sonuçlar, katılımcıların genel motivasyon kaynaklarının dışsal
motivasyon (ekonomik ve kariyer amaçları) ile ilişkili olduğunu ve İngilizce
öğrenme süreci boyunca içsel motivasyonlarının fazla olmadığını göstermektedir.
Ayrıca araştırmada, gelecekteki mesleği için İngilizce dilini iş hayatında
nihai bir araç olarak gören katılımcıların özel sektörü seçtikleri görüldü.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 15, 2018 |
Submission Date | March 5, 2018 |
Acceptance Date | April 25, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 |
İndeksler / Indexes
tarafından dizinlenmekte,
TÜBİTAK/ULAKBİM(TR) SBVT tarafından izlenmektedir.
Dergimizde yayımlanan makaleler, aksi belirtilmediği sürece, Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası (CC BY 4.0) ile lisanslanır. Dergiye yayımlanmak üzere metin yollayan tüm yazar ve çevirmenlerin, gönderdikleri metnin yegâne telif sahibi olmaları ya da gerekli izinleri almış olmaları beklenir. Dergiye metin yollayan yazar ve çevirmenler bu metinlerin CC BY 4.0 kapsamında lisanslanacağını, aksini sayı editörlerine en başında açıkça beyan etmedikleri müddetçe, peşinen kabul etmiş sayılırlar.