The
effective fulfillment of the political function of the school depends on the
democratic attitudes of the principals of the schools. The purpose of this
research is to investigate the democratic attitudes of school principals,
according to the views of teachers. The research is based on qualitative
design and the data are collected by
semi-structured interview form developed by the researchers. Descriptive and
content analysis are used in the analysis of the data obtained in the research.
Firstly, forms filled out by interviewers are coded and numbered and then
analyzed. The concepts and themes are created based on those forms. According to the findings of the research,
the teachers regarded the concept of democratic attitude as "equality and
equity". The majority of teachers believe that school principals do not
have democratic stance. The democratic attitudes that teachers observe as
incomplete in school principals, and they can be given as follows:
discrimination, not being open to innovation. It is also emphasized that if the
schoolmaster does not have a democratic attitude, the education will be
adversely affected and trust, commitment and motivation levels of the teachers
will be decreased. Teachers regarded behaviors that must be found in a
democratic principal as respecting different views, acting justly and being
open to innovation. It has been suggested that school principals should be
trained to improve their democratic attitudes and behavior.
Okulun siyasal işlevini etkili olarak yerine getirmesi,
okulu yöneten müdürlerin demokratik tutumlarına bağlıdır. Bu araştırmanın
amacı, öğretmen görüşlerine göre, okul müdürlerinin demokratik tutumlarını
ortaya çıkarmaktır. Araştırmanın yöntemi nitel bir çalışma olup, veriler
araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu ile
toplanmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin çözümlenmesinde betimsel ve
içerik analizi kullanılmıştır. Görüşmecilerin doldurmuş olduğu formlar önce
numaralanmış ve sonra bunlar analize tabi tutulmuştur. Elde edilen kavramlardan
kategorilere ve temalara ulaşılmaya çalışılmıştır. Araştırma bulgularına göre,
öğretmenler demokratik tutum kavramını “eşitlik ve hakkaniyet” olarak
değerlendirmişlerdir. Öğretmenlerin çoğunluğu okul müdürlerinin demokratik
tutuma sahip olmadığı görüşündedirler. Okul müdürlerinde eksik gördükleri
demokratik tutumlar, ayrımcılık yapma, yeniliklere açık olmama, başkalarının
fikirlerini almama olarak sıralanmıştır. Okul müdürünün demokratik tutuma sahip
olmaması halinde, eğitim öğretimin olumsuz etkileneceğini, güven, bağlılık ve
motivasyonun azalacağı vurgulanmaktadır. Öğretmenler, demokratik bir müdürde
bulunması gereken davranışları, farklı görüşlere saygı duyar, adaletli davranır
ve yeniliklere karşı açıktır olarak nitelendirmişlerdir. Okul müdürlerinin
demokratik tutum ve davranışlarını geliştirmeye yönelik eğitim almaları
önerilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 15, 2018 |
Submission Date | November 6, 2018 |
Acceptance Date | November 6, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 |
İndeksler / Indexes
tarafından dizinlenmekte,
TÜBİTAK/ULAKBİM(TR) SBVT tarafından izlenmektedir.
Dergimizde yayımlanan makaleler, aksi belirtilmediği sürece, Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası (CC BY 4.0) ile lisanslanır. Dergiye yayımlanmak üzere metin yollayan tüm yazar ve çevirmenlerin, gönderdikleri metnin yegâne telif sahibi olmaları ya da gerekli izinleri almış olmaları beklenir. Dergiye metin yollayan yazar ve çevirmenler bu metinlerin CC BY 4.0 kapsamında lisanslanacağını, aksini sayı editörlerine en başında açıkça beyan etmedikleri müddetçe, peşinen kabul etmiş sayılırlar.