Antalya Province in accordance
with the opinion of migrant students in this study to training the intense
immigration that took place in the Kepez district and studied to determine the
effect of education. Research area of intensive training and ongoing migration
to be addressed within the framework of the views of the effects of education
is an important work in terms of migrant students and provide an in-depth view
opener to researchers.
Research has been a qualitative
study with an integrated multi-state pattern. In this study, as the data
collection methods used in individual interviews.
According to the survey; student missed their old friends and
teachers. Migrant students could not take part in social activities at school.
When they come to school first, their academical success declined. Among their
friends they were subject to negative behaviours like swear, fight etc. Other
students had made fun of them and isolated them. So they felt themselves alone.
They had much more problems in adaptation to school than other students. They
thought working to help their families because of the
financial problems. Suggestions
were made based on the results of the research.
Bu araştırmada göç yaşamış
öğrencilerin görüşleri doğrultusunda Antalya ili Kepez ilçesine gerçekleşen
yoğun göçün eğitime etkisi tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırma bölgeye
yoğun bir şekilde devam eden göçlerin eğitime etkilerini göç yaşamış
öğrencilerin görüşleri çerçevesinde ele alması ve araştırmacılara derinlemesine
bakış açısı sunması bakımından önemli bir çalışmadır.
Araştırma bütüncül çoklu
durum deseninde nitel bir çalışma olmuştur. Bu çalışmada veri toplama yöntemi
olarak bireysel görüşme kullanılmıştır. Veri toplama araçları olarak, açık uçlu
sorulara dayanan yarı yapılandırılmış bireysel görüşme formları kullanılmıştır.
Veri toplama araçlarının da özellikleri dikkate alınarak veriler içerik analizi
ile incelenmiştir. Bu veri analizine dayanarak araştırmanın bulgu ve yorumları
oluşturulmuştur. Araştırma bulguları tablolar halinde verilerek, frekans ve
yüzde değerleri verilmiş ve öğrencilerin görüşlerinden doğrudan alıntılar
yapılmıştır. Öğrencilerin hepsi ilçede yüksek düzeyde göç alan bölgelerde yer
alan okullarda öğrenim görmektedirler.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 15, 2018 |
Submission Date | July 25, 2018 |
Acceptance Date | November 29, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 |
İndeksler / Indexes
tarafından dizinlenmekte,
TÜBİTAK/ULAKBİM(TR) SBVT tarafından izlenmektedir.
Dergimizde yayımlanan makaleler, aksi belirtilmediği sürece, Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası (CC BY 4.0) ile lisanslanır. Dergiye yayımlanmak üzere metin yollayan tüm yazar ve çevirmenlerin, gönderdikleri metnin yegâne telif sahibi olmaları ya da gerekli izinleri almış olmaları beklenir. Dergiye metin yollayan yazar ve çevirmenler bu metinlerin CC BY 4.0 kapsamında lisanslanacağını, aksini sayı editörlerine en başında açıkça beyan etmedikleri müddetçe, peşinen kabul etmiş sayılırlar.