Research Article
BibTex RIS Cite

Views of the Migrant Students on Problems They Confront: A Case Study

Year 2018, , 225 - 248, 15.12.2018
https://doi.org/10.20860/ijoses.447898

Abstract

Antalya Province in accordance
with the opinion of migrant students in this study to training the intense
immigration that took place in the Kepez district and studied to determine the
effect of education. Research area of intensive training and ongoing migration
to be addressed within the framework of the views of the effects of education
is an important work in terms of migrant students and provide an in-depth view
opener to researchers.

Research has been a qualitative
study with an integrated multi-state pattern. In this study, as the data
collection methods used in individual interviews. 





According to the survey; student missed their old friends and
teachers. Migrant students could not take part in social activities at school.
When they come to school first, their academical success declined. Among their
friends they were subject to negative behaviours like swear, fight etc. Other
students had made fun of them and isolated them. So they felt themselves alone.
They had much more problems in adaptation to school than other students. They
thought working to help their families bec
ause of the
financial problems.
Suggestions
were made based on the results of the research.

References

  • Kaynakça
  • Aslan, C. (2001). Göç-Eğitim-Batman ve Çocuk: Doğu ve Güneydoğu Anadolu’da Göçün Aile ve Çocuk Eğitimi Üzerindeki Etkisi. https://www.google.com.tr/webhp?hl=tr#hl=tr&q=egitim.cu.edu.tr%2Fmyfiles%2Fopen.aspx%3Ffile%3D942.doc%E2%80%8E adresinden 18 Mayıs 2013’te alınmıştır.
  • Birinci, N. (2003). Cumhuriyetin 80. Yılında Milli Eğitim Üzerine Bir Bakış http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/sayi44/birinci.html adresinden 23 Şubat 2013 tarihinde alınmıştır.
  • DİE, 1927, Nüfus Sayımı Verileri.
  • DİE, 1970, Nüfus Sayımı Verileri.
  • DİE, 1980, Nüfus Sayımı Verileri.
  • DİE, 1990, Nüfus Sayımı Verileri.
  • DİE, 2000, Nüfus Sayımı Verileri.
  • Dinçer, M. (1997). Göç – Doğal Kaynaklar İlişkisine Çevre Güvenliği Açısından Bir Bakış. Toplum Ve Göç Bildiriler Kitabı, (s.54-67). Ankara: DİE Yayınları.
  • Karakuş, E. (2006). Göç Olgusu ve Eğitime Olumsuz Etkileri (Sultanbeyli örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Kılıçkaya, N. (1988). Yurt Dışı Deneyimi Geçiren Ve Geçirmeyen Lise Öğrencilerinin Kendini Gerçekleştirme Düzeyleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Kıray, M. (1982). Toplum Bilim Yazıları. Ankara: Gazi Üniversitesi Yayını.
  • Köknel Ö. (1989). Bireysel ve Toplumsal Şiddet. İstanbul: Altın Kitaplar.
  • Nar, B. (2008). Göçün Eğitime ve Eğitim Yönetimine Etkileri(Dilovası Örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya. Özçelik E. ve Yıldırım S. (2002, 23-25 Mayıs). Web Destekli Öğrenme Ortamlarında Bilişsel Araçların Kullanımı: Bir Durum Çalışması. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Uluslararası Açıktan ve Uzaktan Eğitim Sempozyumunda sunulmuştur, Eskişehir. Sarı, D. (2004). Okul Yönetimi ve Halkla İlişkiler. mebk12.meb.gov.tr/.../16013611_deryasarokulynetimivehalklailikiler adresinden 5 Haziran 2013’te alınmıştır.
  • Şensoy, S. E. (2005). Kent ve Göç Van İline Çevre İl ve İlçelerden Göç Edenlerin Sorunlarına Sosyolojik Bir Yaklaşım. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Van.
  • TUİK, 2011, Adrese Dayalı Genel Nüfus Verileri. TUİK, 2013, Adrese Dayalı Genel Nüfus Verileri.
  • Tufan, B. (1987). Türkiye’ye Dönen İkinci Kuşak Göçmen İşçi Çocuklarının Psiko-Sosyal Durumları. Ankara: D.P.T. Sosyal Planlama Başkanlığı, Planlama Dairesi Yayınları.
  • Tümertekin, E. ve Özgüç, N. (1998). Beşeri Coğrafya. İstanbul: Çantay Kitabevi.
  • Wallerstein, Immanuel (2003), “Dünya-Sistemleri Kavramına Karşı Dünya-Sistemi Kavramı: Bir Eleştiri”,
  • Yalçın N. ve Diğerleri (2009, 1-3 Mayıs). Hacettepe Üniversitesindeki Makalelerin Niteliği: İçerik Analizi. I. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresinde sunulmuştur, Çanakkale. Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2004). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (4. baskı). Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Yin, R.. K. (1984). Case study research: Design and methods. Beverly Hills, CA: Sage.
  • Zolberg, A. R. (1983), “International Migrations in Political Perspective”, Global Trends in Migration: Theory

Göç Yaşamış Öğrencilerin Karşılaştıkları Sorunlara İlişkin Görüşleri: Bir Durum Çalışması

Year 2018, , 225 - 248, 15.12.2018
https://doi.org/10.20860/ijoses.447898

Abstract

Bu araştırmada göç yaşamış
öğrencilerin görüşleri doğrultusunda Antalya ili Kepez ilçesine gerçekleşen
yoğun göçün eğitime etkisi tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırma bölgeye
yoğun bir şekilde devam eden göçlerin eğitime etkilerini göç yaşamış
öğrencilerin görüşleri çerçevesinde ele alması ve araştırmacılara derinlemesine
bakış açısı sunması bakımından önemli bir çalışmadır.

Araştırma bütüncül çoklu
durum deseninde nitel bir çalışma olmuştur. Bu çalışmada veri toplama yöntemi
olarak bireysel görüşme kullanılmıştır. Veri toplama araçları olarak, açık uçlu
sorulara dayanan yarı yapılandırılmış bireysel görüşme formları kullanılmıştır.
Veri toplama araçlarının da özellikleri dikkate alınarak veriler içerik analizi
ile incelenmiştir. Bu veri analizine dayanarak araştırmanın bulgu ve yorumları
oluşturulmuştur. Araştırma bulguları tablolar halinde verilerek, frekans ve
yüzde değerleri verilmiş ve öğrencilerin görüşlerinden doğrudan alıntılar
yapılmıştır. Öğrencilerin hepsi ilçede yüksek düzeyde göç alan bölgelerde yer
alan okullarda öğrenim görmektedirler.



Araştırmanın sonuçlarına
göre, öğrencilerin eski arkadaş ve öğretmenlerini özledikleri görülmektedir.
Göç eden ö
ğrenciler okulda sosyal
etkinliklere katılamamaktadır. Okula ilk geldikleri zaman akademik başarıları
düşmektedir. Arkadaş ortamında kavga, küfürleşme gibi olumsuz davranışlar
görmektedir. Di
ğer arkadaşları tarafından alaya alınmakta ve dışlanmaktadırlar. Bu nedenle çekingenlik yaşayarak
yalnızlık hissetmektedirler. Bu ö
ğrencilerin okula uyum sağlamaları diğerlerine göre daha zor
olmaktadır. Maddi sıkıntılar nedeniyle aileye katkıda bulunmak için çalışmayı
düşünmektedirler. Araştırmanın sonucuna dayalı olarak önerilerde bulunulmuştur.

References

  • Kaynakça
  • Aslan, C. (2001). Göç-Eğitim-Batman ve Çocuk: Doğu ve Güneydoğu Anadolu’da Göçün Aile ve Çocuk Eğitimi Üzerindeki Etkisi. https://www.google.com.tr/webhp?hl=tr#hl=tr&q=egitim.cu.edu.tr%2Fmyfiles%2Fopen.aspx%3Ffile%3D942.doc%E2%80%8E adresinden 18 Mayıs 2013’te alınmıştır.
  • Birinci, N. (2003). Cumhuriyetin 80. Yılında Milli Eğitim Üzerine Bir Bakış http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/sayi44/birinci.html adresinden 23 Şubat 2013 tarihinde alınmıştır.
  • DİE, 1927, Nüfus Sayımı Verileri.
  • DİE, 1970, Nüfus Sayımı Verileri.
  • DİE, 1980, Nüfus Sayımı Verileri.
  • DİE, 1990, Nüfus Sayımı Verileri.
  • DİE, 2000, Nüfus Sayımı Verileri.
  • Dinçer, M. (1997). Göç – Doğal Kaynaklar İlişkisine Çevre Güvenliği Açısından Bir Bakış. Toplum Ve Göç Bildiriler Kitabı, (s.54-67). Ankara: DİE Yayınları.
  • Karakuş, E. (2006). Göç Olgusu ve Eğitime Olumsuz Etkileri (Sultanbeyli örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Kılıçkaya, N. (1988). Yurt Dışı Deneyimi Geçiren Ve Geçirmeyen Lise Öğrencilerinin Kendini Gerçekleştirme Düzeyleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Kıray, M. (1982). Toplum Bilim Yazıları. Ankara: Gazi Üniversitesi Yayını.
  • Köknel Ö. (1989). Bireysel ve Toplumsal Şiddet. İstanbul: Altın Kitaplar.
  • Nar, B. (2008). Göçün Eğitime ve Eğitim Yönetimine Etkileri(Dilovası Örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya. Özçelik E. ve Yıldırım S. (2002, 23-25 Mayıs). Web Destekli Öğrenme Ortamlarında Bilişsel Araçların Kullanımı: Bir Durum Çalışması. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Uluslararası Açıktan ve Uzaktan Eğitim Sempozyumunda sunulmuştur, Eskişehir. Sarı, D. (2004). Okul Yönetimi ve Halkla İlişkiler. mebk12.meb.gov.tr/.../16013611_deryasarokulynetimivehalklailikiler adresinden 5 Haziran 2013’te alınmıştır.
  • Şensoy, S. E. (2005). Kent ve Göç Van İline Çevre İl ve İlçelerden Göç Edenlerin Sorunlarına Sosyolojik Bir Yaklaşım. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Van.
  • TUİK, 2011, Adrese Dayalı Genel Nüfus Verileri. TUİK, 2013, Adrese Dayalı Genel Nüfus Verileri.
  • Tufan, B. (1987). Türkiye’ye Dönen İkinci Kuşak Göçmen İşçi Çocuklarının Psiko-Sosyal Durumları. Ankara: D.P.T. Sosyal Planlama Başkanlığı, Planlama Dairesi Yayınları.
  • Tümertekin, E. ve Özgüç, N. (1998). Beşeri Coğrafya. İstanbul: Çantay Kitabevi.
  • Wallerstein, Immanuel (2003), “Dünya-Sistemleri Kavramına Karşı Dünya-Sistemi Kavramı: Bir Eleştiri”,
  • Yalçın N. ve Diğerleri (2009, 1-3 Mayıs). Hacettepe Üniversitesindeki Makalelerin Niteliği: İçerik Analizi. I. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresinde sunulmuştur, Çanakkale. Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2004). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (4. baskı). Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Yin, R.. K. (1984). Case study research: Design and methods. Beverly Hills, CA: Sage.
  • Zolberg, A. R. (1983), “International Migrations in Political Perspective”, Global Trends in Migration: Theory
There are 22 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Articles
Authors

İbrahim Bozan 0000-0002-7666-6664

Yüksel Kaştan 0000-0002-5474-7519

Publication Date December 15, 2018
Submission Date July 25, 2018
Acceptance Date November 29, 2018
Published in Issue Year 2018

Cite

APA Bozan, İ., & Kaştan, Y. (2018). Göç Yaşamış Öğrencilerin Karşılaştıkları Sorunlara İlişkin Görüşleri: Bir Durum Çalışması. Uluslararası Sosyal Ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(10), 225-248. https://doi.org/10.20860/ijoses.447898

Cited By









İndeksler / Indexes

İdealOnline, INDEX COPERNİCUS [ICI], Eurasian Scientific Journal Index [ESJI], ISAM [Makaleler Veri Tabanı], SOBIAD, Scilit, 

tarafından dizinlenmekte, 


TÜBİTAK/ULAKBİM(TR) SBVT tarafından izlenmektedir.


by.png


Dergimizde yayımlanan makaleler, aksi belirtilmediği sürece, Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası (CC BY 4.0) ile lisanslanır. Dergiye yayımlanmak üzere metin yollayan tüm yazar ve çevirmenlerin, gönderdikleri metnin yegâne telif sahibi olmaları ya da gerekli izinleri almış olmaları beklenir. Dergiye metin yollayan yazar ve çevirmenler bu metinlerin CC BY 4.0 kapsamında lisanslanacağını, aksini sayı editörlerine en başında açıkça beyan etmedikleri müddetçe, peşinen kabul etmiş sayılırlar.