Bu
çalışmanın amacı, dil bilgisi eğitimi-öğretimiyle ilgili yapılan çalışmaları
inceleyerek bu araştırmaların kapsamı, kullanılan
araştırma modeli, veri toplama araçları, veri çözümleme yöntemleri ve örneklem
özelliklerini belirlemektir. Araştırmada genel tarama modeline başvurulmuştur.
Genel tarama modeline uygun olarak toplanan veriler, betimsel analiz yöntemiyle
incelenmiştir. Betimsel olarak analizi yapılan 51
çalışma, iki yönden ve
altı alt başlıkta incelenmiştir. İlk olarak örneklem grubundaki
çalışmaların amaçlarına göre bu çalışmaların kapsam özellikleri belirlenmiştir.
İnceleme sonucunda dil bilgisi eğitimi-öğretiminde kapsamla ilgili sıkça
kullanılan özellikler arasındaki ilişki değerlendirilmiştir. İkinci aşamada ise
ilgili çalışmaların yöntemleri, veri toplama araçları, veri analiz yöntemleri
ve örneklem sayıları incelenmiştir. Bu bölümdeki veriler örneklem grubundaki
araştırmaların yöntem bölümünden alınmıştır. İnceleme sonucunda kullanılan
araştırma yöntemi, veri toplama aracı, veri analiz yöntemlerinin kullanım
sıklığı, etkililiği ve işlevselliğiyle ilgili değerlendirmeler yapılmıştır. Araştırmanın
sonunda bulgularla ilgili tartışmalara yer verilmiştir. Araştırmanın bulguları
ve sonuçlarından hareketle dil bilgisi eğitimi-öğretiminin kapsamı, araştırma
yöntemleri, veri toplama araçları, veri analiz yöntemleri ve örneklem
sayılarının incelenmesiyle ilgili önerilerde bulunulmuştur.
The purpose of
this study was to determine the scope, research model, data collection tools
and data analysis methods of the studies conducted in grammar education. For this purpose, the following research
questions were sought. The data collected in
accordance with the survey model were analyzed via descriptive analysis method.
Fifty-one studies, which were about grammar teaching and analyzed in
descriptive way, were examined under six sub-titles. These studies were
investigated in two aspects in accordance with the research questions. First,
the scope of the studies was determined in terms of their aims. As a result,
the relationship between the findings used concepts for grammar education was
evaluated. In the second step, the methods, data collection tools, data analysis
methods and sample numbers of the studies were studied. The data were taken
from the method section of the sample research. Thus, research method, data
collection tools, frequency, effectiveness and functionality of the data
analysis methods were evaluated. At the end of the research, discussions about
the findings were included. Based on the findings and results of the study,
recommendations were provided about the studies’ scope, methods, data
collection tools, data analysis methods and sample size according to the scope
of grammar education.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 15, 2019 |
Submission Date | September 18, 2019 |
Acceptance Date | December 10, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 |
İndeksler / Indexes
tarafından dizinlenmekte,
TÜBİTAK/ULAKBİM(TR) SBVT tarafından izlenmektedir.
Dergimizde yayımlanan makaleler, aksi belirtilmediği sürece, Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası (CC BY 4.0) ile lisanslanır. Dergiye yayımlanmak üzere metin yollayan tüm yazar ve çevirmenlerin, gönderdikleri metnin yegâne telif sahibi olmaları ya da gerekli izinleri almış olmaları beklenir. Dergiye metin yollayan yazar ve çevirmenler bu metinlerin CC BY 4.0 kapsamında lisanslanacağını, aksini sayı editörlerine en başında açıkça beyan etmedikleri müddetçe, peşinen kabul etmiş sayılırlar.