Bu çalışmanın amacı “100 Temel Edebi Eser” adlı Türkiye’deki milli bir okuma kampanyasının etkilerini değerlendirmektir. Katılımcılar, Türkiye’nin Kütahya ilindeki üç liseden gönüllülük esasına göre alınmış 209 kız ve 115 erkek öğrenciden oluşmaktadır. Bilgi toplama aracı, öğrencilerin “100 Temel Edebi Eser” kampanyası hakkındaki algılarını belirleyen kendi kendini değerlendirme anketidir. Sonuçlar öğrencilerin çoğunun kampanyadan haberdar olduğunu göstermektedir. Ancak öğrencilerin hiçbiri kampanyada listelenen kitapların tamamını okumamıştır. Bu çalışmada toplanan bilgiler, başka ulusal okuma kampanyalarının geniş katılımlı olarak nasıl uygulanabileceği ve öğrencilerin okuma tutumlarını geliştirmek bakımından tartışılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Translation |
Authors | |
Publication Date | December 21, 2015 |
Submission Date | December 21, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 2 Issue: 4 - DECEMBER |
Indexes
Indexes
INDEX COPERNİCUS [ICI], Eurasian Scientific Journal Index [ESJI], ISAM [Makaleler Veri Tabanı], SOBIAD, Scilit, İdeal Online
tarafından dizinlenmekte.
TÜBİTAK/ULAKBİM(TR) SBVT tarafından izlenmektedir.