Bu çalışmanın amacı, Türkçenin yabancı dil olarak
öğretiminde kaynak olarak kullanılan Ankara Üniversitesi TÖMER Yeni Hitit 2
Yabancılar İçin Türkçe, Gazi Üniversitesi TÖMER ve İstanbul DİLMER Yabancılar
İçin Türkçe B1 düzeyi ders kitaplarındaki kelime öğretimi etkinliklerini
belirlemek ve değerlendirmektir. Betimsel analiz yönteminin kullanıldığı
çalışma, tarama modeline uygun olarak desenlenmiştir. Schmitt’in kelime öğretim
stratejileri ışığında, araştırmada incelenen kitaplardaki kelime öğretim
etkinlikleri ve okuma metinlerinden hareketle, söz varlığının karşılaştırmalı
bir boyutta ortaklık veya bir bütünlük sağlayıp sağlamadığına yönelik bir
tahlil yapılmıştır. Söz konusu amaç çerçevesinde, Türkçenin yabancı dil olarak
öğretimi alanında yaygın olarak kullanılan Ankara Üniversitesi TÖMER Yeni Hitit
2, İstanbul Üniversitesi DİLMER ve Gazi Üniversitesi TÖMER Yabancılar İçin
Türkçe (B1) düzeyi ders kitapları örneklem olarak alınmış ve Schmitt’in (1997)
belirlediği 15 farklı kelime öğretimi tekniği açısından incelenmiştir.
İncelenen ders kitapları seçkisiz atama (random sampling) yöntemiyle
belirlenmiştir. Her iki ders kitabının kelime öğretim teknikleri
karşılaştırılmış, kelime öğretim yaklaşımları ve etkinlik türleri
değerlendirilmiştir. Ayrıca, alanyazında yoğun olarak kullanılan bu üç
kitaptaki ortak temalar kapsamında kelime öğretimine yönelik etkinlikler ile
soyut ve somut kelime hazinesi oranları AOÖÇ’de belirtilen yönergeler
doğrultusunda karşılaştırmalı olarak değerlendirilmiştir. Çalışmamızda B1 düzeyindeki
ders kitaplarındaki kelime öğretimi etkinliklerinin tespiti, ortak ünitelerdeki
kelime öğretim tekniklerinin ve kelimelerin ortaklık arz edip etmediği yönünde
doküman incelemesi yapılmıştır. Çalışma sonunda ortaya çıkan verilerin ilgili
alana ve özellikle orta seviyede hazırlanacak ders materyallerine katkı
sağlayacağı düşünülmektedir.
The aim of this study is to
determine and evaluate the vocabulary teaching activities in the textbooks of
Ankara University TÖMER Yeni Hitit 2 Turkish for Foreigners, Gazi University
TÖMER and İstanbul DİLMER Turkish for Foreigners B1 level textbooks employed as
sources in teaching Turkish as a foreign language. The study in which the
descriptive analysis method is used has been designed in accordance with the
screening model. In the light of Schmitt's vocabulary teaching strategies, an
analysis has been conducted on the basis of the vocabulary teaching activities
and reading texts in the books examined in the research to determine whether
the verbal existence provides a partnership or a unity on a comparative
dimension. As part of the particular aim, Ankara University TÖMER Yeni Hitit 2,
İstanbul University DİLMER and Gazi University TÖMER for foreigners, Turkish
(B1) textbooks were taken as samples and examined in the context of 15
different vocabulary teaching techniques determined by Schmitt (1997). Textbooks
examined during the research process were determined through the random
sampling method. The vocabulary teaching techniques of both textbooks were
compared, vocabulary teaching approaches and activity types being evaluated. In
addition, the activities related to vocabulary teaching as well as abstract and
concrete vocabulary ratios within the scope of common themes in these three
books that are used extensively in the literature, have been evaluated
comparatively in the direction of the guidelines indicated in CEFR. In our work
we have been conducted a document review to determine the activities of
vocabulary teaching in textbooks, the teaching techniques and vocabulary of
words in common units. It is thought that the data that emerged at the end of the
study will make contribution to the course material that will be prepared in
the related field and especially at the intermediate level
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Linguistics |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 1 Issue: 2 |
International Journal of Turkish Teaching as a Foreign Language | 2018 ISSN: