Research Article
BibTex RIS Cite

The Teaching Of Turkish As A Foreign Language In Ukraine And An Originalresearch On The Learning Problems

Year 2020, Volume: 3 Issue: 1, 5 - 20, 15.06.2020

Abstract

We express
our thoughts, beliefs, traditions, emotions and cultural traits with the help
of language. Language is the most important tool for the development of any
society and human communication as well. Nowadays there is a strong demand for
foreign languages used to develop and deepen international relations. In recent
years, Turkey-Ukraine political, economic, cultural and educational
relationships have been growing rapidly. Thus, the teaching of Turkish as a
foreign language has become more important practice in Ukraine than ever.
Because there is much need for the experts who know Turkish as a communication
language in various fields. Although there are many different methods in
foreign language teaching, there are still some difficulties in the Turkish
language teaching process. The aim of this study is to provide information
about the characteristics of Turkish and Ukrainian languages, the history of
teaching Turkish as a foreign language, the difficulties faced by Ukrainian
students while learning Turkish, and the opinions of the students participating
in the surveys towards the Turkish language. In this study, after giving the
theoretical information, the data obtained from the questionnaires are examined
and information is given about the various problems faced by the Ukrainian
students according to gender, age and learning process. Also, Ukrainian
students’ causes of learning Turkish, the most difficult topics encountered in
the Turkish learning process, the opinions about set lesson time for Turkish,
the opinions about activities expected to be made at the Turkish language
lesson and their attitudes towards Turkish and Turkey are examined and found
out by analyzing the surveys. The target audience of this study is the teachers
who want to give Turkish education to Ukrainian students.

References

  • Arslan, M., ve Akbarov, A. (2010). Türkiye'de Yabancı Dil Öğretiminde Motivasyon-yöntem Sorunu ve Çözüm Önerileri. Konya: Selçuk Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi Dergisi, 24, 179-191.
  • Biçer, N., Çoban, İ., ve Bakır, S. (2012). Türkçe Öğrenen Yabancı Öğrencilerin Karşılaştığı Sorunlar: Atatürk Üniversitesi Örneği. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi , 125-135. Cilt: 7 Issn: 1307-9581 Erişim adresi: https://cutt.ly/DytmNG
  • Gerasimova, İ., Faleev, A., Filatova, M., İudina, M., & Smirnova, O. (2017). Problems and Risks of Engineering Education in The 21st Century. Moscow: University book, ISBN 978-5-98699-243-3, 312.
  • MEB. (2006). Araştırma Teknikleri, Mesleki Eğitim ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Tunalı, S. B., Gözü, Ö., ve Özen, G. (2016). Nitel ve Nicel Araştırma Yöntemlerinin bir Arada Kullanılması ''Karma Araştırma Yöntemi''. Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi Uluslararası Hakemli Dergisi, Cilt: 24, 497-509. Issn: 1309-3487 Erişim adresi: https://bitly.su/UAwhPwm
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Ukrayna’da Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Ve Karşılaşılan Sorunlar Üzerine Bir İnceleme

Year 2020, Volume: 3 Issue: 1, 5 - 20, 15.06.2020

Abstract

Düşüncelerimizi,
inançlarımızı, geleneklerimizi, duygularımızı, kültürümüzü dil ile anlatırız.
Dil, toplumun gelişmesi ve insan iletişimi için en önemli araçtır. Günümüzde
uluslararası ilişkileri geliştirmek ve derinleştirmek amacıyla kullanılan
yabancı dillere güçlü bir talep vardır. Son yıllarda, Türkiye-Ukrayna siyasal,
ekonomik, kültürel ve eğitim ilişkileri hızla artmaktadır. Böylece Ukrayna’da
yabancı dil olarak Türkçenin öğretimi daha fazla önem kazanmıştır. Çünkü
çeşitli alanlarda Türkçeyi iletişim dili olarak bilen uzmanlara fazla ihtiyaç
duyulmaktadır. Yabancı dil öğretiminde birçok farklı yöntem olmasına rağmen,
Türkçe öğretim sürecinde hala birtakım zorluklar ortaya çıkmaktadır. Bu
çalışmanın amacı, Türk ve Ukrayna dillerinin özellikleri başta olmak üzere,
yabancı dil olarak Türkçe öğretimi tarihçesi, Ukraynalı öğrencilerin Türkçeyi
öğrenirken karşılaştıkları zorluklar, anketlere katılan öğrencilerin Türkçeye
yönelik görüşleri hakkında bilgi sunmaktır. Bu çalışmada, teorik bilgileri
verildikten sonra anketlerden elde edilen verileri incelenmiş, Ukraynalı
öğrencilerin cinsiyete, yaşa, öğrenim sürecine göre karşılaştıkları çeşitli
sorunlar hakkında bilgiler verilmektedir. Ayrıca Ukraynalı öğrencilerin Türkçe
öğrenme nedenleri, Türkçe öğrenme sürecinde karşılaşılan en zor konular, Türkçe
ders saatleri, Türkçe iletişim kurabilme becerisi veTürkçe dersinde yapılması
beklenilen etkinlikler ile ilgili görüşleri incelendiğinde Türkiye’ye ve
Türkçeye karşı tutumları öğrenmek, aynı zamanda karşılaşılan sorunları daha
derin bir şekilde analiz etmek mümkündür. Bu çalışmanın hedef kitlesini,
Ukraynalı öğrencilere Türkçe eğitimi vermek isteyen öğretmenler
oluşturmaktadır. 

References

  • Arslan, M., ve Akbarov, A. (2010). Türkiye'de Yabancı Dil Öğretiminde Motivasyon-yöntem Sorunu ve Çözüm Önerileri. Konya: Selçuk Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi Dergisi, 24, 179-191.
  • Biçer, N., Çoban, İ., ve Bakır, S. (2012). Türkçe Öğrenen Yabancı Öğrencilerin Karşılaştığı Sorunlar: Atatürk Üniversitesi Örneği. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi , 125-135. Cilt: 7 Issn: 1307-9581 Erişim adresi: https://cutt.ly/DytmNG
  • Gerasimova, İ., Faleev, A., Filatova, M., İudina, M., & Smirnova, O. (2017). Problems and Risks of Engineering Education in The 21st Century. Moscow: University book, ISBN 978-5-98699-243-3, 312.
  • MEB. (2006). Araştırma Teknikleri, Mesleki Eğitim ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Tunalı, S. B., Gözü, Ö., ve Özen, G. (2016). Nitel ve Nicel Araştırma Yöntemlerinin bir Arada Kullanılması ''Karma Araştırma Yöntemi''. Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi Uluslararası Hakemli Dergisi, Cilt: 24, 497-509. Issn: 1309-3487 Erişim adresi: https://bitly.su/UAwhPwm
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
There are 6 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

Anastasiia Khomeniuk 0000-0001-8087-2412

Publication Date June 15, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 3 Issue: 1

Cite

APA Khomeniuk, A. (2020). Ukrayna’da Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Ve Karşılaşılan Sorunlar Üzerine Bir İnceleme. Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Dergisi, 3(1), 5-20.

International Journal of Turkish Teaching as a Foreign Language | 2018 ISSN: