Research Article
BibTex RIS Cite

TÜRKİYE’DE ARTAN KAZAK UYRUKLU ÖĞRENCİ NÜFUSU ve KAZAK UYRUKLU ÖĞRENCİLERİN TÜRKİYE TÜRKÇESİ ÖĞRENMELE İHTİYAÇLARI ÜZERİNE

Year 2020, Volume: 3 Issue: 1, 93 - 114, 15.06.2020

Abstract

Öz. Kazakistan Cumhuriyeti’nde yabancı dil eğitimine bulunan istek gittikçe yükselmektedir ve bu dillerden birisi de Türkiye Türkçesidir. Türkiye Türkçesi, Kazak gençler arasında da çok tercih edilmektedir. Bu çalışmada Türkiye'de artan Kazak uyruklu öğrenci nüfusu hakkında ve bu öğrencilerin Türkiye Türkçesini öğrenmelerindeki çeşitli etkenler üzerine araştırma yapılmıştır. Bu çalışmada, Türkiye'de eğitim almak için gelen Kazak öğrencilerin nüfusu neden artmaktadır? Neden başka ülkelere göre daha çok Türkiye'de eğitim almayı tercih edilmektedir? Neden Türkiye Türkçesini öğrenme eğilimindeler? Türkiye Türkçesini öğrenirken ne gibi etken ve faktörlerle karşılaşmaktadırlar? gibi sorular, çalışmanın problem cümlesini oluşturmuştur. Çalışma grubu Türkiye’ye gelmek isteyen Kazak uyruklu öğrenciler ve Türkiye’ye gelerek en az 1 yıldır Türkiye’de bulunan Kazak uyruklu öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırma karma yöntem (hem nicel hem nitel) şeklinde yapılmış olup, Kazakistan’daki ve Türkiye’deki Kazak uyruklu öğrencilerle yapılan anket görüşme sonuçları araştırmanın verilerini oluşturmaktadır.

Supporting Institution

Sakarya Üniversitesi

Project Number

1

References

  • 1. Cnn Türk haberler – üniversite haberleri s. 1-2.
  • 2. Türkiye’de yükseköğretim sistemi, Ocak 2019/ Ankara.
  • 3. TRT – vysshieie-obrazovaniie v Turtsıı dlia inostrannykh studientov.
  • 4. Yunus Emre Enstitüsü’nün Türkoloji alanındaki faaliyetleri
  • 5. Türkiye-Kazakistan ilişkileri ve yüksek eğitim politikaları
  • 6. Uluslararası Öğrencilerin Sosyal-Ekonomik Problemleri ve Çözüm Önerileri (Sakarya Üniversitesi Örneği)
  • 7. http://mevlana.yok.gov.tr
  • 8. Mevlana Değişim Program’ının Lisans Öğrencilerin Sosyokültürel Gelişimine Olan Katkısının Değerlendirilmesi
  • 9. Değişim programı-mdp.manas.edu.kg
  • 10. www.globalacademia.com.yossinavi/
  • 11. Türkiye’de Yükseköğretim ve Uluslararasılaşma /Nisan 2016 sayı: 2
  • 12. https://www.nur.kz
  • 13. Anadolu üniversitesi iletişim bilimleri fakültesi uluslararası hakemli dergisi, Haziran 2016
  • 14. Online Jurnal Of The Faculty Of Communıcation Sciences, June 2016/ nitel ve nicel araştırma; yöntemlerinin bir arada kullanılması ‘korkma araştırma yöntemi’
Year 2020, Volume: 3 Issue: 1, 93 - 114, 15.06.2020

Abstract

Project Number

1

References

  • 1. Cnn Türk haberler – üniversite haberleri s. 1-2.
  • 2. Türkiye’de yükseköğretim sistemi, Ocak 2019/ Ankara.
  • 3. TRT – vysshieie-obrazovaniie v Turtsıı dlia inostrannykh studientov.
  • 4. Yunus Emre Enstitüsü’nün Türkoloji alanındaki faaliyetleri
  • 5. Türkiye-Kazakistan ilişkileri ve yüksek eğitim politikaları
  • 6. Uluslararası Öğrencilerin Sosyal-Ekonomik Problemleri ve Çözüm Önerileri (Sakarya Üniversitesi Örneği)
  • 7. http://mevlana.yok.gov.tr
  • 8. Mevlana Değişim Program’ının Lisans Öğrencilerin Sosyokültürel Gelişimine Olan Katkısının Değerlendirilmesi
  • 9. Değişim programı-mdp.manas.edu.kg
  • 10. www.globalacademia.com.yossinavi/
  • 11. Türkiye’de Yükseköğretim ve Uluslararasılaşma /Nisan 2016 sayı: 2
  • 12. https://www.nur.kz
  • 13. Anadolu üniversitesi iletişim bilimleri fakültesi uluslararası hakemli dergisi, Haziran 2016
  • 14. Online Jurnal Of The Faculty Of Communıcation Sciences, June 2016/ nitel ve nicel araştırma; yöntemlerinin bir arada kullanılması ‘korkma araştırma yöntemi’
There are 14 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Linguistics
Journal Section Articles
Authors

Togzhan Zhumakanova 0000-0002-5012-4867

Project Number 1
Publication Date June 15, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 3 Issue: 1

Cite

APA Zhumakanova, T. (2020). TÜRKİYE’DE ARTAN KAZAK UYRUKLU ÖĞRENCİ NÜFUSU ve KAZAK UYRUKLU ÖĞRENCİLERİN TÜRKİYE TÜRKÇESİ ÖĞRENMELE İHTİYAÇLARI ÜZERİNE. Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Dergisi, 3(1), 93-114.

International Journal of Turkish Teaching as a Foreign Language | 2018 ISSN: