Bu çalışmada yabancı
dil olarak Türkçe öğretiminde ezbere şiir okumanın konuşma becerisine etkisi
tespit edilmiştir. B-1, B-2, C-1 ve C-2 kurları için temalara uygun seçilen
şiirlerle uygulanan yöntemin kontrol ve deney gruplarındaki öğrencilerde deney
grubu öğrencilerinden yana anlamlı farklılık gösterdiği gözlenmiştir. Onar
kişiden oluşan seviye sınıflarında dört kurda 40 deney, 40 kontrol grubu
öğrencisi örneklemi oluşturmaktadır. Şiirin seçimi, ezberlenmesi ve anlaşılması
sürecinden sonra sınıfta okunan şiirlerde kelimelerin telaffuzu, yüz ifadeleri,
beden dili, ses tonu kullanımı kaydedilen videolardan verilen yönergeye göre
değerlendirilmiştir. Şiirin okunmasından sonra sınıftaki diğer öğrencilerin
katılımıyla şiirler hakkında konuşulmuş, iş birlikli öğrenme yöntemi ile şiir
tüm sınıfla paylaşılmıştır. Her şiirden sonra video kayıtları yönergeye göre
içerik analizine tabi tutulmuş ve çözümlenmiştir. 40 öğrencinin dilimizin
ustalarına – şairlerine ait şiirleri anlamalarının, anlamlandırmalarının aynı zamanda
kültür aktarımıyla birlikte değerler eğitimi de sunduğu gözlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Linguistics, Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 20, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 3 Issue: 2 |
International Journal of Turkish Teaching as a Foreign Language | 2018 ISSN: