Research Article
BibTex RIS Cite

Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Ezberleme Yönteminin Konuşma Becerisine Etkisi

Year 2020, Volume: 3 Issue: 2, 26 - 39, 20.12.2020

Abstract

Bu çalışmada yabancı
dil olarak Türkçe öğretiminde ezbere şiir okumanın konuşma becerisine etkisi
tespit edilmiştir. B-1, B-2, C-1 ve C-2 kurları için temalara uygun seçilen
şiirlerle uygulanan yöntemin kontrol ve deney gruplarındaki öğrencilerde deney
grubu öğrencilerinden yana anlamlı farklılık gösterdiği gözlenmiştir. Onar
kişiden oluşan seviye sınıflarında dört kurda 40 deney, 40 kontrol grubu
öğrencisi örneklemi oluşturmaktadır. Şiirin seçimi, ezberlenmesi ve anlaşılması
sürecinden sonra sınıfta okunan şiirlerde kelimelerin telaffuzu, yüz ifadeleri,
beden dili, ses tonu kullanımı kaydedilen videolardan verilen yönergeye göre
değerlendirilmiştir. Şiirin okunmasından sonra sınıftaki diğer öğrencilerin
katılımıyla şiirler hakkında konuşulmuş, iş birlikli öğrenme yöntemi ile şiir
tüm sınıfla paylaşılmıştır. Her şiirden sonra video kayıtları yönergeye göre
içerik analizine tabi tutulmuş ve çözümlenmiştir. 40 öğrencinin dilimizin
ustalarına – şairlerine ait şiirleri anlamalarının, anlamlandırmalarının aynı zamanda
kültür aktarımıyla birlikte değerler eğitimi de sunduğu gözlenmiştir.

References

  • Büyüköztürk, Ş. Kiliç-Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. Ve Demirel, F. (2011). Bilimsel Araştirma Yöntemleri. Ankara: Pegem A Akademi.
  • Çerçi, A. (2014). Telaffuz Vurgu Ve Tonlama Konularinin Dinleme Destekli Öğretimi.Turkish Studies, 9 (3), 467-485.
  • Demirel, Ö. (1999). İlköğretim Okullarında Türkçe Öğretimi. İstanbul: Millî Eğitim Yayınları
  • Emir, S. (1986). Örneklerle Kompozisyon Yazma Sanati. İstanbul: Türk Dünyası Araştırmaları Vakfı Yayınları
  • Özbay, Murat. (2011); Okuma Eğitimi-Anlatma Teknikleri: I, Öncü Basımevi, Ankara.
  • Seçkin Polat, Ö. Ve Dilidüzgün, Ş. (2015). Yabanci Dil Olarak Sesletim Becerilerinin Geliştirilmesinde Şiirden Yararlanma.Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi
  • Sever, Sedat. (2000); Türkçe Öğretimi Ve Tam Öğrenme, Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Yilmaz, İ., & Şeref, İ. (2015). Arap Öğrencilerin Türkçe Okuma Türkçe Öğretiminde Şiir Etkinliklerinin Kültürel İşlevi. Turkish Studies, 10(7), 815-834.
Year 2020, Volume: 3 Issue: 2, 26 - 39, 20.12.2020

Abstract

References

  • Büyüköztürk, Ş. Kiliç-Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. Ve Demirel, F. (2011). Bilimsel Araştirma Yöntemleri. Ankara: Pegem A Akademi.
  • Çerçi, A. (2014). Telaffuz Vurgu Ve Tonlama Konularinin Dinleme Destekli Öğretimi.Turkish Studies, 9 (3), 467-485.
  • Demirel, Ö. (1999). İlköğretim Okullarında Türkçe Öğretimi. İstanbul: Millî Eğitim Yayınları
  • Emir, S. (1986). Örneklerle Kompozisyon Yazma Sanati. İstanbul: Türk Dünyası Araştırmaları Vakfı Yayınları
  • Özbay, Murat. (2011); Okuma Eğitimi-Anlatma Teknikleri: I, Öncü Basımevi, Ankara.
  • Seçkin Polat, Ö. Ve Dilidüzgün, Ş. (2015). Yabanci Dil Olarak Sesletim Becerilerinin Geliştirilmesinde Şiirden Yararlanma.Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi
  • Sever, Sedat. (2000); Türkçe Öğretimi Ve Tam Öğrenme, Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Yilmaz, İ., & Şeref, İ. (2015). Arap Öğrencilerin Türkçe Okuma Türkçe Öğretiminde Şiir Etkinliklerinin Kültürel İşlevi. Turkish Studies, 10(7), 815-834.
There are 8 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Linguistics, Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

Tawfik Abdo Taher Anaam Al-sharabı

Publication Date December 20, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 3 Issue: 2

Cite

APA Taher Anaam Al-sharabı, T. A. (2020). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Ezberleme Yönteminin Konuşma Becerisine Etkisi. Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Dergisi, 3(2), 26-39.

International Journal of Turkish Teaching as a Foreign Language | 2018 ISSN: