Günümüzde, yabancı dil öğrenmek neredeyse bir koşul haline gelmiştir. Bu konuda teknoloji ve sosyal medya çok büyük bir rol oynadı ve dünya neredeyse “küçük köy” haline geldi ve diğer yakın ve komşu ülkelerle bütün alanlarda ilteişim kurabilmek için, dil her zaman bir “köprü” olarak oldu. Tabii ki, Rusya’da Türk dilin öğrenilmesinde bir örnek olarak sayılmaktadır. Genel olarak, ikinci yabancı dil edinme sürecinde mutlaka hem öğrenciler hem de öğretmenler tarafından bazı sorunların ortaya çıkması gayet mümkündür. Bu sorunlar ise, Türkçe yabncı dil olarak edinirken olumsuz bir şekilde etki bırakmaktadır. Rusya’da ve hatta Sovyet Birliği’nin içinde bulunan ülkelerde son zamanlarda Türk diline karşı merak büyük bir önem kazanmıştır. Bu iki bölge arasında Uluslarası ilişkler geliştikçe dil öğrenmesi daha çok önemli olduğunu farkına varıldı. Bu çalışmada Rusya Federasyonu’nda Türkçe öğrenme sürecinde çıkan sorunları ele alınmaktadır. Bu sorunlar 5 ana grubuna ayrılmaktadır. Bu sorunlar ise: öğrenciler tarafından yaratılan sorunlar, öğretmenler tarafından yaratılan sorunlar, dil ortamı tarafından yaratılan sorunlar, sistem tarafından yaratılan sorunlar, dil farkı sorunları. Bu konu üzerinde bazı makaleler yazıldı fakat makalelrin büyük kısmı öğrenciler tarafından yapılan sorunlar üzerine durulmaktadır, bu çalışmada ise dil öğrenme sürecinde en büyük rol oynanan unusurlarını dikkate alınarak bahsedilmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 20, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 3 Issue: 2 |
International Journal of Turkish Teaching as a Foreign Language | 2018 ISSN: