Teknolojik imkânların gelişmesinin yanı sıra hayatımızda beklenmeyen durumların yaşanması Türkçenin yabancı dil olarak uzaktan öğretiminin önemini ve bu konuya yönelik çalışmaların gerekliliğini ortaya koymuştur. Uzaktan eğitim yüz yüze eğitimden farklı olarak kendine has özellikleri olan bir süreçtir. Bu süreçte öğretici, öğrenici, kaynak ve yardımcı uygulamalardan yüz yüze eğitimden farklı özellikleri taşımaları beklenmektedir. Yüz yüze eğitimde yaşanan etkileşim uzaktan eğitim sürecinde daha az gerçekleşmektedir. Özellikle dil öğretimi gibi etkileşimin ve iletişim kurmanın önemli olduğu alanlarda etkileşimin ve iletişim kanallarının azalması üzerinde durulması gereken önemli bir konudur. Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde amaç öğrenicinin dinleme, okuma, konuşma ve yazma becerilerini geliştirerek öğreniciye iletişimsel yeti kazandırmaktır. Uzaktan öğretim sürecinde yüz yüze etkileşimin azalması sebebiyle öğrenicilerin dört temel dil becerisini geliştirmelerine yardımcı olacak ve dört temel dil becerisinden dinleme, okuma, konuşma ve yazma becerilerinin özelliklerine uygun uygulamalara ihtiyaç duyulmaktadır. Türkçenin yabancı dil olarak uzaktan öğretiminde, gerekli bilgilerin edinilmesine yardımcı olmasıyla beraber iletişim kurmayı da kolaylaştıran ve dünya çapında etkileşimi arttıran çeşitli uygulamalar aracılığıyla iletişimsel yetinin geliştirilmesi, farklı kültürlerin tanınması, dilsel girdilerin somutlaştırılması ve birden çok duyunun işe koşulması gibi açılardan önemli katkılar sağlamaktadır. Ancak kısa bir süre öncesine kadar Türkçenin uzaktan öğretimine yönelik yeterli çalışmanın ve hazırlığın olmadığını söylemek mümkündür. Bu çalışmada nitel araştırma yaklaşımından yararlanarak alanyazın taraması yoluyla yabancı dil öğretiminde kullanılabilecek uygulamalar incelenmiş ve Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde dört temel dil becerisinin geliştirilmesine yönelik uygulamalar belirlenmiştir. Bu bağlamda bu çalışma ile Türkçenin yabancı dil olarak uzaktan öğretim sürecinde dört temel dil becerisini oluşturan dinleme, okuma, konuşma ve yazma becerilerinin geliştirilmesine yönelik kullanılabilecek uygulamalar hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır.
Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi dört temel dil becerisi uzaktan eğitim öğretim teknolojisi dil öğretim uygulamaları
In addition to the preparations for technological expectations, the augmentation of English as a language in the appearance of unexpected situations in our future and the targeting of these design goals. teach a user face-to-face training that is distinctive as opposed to face-to-face. It is different from face-to-face education exchanges from teachers, tutors, resources, and ancillary apps. The incident experienced in face-to-face education is less common in distance education. Concerning the use of interaction and communication, it is an issue that needs to be addressed. The purpose of teaching Turkish as a foreign language is to give the learner communicative competence to the developer of listening, learning, speaking and writing. face-to-face interaction for education will help learners to train four basic basic skills, and four preparatory appropriate applications will be needed in language basic skills, speaking and writing education. Developing communicative skills, recognizing different cultures, concretizing linguistic inputs and using multiple senses by making use of these practices in the development of language skills in teaching Turkish as a foreign language through various applications that facilitate communication and increase worldwide interaction as well as helping to acquire the necessary information in distance education of Turkish as a foreign language. It makes important contributions in terms of employment. However, it is possible to say that there were not enough studies and preparations for distance education of Turkish until a short time ago. In this study, applications that can be used in foreign language teaching through literature review by using a qualitative research approach were examined and applications for the development of four basic language skills in teaching Turkish as a foreign language were determined. In this context, this study aims to provide information about the applications that can be used to develop listening, reading, speaking and writing skills, which are the four basic language skills, in the distance education process of Turkish as a foreign language.
Teaching Turkish as a foreign language four basic language skills distance education instructional technology language teaching apps
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Dilbilim |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 27 Haziran 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 6 Sayı: 1 |
Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Dergisi | 2018 ISSN: