Bu çalışmada 8. sınıf Türkçe ders kitabının Talim Terbiye Kurulu tarafından yayımlanan bilimsel yeterlik ölçütlerine uygunluğu incelenmiştir. Çalışma kapsamında 8. Sınıf Türkçe ders kitabı bilimsellik ilkesine uygunluk, metin içeren görsellerdeki bilgiler, alıntıların kullanımı, soru yazım ilkelerine uygunluk ve standart bölümlere uygunluk bağlamlarında incelenmiştir. Yapılan bu incelemelerde nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi kullanılmıştır. Belirlenen alt başlıklardan elde edilen bulgularda, kitapta yer alan hatalı/eksik bilgiler düzenlenmiş ve tablolarla halinde gösterilmiştir. Araştırmanın sonucunda ders kitaplarında bilimsellik ilkesine uygun hareket edilmesi, alıntıların kullanımında daha özenli olunması ve standart bölümlere birtakım eklemeler yapılması gerektiği önerilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Linguistics (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | January 9, 2024 |
Publication Date | December 31, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 6 Issue: 2 |
International Journal of Turkish Teaching as a Foreign Language | 2018 ISSN: