Toplum, göç süreçlerinin yoğunlaşmasından, ülkelerin temasa açıklığının sürekli artmasından, artan ve dolayısıyla daha karmaşık hale gelen kültürlerarası etkileşimden güçlü bir şekilde etkilenmektedir. Ülkelerin kendi dillerini öğretebilmek için bazı politikalar ve bu politikaların etkili olması için öğretim programları geliştirmesi bu sürecin doğal bir sonucudur.Ülkeler oluşturdukları programı başka ülkelerin programlarıyla karşılaştırma yoluna giderse iyi yönlerini fark edebilme ve eksik kalan yönlerini tespit edebilme fırsatı bulacaklardır. Bu durum karşılaştırmalı çalışmaların önemini artırmaktadır. Son yıllarda Yabancılara dil öğretimi konusunda karşılaştırmalı çalışmalar yapılsa da bunların sayıca yetersiz olduğu değerlendirilmektedir. Bu çalışmada yabancı dil olarak Rusça ile Türkçe Öğretim Programları genel amaçları, becerileri ele alış biçimleri, programların içeriği, ölçme ve değerlendirme süreçleri karşılaştırılmalı olarak incelenmiştir. Nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi kullanılan çalışmada Türkiye Maarif Vakfı tarafından hazırlanan Yabancılara Türkçe Öğretim Programı, Rusya Federasyonu Eğitim Bakanlığı tarafından yayınlanan Yabancılara Rusça Öğretimi Devlet Standardı ve Nijniy Novgorad Devlet Üniversitesi RKI dil öğretim merkezi tarafından hazırlanan Yabancılara Rusça Öğretim Programı (2015) incelenmiştir. Araştırmanın sonucunda, programlar arasında benzer noktalar bulunsa da genel olarak farklılıklar olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. Rusça programında daha çok kültürel kazanımların ön plana alındığı, programların becerileri ele alış biçimleri arasında da büyük ölçüde farklılıklar olduğu tespit edilmiştir. Rusça programında alanlara yönelik meslekî Rusça ve akademik yazma eğitimine geniş bir yer ayrılmış olması da Yabancılar için Türkçe Öğretim Programının iyileştirilmesi sürecine katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Karşılaştırmalı eğitim yabancılara Türkçe öğretimi program analizi yabancı dil olarak Rusça
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Linguistics (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | June 30, 2024 |
Publication Date | June 30, 2024 |
Submission Date | October 27, 2023 |
Acceptance Date | June 20, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 7 Issue: 1 |
International Journal of Turkish Teaching as a Foreign Language | 2018 ISSN: