Research Article
BibTex RIS Cite

Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Yazma Becerisinin Ölçülmesine Yönelik Etkinlik Türleri

Year 2024, Volume: 7 Issue: 1, 118 - 137, 30.06.2024

Abstract

Bu çalışmanın amacı, yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde yazma becerisinin ölçülmesinde kullanılabilecek etkinlik türleri ve soru tekniklerini tanıtmaktır. Çalışma, alanda çalışan öğrencilerin duygu, düşünce ve bilgilerini yazılı olarak ifade etmelerini destekleyen etkinlikler ve örnekler sunmayı hedeflemektedir. Araştırma, yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde yazma becerisinin ölçülmesi için kullanılan soru ve puanlama teknikleri hakkında bilgi vermeye yönelik nitel desende gerçekleştirilen bir durum çalışmasıdır. Veri toplama yöntemi olarak, yabancı dil öğretiminde ölçme değerlendirme alanını konu alan bilimsel çalışmalar incelenmiştir. Elde edilen veriler, içerik analizi yöntemiyle değerlendirilmiştir. Bulgular, yazma becerisinin farklı düzeylerde ve amaçlarla ölçülebileceğini göstermektedir. Bu çalışma, yazma becerisinin ölçülmesinde daha yapılandırılmış ve kapsamlı bir yaklaşım sunarak, öğretmenlerin derslerinde etkin bir şekilde kullanabilecekleri çeşitli yazma etkinlikleri ve soru tekniklerini kapsamlı bir şekilde incelemektedir.

References

  • Avrupa Konseyi. (2021). Diller için Avrupa ortak başvuru metni; öğrenme, öğretme ve değerlendirme, tamamlayıcı cilt (çev. MEB Komisyonu). Ankara: Pozitif Matbaa.
  • Brown, H. D. (2004). Language Assessment: Principles and Classroom Practices. White Plains, NY: Pearson Education.
  • Brown, H. D. ve Abeywickrama, P. (2018). Language assessment: Principles and classroom practices. White Plains, NY: Pearson Education.
  • Ektabani, K. (2011). Assessing Writing in a Second Language: A Review of the Literature. Journal of Second Language Writing, 20(3), 141-158. doi:10.1016/j.jslw.2011.05.001
  • Hughes, A. ve Hughes, D. (2020). Testing for Language Teachers (3. baskı.). Cambridge University Press.
  • International Test and Evaluation Association. (2011). Item Writing for the Professional Certification Exam. International Test and Evaluation Association. https://itea.org/professional-development-2/item-writing/
  • Plakans, L. (2021). Second Language Writing and Assessment: Insights from Research and Practice. New York, NY: Routledge.
  • Madsen, H. S. (1983). Techniques in Testing. Oxford: Oxford University Press.
  • Silva, T. (1990). Second language composition instruction: developments, issues, and directions in ESL. In B. Kroll (Ed.), Second Language Writing: Research Insights for the Classroom (11-23). Cambridge: Cambridge University Press.
  • Yavuz-Kırık, M. (2008). Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğretmenlerinin Ölçme Değerlendirme Bağlamında Tutum Ve Yaklaşımları (Yayınlanmamış doktora tezi). İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Weigle, S. C. (2002). Assessing Writing. Cambridge: Cambridge University Press
Year 2024, Volume: 7 Issue: 1, 118 - 137, 30.06.2024

Abstract

References

  • Avrupa Konseyi. (2021). Diller için Avrupa ortak başvuru metni; öğrenme, öğretme ve değerlendirme, tamamlayıcı cilt (çev. MEB Komisyonu). Ankara: Pozitif Matbaa.
  • Brown, H. D. (2004). Language Assessment: Principles and Classroom Practices. White Plains, NY: Pearson Education.
  • Brown, H. D. ve Abeywickrama, P. (2018). Language assessment: Principles and classroom practices. White Plains, NY: Pearson Education.
  • Ektabani, K. (2011). Assessing Writing in a Second Language: A Review of the Literature. Journal of Second Language Writing, 20(3), 141-158. doi:10.1016/j.jslw.2011.05.001
  • Hughes, A. ve Hughes, D. (2020). Testing for Language Teachers (3. baskı.). Cambridge University Press.
  • International Test and Evaluation Association. (2011). Item Writing for the Professional Certification Exam. International Test and Evaluation Association. https://itea.org/professional-development-2/item-writing/
  • Plakans, L. (2021). Second Language Writing and Assessment: Insights from Research and Practice. New York, NY: Routledge.
  • Madsen, H. S. (1983). Techniques in Testing. Oxford: Oxford University Press.
  • Silva, T. (1990). Second language composition instruction: developments, issues, and directions in ESL. In B. Kroll (Ed.), Second Language Writing: Research Insights for the Classroom (11-23). Cambridge: Cambridge University Press.
  • Yavuz-Kırık, M. (2008). Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğretmenlerinin Ölçme Değerlendirme Bağlamında Tutum Ve Yaklaşımları (Yayınlanmamış doktora tezi). İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Weigle, S. C. (2002). Assessing Writing. Cambridge: Cambridge University Press
There are 11 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Linguistics (Other)
Journal Section Articles
Authors

Funda Keskin 0000-0002-0222-8725

Early Pub Date July 1, 2024
Publication Date June 30, 2024
Submission Date May 31, 2024
Acceptance Date June 11, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 7 Issue: 1

Cite

APA Keskin, F. (2024). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Yazma Becerisinin Ölçülmesine Yönelik Etkinlik Türleri. Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Dergisi, 7(1), 118-137.

International Journal of Turkish Teaching as a Foreign Language | 2018 ISSN: