Bu çalışmanın amacı, yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde yazma becerisinin ölçülmesinde kullanılabilecek etkinlik türleri ve soru tekniklerini tanıtmaktır. Çalışma, alanda çalışan öğrencilerin duygu, düşünce ve bilgilerini yazılı olarak ifade etmelerini destekleyen etkinlikler ve örnekler sunmayı hedeflemektedir. Araştırma, yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde yazma becerisinin ölçülmesi için kullanılan soru ve puanlama teknikleri hakkında bilgi vermeye yönelik nitel desende gerçekleştirilen bir durum çalışmasıdır. Veri toplama yöntemi olarak, yabancı dil öğretiminde ölçme değerlendirme alanını konu alan bilimsel çalışmalar incelenmiştir. Elde edilen veriler, içerik analizi yöntemiyle değerlendirilmiştir. Bulgular, yazma becerisinin farklı düzeylerde ve amaçlarla ölçülebileceğini göstermektedir. Bu çalışma, yazma becerisinin ölçülmesinde daha yapılandırılmış ve kapsamlı bir yaklaşım sunarak, öğretmenlerin derslerinde etkin bir şekilde kullanabilecekleri çeşitli yazma etkinlikleri ve soru tekniklerini kapsamlı bir şekilde incelemektedir.
yabancı dil olarak türkçe öğretimi yabancı dil eğitiminde yazma becerisi yazma becerisinin ölçülmesinde kullanılabilecek etkinlik türleri
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Linguistics (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | July 1, 2024 |
Publication Date | June 30, 2024 |
Submission Date | May 31, 2024 |
Acceptance Date | June 11, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 7 Issue: 1 |
International Journal of Turkish Teaching as a Foreign Language | 2018 ISSN: