Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Yazma Becerisinin Ölçülmesine Yönelik Etkinlik Türleri

Yıl 2024, Cilt: 7 Sayı: 1, 118 - 137, 30.06.2024

Öz

Bu çalışmanın amacı, yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde yazma becerisinin ölçülmesinde kullanılabilecek etkinlik türleri ve soru tekniklerini tanıtmaktır. Çalışma, alanda çalışan öğrencilerin duygu, düşünce ve bilgilerini yazılı olarak ifade etmelerini destekleyen etkinlikler ve örnekler sunmayı hedeflemektedir. Araştırma, yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde yazma becerisinin ölçülmesi için kullanılan soru ve puanlama teknikleri hakkında bilgi vermeye yönelik nitel desende gerçekleştirilen bir durum çalışmasıdır. Veri toplama yöntemi olarak, yabancı dil öğretiminde ölçme değerlendirme alanını konu alan bilimsel çalışmalar incelenmiştir. Elde edilen veriler, içerik analizi yöntemiyle değerlendirilmiştir. Bulgular, yazma becerisinin farklı düzeylerde ve amaçlarla ölçülebileceğini göstermektedir. Bu çalışma, yazma becerisinin ölçülmesinde daha yapılandırılmış ve kapsamlı bir yaklaşım sunarak, öğretmenlerin derslerinde etkin bir şekilde kullanabilecekleri çeşitli yazma etkinlikleri ve soru tekniklerini kapsamlı bir şekilde incelemektedir.

Kaynakça

  • Avrupa Konseyi. (2021). Diller için Avrupa ortak başvuru metni; öğrenme, öğretme ve değerlendirme, tamamlayıcı cilt (çev. MEB Komisyonu). Ankara: Pozitif Matbaa.
  • Brown, H. D. (2004). Language Assessment: Principles and Classroom Practices. White Plains, NY: Pearson Education.
  • Brown, H. D. ve Abeywickrama, P. (2018). Language assessment: Principles and classroom practices. White Plains, NY: Pearson Education.
  • Ektabani, K. (2011). Assessing Writing in a Second Language: A Review of the Literature. Journal of Second Language Writing, 20(3), 141-158. doi:10.1016/j.jslw.2011.05.001
  • Hughes, A. ve Hughes, D. (2020). Testing for Language Teachers (3. baskı.). Cambridge University Press.
  • International Test and Evaluation Association. (2011). Item Writing for the Professional Certification Exam. International Test and Evaluation Association. https://itea.org/professional-development-2/item-writing/
  • Plakans, L. (2021). Second Language Writing and Assessment: Insights from Research and Practice. New York, NY: Routledge.
  • Madsen, H. S. (1983). Techniques in Testing. Oxford: Oxford University Press.
  • Silva, T. (1990). Second language composition instruction: developments, issues, and directions in ESL. In B. Kroll (Ed.), Second Language Writing: Research Insights for the Classroom (11-23). Cambridge: Cambridge University Press.
  • Yavuz-Kırık, M. (2008). Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğretmenlerinin Ölçme Değerlendirme Bağlamında Tutum Ve Yaklaşımları (Yayınlanmamış doktora tezi). İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Weigle, S. C. (2002). Assessing Writing. Cambridge: Cambridge University Press
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Dilbilim (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Funda Keskin 0000-0002-0222-8725

Erken Görünüm Tarihi 1 Temmuz 2024
Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2024
Gönderilme Tarihi 31 Mayıs 2024
Kabul Tarihi 11 Haziran 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Keskin, F. (2024). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Yazma Becerisinin Ölçülmesine Yönelik Etkinlik Türleri. Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Dergisi, 7(1), 118-137.

Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Dergisi | 2018 ISSN: