Bu çalışmanın çıkış noktası, dil öğretimi, yazma öğretimi ve daha özelinde akademik yazma öğretimine ilişkin İngilizce kaynak ve uygulamaların daha işlevsel, hedefe yönelik ve öğrenici ihtiyaçları doğrultusunda devingen bir güncelleme işleyişine sahip olmasına ilişkin gözlemlere dayalı olarak yabancı dil olarak Türkçede akademik yazma öğretiminde yararlı olabilecek yaklaşım ve uygulamaları gözden geçirmektir. Bu amaçla öncelikle yazma becerisinin öğretimine ilişkin temel yaklaşımlara Raimes (2003) temel alınarak değinilecek, ardından bir metin türü olarak akademik yazmadan söz edilecek, Türkçe alanyazında akademik yazmaya ilişkin güncel çalışmalar incelenecek ve Türkçede akademik yazma öğretiminde yararlanılabilecek kaynak ve uygulamalara değinilecektir. Çalışmanın temel hedefi yabancı dilde akademik yazma becerisinin öğretimine yönelik kabul görmüş, sınanmış ve yaygın biçimde kullanılan yaklaşımlar, kaynaklar ve güncel uygulamalardan öğreticilerin Türkçede de yararlanabilmesine yönelik farkındalığı artırmaktır.
Dil öğretimi yazılı anlatım öğretimi akademik yazılı anlatım öğretimi
-
-
-
The initial point of this study is to overview the approaches and applications in academic writing courses in Turkish as a foreign language with the observation that course materials and applications in English language teaching, teaching writing in general and teaching academic writing specifically are more functional, target-driven and have a more dynamic updating mechanism geared to learners’ needs. With that purpose in mind first, the basic approaches in teaching writing based on Raimes (2003) will be revised, then academic writing texts as a genre/text type will be mentioned, current studies about academic writing in Turkish will be reviewed and lastly the sources and applications used in English which can be utilized in Turkish will be mentioned. The ultimate aim of the study is to expand the awareness of the Turkish teachers and make them practice upon the well-accepted, tested and widely used approaches, sources and applications in teaching writing in English.
Language teaching teaching writing teaching academic writing
-
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Dilbilim (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Erken Görünüm Tarihi | 15 Temmuz 2024 |
Yayımlanma Tarihi | |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 2 (Akademik Türkçe Özel Sayısı) |
Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Dergisi | 2018 ISSN: