Bu makalede, hareketli bir kütleye sahip basit mesnetli bir kirişin artık titreşimi incelenmiştir. Kütle kiriş üzerinde başlangıç noktasından bitiş noktasına ivmelenen, sabit hız ve yavaşlayan zaman aralıklarına sahip trapez hız profili ile hareket etmektedir. Kütle durduktan sonra kirişin orta noktasının artık titreşimi analiz edilir. Sistemin matematiksel modeli, sonlu elemanlar (FE) teorisi kullanılarak geliştirilmiştir. Hareketli kütle nedeniyle zamana bağlı matrislere sahip FE modelinin çözümü için Newmark yöntemi kullanılmıştır. Model, çözüm sonuçları ile literatürde daha önce yapılan çalışmalarda verilen sonuçlar karşılaştırılarak doğrulanmıştır. Sistemin doğal frekansı ile hareket eden kütlenin hız profili arasındaki ilişkinin yapının artık titreşimi üzerinde etkili olduğu gözlemlenmiştir. Hareketli kütle durma konumunda iken sistemin doğal frekansı ile hareket eden kütlenin yavaşlama zaman aralığının tersi eşit ise artık titreşimler minimum seviyede oluşur. Doğru hız profili seçimi ile titreşim seviyelerindeki düşüşün hareket sırasında %70'e, durduktan sonra ise %80'e yaklaştığı gözlemlenmiştir.
Hareketli kütle basit mesnetli kiriş titreşim kontrolü sonlu elemanlar analizi Newmark yöntemi
In this article, the residual vibration of a simply supported beam with a moving mass is studied. The mass moves from a starting point to an end point on the beam with a trapezoidal velocity profile having accelerating, constant velocity and decelerating time intervals. The residual vibration of the mid-point of the beam after the mass stops is analyzed. The mathematical model of the system is developed using the finite element (FE) theory. Newmark method is used for the solution of FE model having time dependent matrices because of the moving mass. The model is verified by comparing the solution results with the results given in the previous studies in the literature. It is seen that the relationship between the natural frequency of the system and the velocity profile of the moving mass has an effect on the residual vibration of the structure. If the natural frequency of the system and the inverse of the deceleration time interval of the moving mass are equal while the moving mass is at the stopping position, residual vibrations occur at a minimum level. It seen that with the right speed profile selection, the decrease in vibration levels approaches 70% during the movement and 80% after stopping.
Moving mass simply supported beam vibration control finite element analysis Newmark method
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 23 Haziran 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2023 |
Gönderilme Tarihi | 9 Eylül 2022 |
Kabul Tarihi | 2 Şubat 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |