This study was carried out to determine the effect of online learning environments on midwifery students' professional belonging and self-efficacy levels. The sample of the study, which was conducted in a descriptive and correlational design, consisted of 218 students studying in the 1st, 2nd, 3rd and 4th grades of a public university midwifery department in the 2021-2022 academic year (Participation rate 71%). Data; It was collected with the “Introductory Information Form”, “Midwifery Belonging Scale (MBS)” and “Self-Efficacy Scale (SES)”. Descriptive statistics, Mann Whitney U and Kruskal Wallis Test were used to evaluate the data. It was determined that the average age of midwifery students participating in the study was 21.01±1.66 and 75.9% of them willingly preferred the midwifery profession. While the rate of students who found online learning environments sufficient in theoretical education was 23.6%, it was only 7.9% in applied education. While 83.9% of the students mostly stated the advantages of online learning environments as providing continuous education, 72.9% of them equal opportunity in education, 71.6% of them as place and time independence; 78.7% of the disadvantages were stated as not being able to carry out the practical training effectively, 77.7% as the lack of sufficient interaction and 68.1% as technological inadequacy. While the mean score of the participants was found to be 86.33±15.29, the mean score of SES was found to be 83.37±12.28. While the level of satisfaction with online learning and the class variable did not significantly affect the scale scores of MBS and SES, it was determined that the variable of willingly choosing the department and academic achievement status significantly differentiated the scale mean scores. In addition, it was determined that as students' midwifery belonging increased, their self efficacy levels increased significantly in the positive direction. In line with the findings of the study, it was determined that the self efficacy and professional belonging of the students who experienced online learning due to the Covid-19 pandemic were moderate. It is recommended to develop effective distance education strategies by considering the factors affecting students' self-efficacy and professional belonging.
Bu çalışma, çevrim içi öğrenme ortamlarının ebelik öğrencilerinin mesleki aidiyet ve öz etkililik-yeterlik düzeylerine etkisinin belirlenmesi amacıyla yürütülmüştür. Tanımlayıcı ve korelasyonel desende yürütülen araştırmanın örneklemini 2021-2022 eğitim öğretim yılında bir kamu üniversitesi Ebelik bölümü 1.,2., 3. ve 4. sınıfta öğrenim gören 218 öğrenci oluşturmuştur (Katılım oranı %71). Veriler; “Tanıtıcı Bilgi Formu”, “Ebelik Aidiyet Ölçeği (EAÖ)” ve “Öz Etkililik-Yeterlik Ölçeği (ÖEYÖ)” ile toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistikler, Mann Whitney U ve Kruskal Wallis Testi kullanılmıştır. Araştırmaya katılan ebelik öğrencilerinin yaş ortalaması 21,01±1,66 olduğu ve %75,9’nun ebelik mesleğini isteyerek tercih ettiği belirlendi. Çevrim içi öğrenme ortamlarını, teorik eğitimde yeterli bulan öğrencilerin oranı %23,6 iken uygulamalı eğitimde ise yalnızca %7,9 olarak saptandı. Çevrim içi öğrenme ortamların avantajlarını çoğunlukla öğrencilerin %83,9’u sürekli eğitim imkânı sağlama, %72,9’u eğitimde fırsat eşitliği, %71,6’sı yer ve zaman bağımsızlığı olarak belirtilirken; dezavantajlarını ise %78,7’si uygulama eğitimlerinin etkin yürütülememesi, %77,7’si yeterli etkileşimin olmaması ve %68,1’i ise teknolojik yetersizlik olarak belirtmiştir. Katılımcıların EAÖ puan ortalaması 86,33±15,29 iken, ÖEYÖ puan ortalaması 83,37±12,28 olarak bulunmuştur. Çevrim içi öğrenmeden memnuniyet düzeyi ve sınıf değişkeninin EAÖ, ÖEYÖ ölçek puanları anlamlı olarak etkilemezken, bölümü isteyerek tercih etme, akademik başarı durumu değişkeninin ölçek puan ortalamalarını anlamlı olarak farklılaştırdığı tespit edildi. Ayrıca, öğrencilerin ebelik aidiyetleri arttıkça öz etkililik-yeterlik düzeyleri pozitif yönde anlamlı olarak arttığı belirlenmiştir. Çalışma bulguları doğrultusunda, Covid-19 pandemisi nedeniyle çevrim içi öğrenmeyi deneyimleyen öğrencilerin öz etkililik-yeterlik ve mesleki aidiyetlerinin orta düzeyde olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin öz etkililik-yeterlik ve mesleki aidiyetlerini etkileyen faktörlerin de göz önünde bulundurularak etkili uzaktan eğitim stratejilerinin geliştirilmesi önerilmektedir.
Çevrim içi ebelik öğrenci öz etkililik-yeterlik uzaktan eğitim
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Okul Dışı Öğrenme, Eğitim Programları ve Öğretim (Diğer), Temel Eğitim (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 6 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 4 Sayı: 3 |