Bu araştırmada, Bilim Sanat Merkezlerinde (BİLSEM) görev yapan öğretmenlerin, eTwinning Proje uygulamalarının mesleki motivasyonlarına etkisinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Bu araştırma, nitel araştırma modellerinden biri olan durum çalışması deseniyle gerçekleştirilmiş olup, öğretmen seçimlerinde amaçlı örnekleme yöntemlerinden biri olan ölçüt örnekleme kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, 2022-2023 eğitim-öğretim yılında Nevşehir ilinde bulunan, Nevşehir Halil İncekara Bilim ve Sanat merkezi ile Ürgüp Bilim ve Sanat merkezinde görev yapan farklı branşlardan eTwinning platformunda projelerde aktif, Ulusal Kalite Etiketi veya Avrupa Kalite Etiketi ile ödüllendirilmiş 9 erkek, 6 kadın olmak üzere 15 öğretmenden oluşmaktadır. Veriler, yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmış, görüşme formundan elde edilen veriler betimsel analiz yöntemi ile çözümlenmiştir. Bulgulardan elde edilen sonuçlara göre, eTwinning projelerinin öğrenme aktivitelerinde, çok yönlü öğrenme ortamları sunduğu, kültürler arası etkileşime fırsat sağladığı, uygulamayı kullanmanın öğretmenlerin mesleki gelişimleri için yararlı olduğu ve mesleki motivasyonlarını olumlu yönde etkilediği görülmektedir. eTwinning platformu ile gerçekleştirilen etkinlikler, öğrencilere yaparak yaşayarak öğrenme fırsatı sunarak, öğretmenlerin sınıflarında öğrenme verimliliğine katkıda bulunmaktadır. Öğretmenlerin mesleki anlamda yeni çalışmalar üretebilmesi için teşvik edici ve motivasyonu artırıcı bir uygulama olarak görülmektedir. Sonuç olarak, öğretmenler; platformun daha fazla öğretmene ve öğrenciye ulaşabilmesi ve katılımın sağlanabilmesi için eTwinning projelerinin teşvik edici tanıtıcı programların ve örnek uygulamaların hazırlanmasını önermektedirler.
ABSTRACT
This study aims to examine the impact of eTwinning project implementations on the professional motivation of teachers working in Science and Art Centers (BİLSEM). The research was conducted using a case study design, one of the qualitative research models, and the participants were selected through criterion sampling, a purposive sampling method. The study group consists of 15 teachers (9 male, 6 female) from various disciplines who actively participated in eTwinning projects and were awarded National or European Quality Labels during the 2022–2023 academic year at Nevşehir Halil İncekara Science and Art Center and Ürgüp Science and Art Center in Nevşehir, Türkiye. Data were collected through a semi-structured interview form and analyzed using descriptive analysis. According to the findings, eTwinning projects provide multifaceted learning environments, offer opportunities for intercultural interaction, contribute to teachers’ professional development, and positively influence their professional motivation. The activities conducted through the eTwinning platform allow students to engage in experiential learning, thereby enhancing learning efficiency in the classroom. The platform is perceived as an encouraging and motivating tool that supports teachers in generating new professional initiatives. In conclusion, the teachers suggest that in order to increase the outreach and participation of more teachers and students, promotional programs and exemplary practices should be developed to further encourage engagement with eTwinning projects.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Temel Eğitim (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2025 |
Gönderilme Tarihi | 7 Mayıs 2025 |
Kabul Tarihi | 28 Temmuz 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 6 Sayı: 2 |