Oyun, sadece bir eğlence ve serbest zaman etkinliği olmanın ötesinde, toplumsallaşmanın en önemli araçlarından biridir. Bu doğrultuda çalışmanın amacı; rekreasyon bölümünde öğrenim gören öğrenciler perspektifinden “oyun” hakkındaki düşüncelerini metaforlar aracılığıyla nasıl kavramsallaştırdığını ortaya koymaktır. Araştırmada nitel araştırma yönteminden yararlanışmış ve olgu bilim-fenomonoloji deseni kullanılmıştır. Mevcut araştırmanın çalışma grubu amaçlı örneklem yöntemi ile seçilmiş olup, ‘kolayda örnekleme’ tekniği ile belirlenmiştir. Çalışma grubunu rekreasyon bölümünde öğrenim gören 18-34 yaş arasında 32 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmaya katılan katılımcılara 1 metafor sorusu yöneltilmiştir. Elde edilen bulgularda rekreasyon olgusuna ilişkin metaforlarda psikolojik iyi oluş, yaparak yaşayarak öğrenme, eğlence, ihtiyaç, takım çalışması, sosyalleşme, zaman yönetimi, iletişim ve özgürlük kategorilerine ulaşılmıştır. Sonuç olarak oyun kavramı rekreasyon bölümü öğrencileri tarafından çeşitli metaforik kategoriler altında, bireye mutluluk sağlayan, çok yönlü, haz duygusunu ön plana çıkaran, hayatın yaşanılabilir kılınması için gerekli olduğu düşünülen ve enerji verici bir olgu olarak algılanmıştır.
Play is not just a form of entertainment and leisure activity; it is also one of the most important tools for socialization. Accordingly, the aim of this study is to reveal how students in the recreation department conceptualize their thoughts on “play” through metaphors. The study utilized qualitative research methods and employed a phenomenological design. The study group was selected using purposive sampling and determined through the convenience sampling technique. The study group consists of 32 students aged between 18-34 who are studying in the recreation department. Participants were asked one metaphor question. The findings revealed that the metaphors related to the concept of recreation included categories such as psychological well-being, learning by doing, fun, necessity, teamwork, socialization, time management, communication, and freedom. As a result, the concept of play was perceived by recreation students under various metaphorical categories as a multifaceted phenomenon that provides happiness, emphasizes the sense of pleasure, is considered necessary for making life livable, and is energizing.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Sports and Recreation |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | December 17, 2024 |
Publication Date | |
Submission Date | August 19, 2024 |
Acceptance Date | December 9, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 8 Issue: 1 |
This journal is licensed under the Creative Commons Atıf-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı