Research Article
BibTex RIS Cite

AN EVALUATION FROM THE POINT OF WIEW OF FEMALE FOLLOWERS TO INSTAGRAM MOTHERS

Year 2020, Volume: 4 Issue: 1, 41 - 54, 27.06.2020

Abstract

With the rapid change in communication technologies, people's ways of interac-ting with each other have also started to change. Social media; It has become one of the most effective communication and interaction organs used by people to share photos, videos, music, experiences and ideas.
Instagram, one of the Social Media applications, is the fastest growing social network in the world in terms of number of users with 300 million users since 2010. There are Instagram mothers who have reached a certain number of fol-lowers in this social network.
The purpose of this study is to reveal the effect of Instagram mothers on female followers based on the followers' own evaluations. The sample group of the study consists of 59 women selected by simple random sampling method.
As a result of the evaluations, it is seen that users discover their instagram mot-hers largely via social media, although they feel very close and even perceive them as a friend or relative. The vast majority of women begin to follow their Instagram mothers during periods of significant change in their lives such as starting a relationship, engagement, marriage, pregnancy, birth. Another impor-tant result of the research is that Instagram mothers have aroused interest and desire to purchase products.

References

  • Başol, G. (2008). Bilimsel Araştırma Süreci ve Yöntem. Kılıç, O. Cinoğlu, M. (Editörler). Bilimsel Araştırma Yöntemleri İçinde, İstanbul Lisans Yayıncılık, 113-143.
  • Böke, K. (2009). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Alfa Yayıncılık
  • Burç, P. E. (2015). Popüler Kültür ve Annelik: Anneliğin Farklı Görü-nümleri, Hacettepe Üniversitesi Sosyolojik Araştırmalar E-Dergisi, 1-15.
  • Çakmak, V. & Baş, Ü. (2017). Benlik Sunum Aracı Olarak Instagram Kullanımı: Öğrenciler Üzerine Nitel Bir Araştırma. Uluslararası Hakemli İletişim ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi. Sayı: 17, 96-113.
  • Darı, A. B. (2018). Sosyal Medya ve Siyaset: Türkiye’deki Siyasi Partile-rin Sosyal Medya Kullanımı, Al Farabi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 1(2), 1-10.
  • İli, K. (2013). Sosyal Medya Ortam ve Araçlarının Öğrenci Davranışlarına Etkisi: Gazi Çiftliği Anadolu Lisesi Örneği, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilim-ler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • İşlek, M.S. (2012). Sosyal Medyanın Tüketici Davranışlarına Etkileri: Türki-ye’deki Sosyal Medya Kullanıcıları Üzerine Bir Araştırma, Karamanoğlu Meh-metbey Ünı̇versı̇tesı̇ Sosyal Bı̇lı̇mler Enstı̇tüsü, İşletme Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, Karaman.
  • MAGAZİNE, T. (2017). Profiting from Instagram Influencers, Trend Magazine, 1-10.
  • Neuman, W.L. (2006). Social Research Methods, Qualitative and Quanti-tative Approaches, Pearson International Edition, Pearson.
  • Olgun, B. (2015). Sosyal Medyanın Tüketici Satın Alma Davranışları Üzerindeki Etkisi, Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Elektronik Dergisi, 12(2015), 484-507
  • Safko, L. (2010). The Social Media Bible, New Jersey: John Wiley and Sons.
  • Sarıtaş, A. ve Karagöz, Ş. (2017). Sosyal Medya Kullanımının Tüketici Davranışlarına Etkisi: Üniversite Öğrencileri Örneği, 21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum, 6(17), 359-374.
  • Tutgun, Ü.A. (2015). Sosyal Medya Bağımlılığı: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Gazeteci-lik Ana Bilim Dalı Bilişim Bilim Dalı, Yayımlanmamış Doktora tezi, İstanbul.
  • Türkdoğan, Ö. (2013). Ana Akım Medyada Annelik Miti, Kadın Araştır-maları Dergisi, 2(13), 35-59.
  • Vural, Z. B. A. ve Bat, M. (2010). Yeni Bir İletişim Ortamı Olarak Sosyal Medya: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine Yönelik Bir Araştırma, Yaşar Üni-versitesi Dergisi, XX,5: 3348‐3382.
  • Yazıcı, T. ve Özel, M. (2017). Sosyal Medyada Anneliğin Eğitim ve Etki-leşim Boyutu: Instagram Üzerine Bir İnceleme, International Journal of Social Sciences and Education Research, 3(5), 1715-1730.

KADIN TAKİPÇİLERİN GÖZÜNDEN INSTAGRAM ANNELERİNE YÖNELİK BİR DEĞERLENDİRME

Year 2020, Volume: 4 Issue: 1, 41 - 54, 27.06.2020

Abstract

İletişim teknolojilerindeki hızlı değişmeyle birlikte insanların birbirleriyle etki-leşime girme yolları da değişmeye başlamıştır. Sosyal medya; fotoğraf, video, müzik, deneyim ve fikirleri paylaşmak için insanların kullandığı günümüzün en etkili iletişim ve etkileşim organlarından birisi haline gelmiştir.
Sosyal ̇medya uygulamalarından Instagram, 2010 yılından günümüze 300 mil-yon kullanıcı ile kullanıcı sayısı açısından dünyanın en hızlı büyüyen sosyal ağı-dır. Bu sosyal ağda belirli takipçi sayısına ulaşmış ve kendilerini annelik kimliği üzerinden bir yer edinmiş Instagram anneleri bulunmaktadırlar.
Bu çalışmanın amacı, instagram annelerinin kadın takipçilerinin üzerine etkisini takipçilerin kendi değerlendirmelerinden yola çıkarak ortaya çıkarmaktadır. Araştırmanın örneklem grubunu basit rastgele örnekleme metodu ile seçilmiş 59 kadın oluşturmaktadır.
Yapılan değerlendirmeler sonucunda, kullanıcıların instagram annelerini büyük oranda sosyal medya aracılığıyla keşfettikleri buna rağmen kendilerini çok yakın hissettikleri hatta bir arkadaş ya da akraba gibi algıladıkları görülmektedir. Ka-dınların büyük çoğunluğunun Instagram annelerini hayatlarının en önemli deği-şim dönemleri kabul edilebilecek ciddi bir ilişkiye başlama, söz/nişan, evlenme, hamilelik), doğum gibi dönemlerde takip etmeye başladıkları ve instagram anne-lerinin tanıtım yaptıkları ürünlere karşı ilgi ve satın alma arzusu uyandırdığı araştırmanın ortaya koyduğu diğer önemli sonuçlardandır

References

  • Başol, G. (2008). Bilimsel Araştırma Süreci ve Yöntem. Kılıç, O. Cinoğlu, M. (Editörler). Bilimsel Araştırma Yöntemleri İçinde, İstanbul Lisans Yayıncılık, 113-143.
  • Böke, K. (2009). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Alfa Yayıncılık
  • Burç, P. E. (2015). Popüler Kültür ve Annelik: Anneliğin Farklı Görü-nümleri, Hacettepe Üniversitesi Sosyolojik Araştırmalar E-Dergisi, 1-15.
  • Çakmak, V. & Baş, Ü. (2017). Benlik Sunum Aracı Olarak Instagram Kullanımı: Öğrenciler Üzerine Nitel Bir Araştırma. Uluslararası Hakemli İletişim ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi. Sayı: 17, 96-113.
  • Darı, A. B. (2018). Sosyal Medya ve Siyaset: Türkiye’deki Siyasi Partile-rin Sosyal Medya Kullanımı, Al Farabi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 1(2), 1-10.
  • İli, K. (2013). Sosyal Medya Ortam ve Araçlarının Öğrenci Davranışlarına Etkisi: Gazi Çiftliği Anadolu Lisesi Örneği, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilim-ler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • İşlek, M.S. (2012). Sosyal Medyanın Tüketici Davranışlarına Etkileri: Türki-ye’deki Sosyal Medya Kullanıcıları Üzerine Bir Araştırma, Karamanoğlu Meh-metbey Ünı̇versı̇tesı̇ Sosyal Bı̇lı̇mler Enstı̇tüsü, İşletme Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, Karaman.
  • MAGAZİNE, T. (2017). Profiting from Instagram Influencers, Trend Magazine, 1-10.
  • Neuman, W.L. (2006). Social Research Methods, Qualitative and Quanti-tative Approaches, Pearson International Edition, Pearson.
  • Olgun, B. (2015). Sosyal Medyanın Tüketici Satın Alma Davranışları Üzerindeki Etkisi, Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Elektronik Dergisi, 12(2015), 484-507
  • Safko, L. (2010). The Social Media Bible, New Jersey: John Wiley and Sons.
  • Sarıtaş, A. ve Karagöz, Ş. (2017). Sosyal Medya Kullanımının Tüketici Davranışlarına Etkisi: Üniversite Öğrencileri Örneği, 21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum, 6(17), 359-374.
  • Tutgun, Ü.A. (2015). Sosyal Medya Bağımlılığı: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Gazeteci-lik Ana Bilim Dalı Bilişim Bilim Dalı, Yayımlanmamış Doktora tezi, İstanbul.
  • Türkdoğan, Ö. (2013). Ana Akım Medyada Annelik Miti, Kadın Araştır-maları Dergisi, 2(13), 35-59.
  • Vural, Z. B. A. ve Bat, M. (2010). Yeni Bir İletişim Ortamı Olarak Sosyal Medya: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine Yönelik Bir Araştırma, Yaşar Üni-versitesi Dergisi, XX,5: 3348‐3382.
  • Yazıcı, T. ve Özel, M. (2017). Sosyal Medyada Anneliğin Eğitim ve Etki-leşim Boyutu: Instagram Üzerine Bir İnceleme, International Journal of Social Sciences and Education Research, 3(5), 1715-1730.
There are 16 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Leyla Aydemir This is me

İlayda Şen This is me

Publication Date June 27, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 4 Issue: 1

Cite

APA Aydemir, L., & Şen, İ. (2020). KADIN TAKİPÇİLERİN GÖZÜNDEN INSTAGRAM ANNELERİNE YÖNELİK BİR DEĞERLENDİRME. International Journal of Social And Humanities Sciences, 4(1), 41-54.
AMA Aydemir L, Şen İ. KADIN TAKİPÇİLERİN GÖZÜNDEN INSTAGRAM ANNELERİNE YÖNELİK BİR DEĞERLENDİRME. IJSHS. June 2020;4(1):41-54.
Chicago Aydemir, Leyla, and İlayda Şen. “KADIN TAKİPÇİLERİN GÖZÜNDEN INSTAGRAM ANNELERİNE YÖNELİK BİR DEĞERLENDİRME”. International Journal of Social And Humanities Sciences 4, no. 1 (June 2020): 41-54.
EndNote Aydemir L, Şen İ (June 1, 2020) KADIN TAKİPÇİLERİN GÖZÜNDEN INSTAGRAM ANNELERİNE YÖNELİK BİR DEĞERLENDİRME. International Journal of Social And Humanities Sciences 4 1 41–54.
IEEE L. Aydemir and İ. Şen, “KADIN TAKİPÇİLERİN GÖZÜNDEN INSTAGRAM ANNELERİNE YÖNELİK BİR DEĞERLENDİRME”, IJSHS, vol. 4, no. 1, pp. 41–54, 2020.
ISNAD Aydemir, Leyla - Şen, İlayda. “KADIN TAKİPÇİLERİN GÖZÜNDEN INSTAGRAM ANNELERİNE YÖNELİK BİR DEĞERLENDİRME”. International Journal of Social And Humanities Sciences 4/1 (June 2020), 41-54.
JAMA Aydemir L, Şen İ. KADIN TAKİPÇİLERİN GÖZÜNDEN INSTAGRAM ANNELERİNE YÖNELİK BİR DEĞERLENDİRME. IJSHS. 2020;4:41–54.
MLA Aydemir, Leyla and İlayda Şen. “KADIN TAKİPÇİLERİN GÖZÜNDEN INSTAGRAM ANNELERİNE YÖNELİK BİR DEĞERLENDİRME”. International Journal of Social And Humanities Sciences, vol. 4, no. 1, 2020, pp. 41-54.
Vancouver Aydemir L, Şen İ. KADIN TAKİPÇİLERİN GÖZÜNDEN INSTAGRAM ANNELERİNE YÖNELİK BİR DEĞERLENDİRME. IJSHS. 2020;4(1):41-54.