Research Article
BibTex RIS Cite

Reflections of the nationalist expressions to the social media that grows in Europe during the refugee crisis

Year 2015, , 112 - 121, 01.03.2015
https://doi.org/10.24289/ijsser.106403

Abstract

Europe is facing one of the biggest refugee crisis since the World War II. According to the official numbers almost 1 million people from the North African countries have reached to the European Union countries such as Italy, Malta and Spain. When the refugee crisis first appeared, citizens of the countries that accept these people firstly helped these people with mercy and peace. As the time goes on, people started to feel anxiety due to the situation of this crisis. Because as the period of these peoples' duration of stay gets longer, they started to change peoples' psychology. And yet 2011, another big refugee crises appeared in the process of Syrian civil war. Once again according to the official numbers, almost 2 million Syrians left the country and moved to neighbour countries.  But as the time goes on, these people started to search for a better life and EU countries were the best choice among others. In this study, based on the news that were appeared in the euronews YouTube channel about the Syrian refugees, the comments of the European citizens are criticised according to content analysis and tried to find out how the nationalism expressions are increased.

Keywords: Syrian; Refugee; Crisis; Nationalism; Social Media.

References

  • Alankuş, S. (Ed.) (2005). Yeni İletişim Teknolojileri ve Medya İstanbul: IPS İletişim Vakfı Yayınları.
  • Aziz, A. (2008). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Chon, A. vd. (2012). Social Networks for Hate Speech, http://goo.gl/wzaoCp Erişim Tarihi: 27.10.2015.
  • Erdoğan, İ., Alemdar, K. (2005). Öteki Kuram Ankara:Erk.
  • Geray, H. (2006). Toplumsal Araştırmalarda Nicel ve Nitel Yöntemlere Giriş Anka-ra: Siyasal Kitapevi
  • Kongar, E. (2011). Toplumsal Değişme Kuramları ve Türkiye Gerçeği İstanbul: Rem-zi Kitapevi.
  • Krug, S. (2007). Kullanışlı Web Siteleri Yaratma Gönül Taban Çolak (Çev). İstanbul: Açık Akademi.
  • Kümbetoğlu, B. (2005). Sosyolojide ve Antropolojide Niteliksel Yöntem ve Araştırma İstanbul: Bağlam Yayıncılık.
  • Macit, M. (2010). Türkiye’de Toplumsal Değişim ve Siyaset: Siyasal Afiş ve İlanların Dilinden İstanbul: Birey Yayıncılık.
  • Mardin, Ş. (2010). Siyasal ve Sosyal Bilimler İstanbul: İletişim.
  • Mutlu, E. (2005). Kitle İletişim Kuramları Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Toumarkine, A. (2009). İthal Milliyetçilik ile Etki Altındaki Milliyetçilik Arasında. Tanıl Bora ve Murat Gültekingil (Ed.), Modern Türkiye’de Siyasi Düşünce: Mil-liyetçilik içinde (s. 934-939). İstanbul: İletişim Yayıncılık.
  • Törenli, N. (2005). Bilişim Teknolojileri Temelinde Haber Medyasının Yeniden Biçim-lenişi: Yeni Medya, Yeni İletişim Ortamı. Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları
  • Poloma, M.M. (1993). Çağdaş Sosyoloji Kuramları Hayriye Erbaş (Çev). Ankara: Gündoğan Yayınları.

Mülteci krizi sürecinde Avrupa’da artan milliyetçilik söyleminin sosyal medyaya yansıması

Year 2015, , 112 - 121, 01.03.2015
https://doi.org/10.24289/ijsser.106403

Abstract

2011 yılında, Suriye’de patlak veren iç savaş, beraberinde Avrupa Birliği bölgesine yeni bir mülteci krizini de sunmuştur. İç savaş sonrası bilanço resmi rakamlara göre 130 binden fazla kişinin hayatını kaybettiği, üç milyona yakın kişinin ise ülke dışına çıkmak durumunda kaldığını gösterse de, yaşanan kaotik ortam nedeniyle kayıt altına alınamayan bir çok ölüm ya da kaçış da yaşanmıştır. Ülke dışına kaçmak zorunda olan Suriye’lilerin bir çoğu ilk etapta uluslararası hukuktan doğan haktan da faydalanarak sınır komşularına sığınarak öncelikle can güvenliklerini sağlamış olsalar da, ilerleyen dönemde artan ihtiyaçların sığınılan devletler tarafından kendilerini tatmin edici düzeyde karşılanamamış oluşu, bu insanların yerleştirildikleri kamplardan çıkarak daha iyi bir yaşam arayışlarının da temelini oluşturmuş ve bu anlamda Avrupa Birliği, kendisine sığınan mültecilere sağlamayı hukuki düzeyde garanti ettiği olanakları ile en iyi seçeneklerden birisi olarak karşılarına çıkmıştır. Canlarını riske atarak kimi zaman deniz, kimi zaman da kara yoluyla birlik üyesi ülkelere yasal olmayan yollardan giriş yapan mülteciler, göçü kabul etmiş ülke vatandaşlarının psikoloji ve davranışlarını zaman içinde değiştirebilmektedir. Zira ilk etapta duyulan merhamet, insaniyet gibi duygular, mülteci sayısının artması ve bu göçün kalıcı bir hal alma endişesiyle birlikte yerini gergin bir bekleyişe bırakmış durumdadır. Bu çalışmada ise, mülteci krizi sürecinde konuyla ilgili çıkan haberlere, Avrupa Birliği vatandaşlarının tepkileri sosyal medya üzerinden ortaya çıkartılarak, milliyetçilik söyleminin ne denli ön plana çıkartıldığı ortaya çıkartılmaya çalışılacaktır. Çalışma kapsamında Youtube video paylaşım sitesi üzerinde Avrupa’nın en çok takip edilen haber paylaşım sitesi olan euronews.com’un haber portalında 1 Eylül 2015-1 Ekim 2015 tarihleri arasında Suriye’li göçmenlerle ilgili yayınlanan haberlere kullanıcıların yaptığı İngilizce yorumlar içerik çözümlemesi yöntemiyle incelenecektir.

References

  • Alankuş, S. (Ed.) (2005). Yeni İletişim Teknolojileri ve Medya İstanbul: IPS İletişim Vakfı Yayınları.
  • Aziz, A. (2008). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Chon, A. vd. (2012). Social Networks for Hate Speech, http://goo.gl/wzaoCp Erişim Tarihi: 27.10.2015.
  • Erdoğan, İ., Alemdar, K. (2005). Öteki Kuram Ankara:Erk.
  • Geray, H. (2006). Toplumsal Araştırmalarda Nicel ve Nitel Yöntemlere Giriş Anka-ra: Siyasal Kitapevi
  • Kongar, E. (2011). Toplumsal Değişme Kuramları ve Türkiye Gerçeği İstanbul: Rem-zi Kitapevi.
  • Krug, S. (2007). Kullanışlı Web Siteleri Yaratma Gönül Taban Çolak (Çev). İstanbul: Açık Akademi.
  • Kümbetoğlu, B. (2005). Sosyolojide ve Antropolojide Niteliksel Yöntem ve Araştırma İstanbul: Bağlam Yayıncılık.
  • Macit, M. (2010). Türkiye’de Toplumsal Değişim ve Siyaset: Siyasal Afiş ve İlanların Dilinden İstanbul: Birey Yayıncılık.
  • Mardin, Ş. (2010). Siyasal ve Sosyal Bilimler İstanbul: İletişim.
  • Mutlu, E. (2005). Kitle İletişim Kuramları Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Toumarkine, A. (2009). İthal Milliyetçilik ile Etki Altındaki Milliyetçilik Arasında. Tanıl Bora ve Murat Gültekingil (Ed.), Modern Türkiye’de Siyasi Düşünce: Mil-liyetçilik içinde (s. 934-939). İstanbul: İletişim Yayıncılık.
  • Törenli, N. (2005). Bilişim Teknolojileri Temelinde Haber Medyasının Yeniden Biçim-lenişi: Yeni Medya, Yeni İletişim Ortamı. Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları
  • Poloma, M.M. (1993). Çağdaş Sosyoloji Kuramları Hayriye Erbaş (Çev). Ankara: Gündoğan Yayınları.
There are 14 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Mustafa Özgür Seçim

Publication Date March 1, 2015
Published in Issue Year 2015

Cite

APA Seçim, M. Ö. (2015). Mülteci krizi sürecinde Avrupa’da artan milliyetçilik söyleminin sosyal medyaya yansıması. International Journal of Social Sciences and Education Research, 1(1), 112-121. https://doi.org/10.24289/ijsser.106403
AMA Seçim MÖ. Mülteci krizi sürecinde Avrupa’da artan milliyetçilik söyleminin sosyal medyaya yansıması. International Journal of Social Sciences and Education Research. March 2015;1(1):112-121. doi:10.24289/ijsser.106403
Chicago Seçim, Mustafa Özgür. “Mülteci Krizi sürecinde Avrupa’da Artan milliyetçilik söyleminin Sosyal Medyaya yansıması”. International Journal of Social Sciences and Education Research 1, no. 1 (March 2015): 112-21. https://doi.org/10.24289/ijsser.106403.
EndNote Seçim MÖ (March 1, 2015) Mülteci krizi sürecinde Avrupa’da artan milliyetçilik söyleminin sosyal medyaya yansıması. International Journal of Social Sciences and Education Research 1 1 112–121.
IEEE M. Ö. Seçim, “Mülteci krizi sürecinde Avrupa’da artan milliyetçilik söyleminin sosyal medyaya yansıması”, International Journal of Social Sciences and Education Research, vol. 1, no. 1, pp. 112–121, 2015, doi: 10.24289/ijsser.106403.
ISNAD Seçim, Mustafa Özgür. “Mülteci Krizi sürecinde Avrupa’da Artan milliyetçilik söyleminin Sosyal Medyaya yansıması”. International Journal of Social Sciences and Education Research 1/1 (March 2015), 112-121. https://doi.org/10.24289/ijsser.106403.
JAMA Seçim MÖ. Mülteci krizi sürecinde Avrupa’da artan milliyetçilik söyleminin sosyal medyaya yansıması. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2015;1:112–121.
MLA Seçim, Mustafa Özgür. “Mülteci Krizi sürecinde Avrupa’da Artan milliyetçilik söyleminin Sosyal Medyaya yansıması”. International Journal of Social Sciences and Education Research, vol. 1, no. 1, 2015, pp. 112-21, doi:10.24289/ijsser.106403.
Vancouver Seçim MÖ. Mülteci krizi sürecinde Avrupa’da artan milliyetçilik söyleminin sosyal medyaya yansıması. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2015;1(1):112-21.

Cited By

88x31.png

Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.