Research Article
BibTex RIS Cite

The Scale of Academic Procrastination: Validity and reliability study

Year 2015, , 584 - 598, 01.04.2015
https://doi.org/10.24289/ijsser.106455

Abstract

In academic life, students’ attitudes towards the duties may cause them to fulfill these duties or delay them. There are various factors which cause students to delay these academic duties. It is aimed to develop a scale which includes these factors which effect the academic delay behaviour by taking into consideration the related studies in order to find out these factors. In this research, general survey model has been used. The study population of this research includes 381 candidate teachers. It has been determined that the scale which was developed has four factors as a result of analyses. The scale, which has 38 items, is composed of first factor with 19 items, second factor with 10 items, third factor with 5 items and fourth factor with 4 items. Item-total correlation for the I. Factor is between 803 - .526;, for the II. Factor is between .677- .492, for the III. Factor is between . 678- .502 and for the IV. Factor is betwen . 481-.378. The total Alpha coefficient value of the scale is α=0.947 and for the subfactors, this value changes between α=,951 and ,640.


References

  • Alay, S. ve Koçak, S. (2002). Zaman Yönetimi Anketi: Geçerlilik ve Güvenirlilik. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergi. 22, 9-13.
  • Balkıs, M. (2007). Öğretmen Adaylarının Davranışlarındaki Erteleme Eğiliminin, Karar Verme Stilleri ile İlişkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(21), 67-83
  • Büyüköztürk, Ş. (2002). Faktör Analizi: Temel Kavramlar ve Ölçek Geliştirmede Kullanımı. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, (32), 470-483.
  • Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal Bilimler için Veri Analizi El Kitabı. (16. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Binder, K. (2000). The Effect of an Academic Procrastination Treatment on Student Procrastination and Subjective Well-Being. (Unpublished MA). Carleton University, Canada.
  • Can, A. (2013). SPSS ile Bilimsel Araştırma Sürecinde Nicel Veri Analizi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Chun, A. H. C. & Choi, J. N. (2005). Rethinking Procrastination: Positive Effects of “Active” Procrastination Behavior on Attitudes and Performance. The Journal of Social Psychology, 145(3), 245-264.
  • Çakıcı, D. C. (2003). Lise ve Üniversite Öğrencilerinde Genel Erteleme ve Akademik Erteleme Davranışının İncelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • DeVellis, F. R.(2014). Scale Development Theory and Application (M.Uluman Çev.). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Ellez, M.(2012). Ölçme Araçlarında Bulunması Gereken Özellikler. (A. Tanrıöğen Ed.), Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Erkuş, A. (2014). Psikolojide Ölçme ve Ölçek Geliştirme -I (2. Baskı). Ankara: Pegem Akademi
  • Ferrari, J. R. & Pychyl, T. A. (Eds.) (2000). The Scientific Study of Procrastination: Where Have We Been and Where Are We Going? Journal of Social Behavior And Personality (Special Issue), 15, vii-viii.
  • İlhan, F. (2007). Faktör Analizi ve Tarımsal Araştırmalarda Elde Edilen Verilere Uygulanması Üzerine Bir Çalışma. Selçuk Üniversitesi, Yayımlanmış yüksek lisans tezi, Konya.
  • Karagöz, Y. ve Ekici, S.(2004). Sosyal Bilimlerde Yapılan Uygulamalı Araştırmalarda Kullanılan İstatistiksel Teknikler Ve Ölçekler. C.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 5 (1), 25-43.
  • Karasar, N.(2013). Bilimsel Araştırma Yöntemi (25. Baskı). Ankara: Nobel Yayınları.
  • Kennedy, G. J & Tuckman, B. W. (2013). An Exploration into the İnfluence of Academic and Social Values, Procrastination, and Perceived School Belongingness on Academic Performance. Social Psychology Education, 16, 435-470. DOI 10.1007/s11218-013-9220-z
  • Özbay, Y. ve Mısırlı-Taşdemir, Ö. (2003). Çok Boyutlu Mükemmeliyetçilik Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. VII. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, 9-11 Temmuz, Malatya.
  • Özçelik, D. A.(2010). Test Hazırlama Kılavuzu (4. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Polat, Y.(2012). Faktör Analizi Yöntemlerinin Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi ve Hayvancılık Denemesine Uygulanışı. Çukurova Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Adana.
  • Saraçlı, S. (2011). Faktör Analizinde Yer Alan Döndürme Metotlarının Karşılaştırmalı İncelenmesi Üzerine Bir Uygulama. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 1(3): 22-26
  • Senecal, C., Koestner, R., & Vallerand, R. J. (1995). Self-regulation and academic procrastination. The Journal of Social Psychology, 135(5), 607-619.
  • Stevenson, A. (2013). Oxford Dictionarty of English. (3. Baskı ) http://www.oxfordreference.com/view/10.1093/acref/9780199571123.001.0001/m_en_gb0988120?rskey=MP0X8Q&result=3 Erşim tarihi:10.12.2014
  • Tavşancıl, E.(2010). Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Tekindal, S. (2009). Duyuşsal Özelliklerin Ölçülmesi İçin Araç Oluşturma (Baskı 2). Ankara: Pegem Yayınları.
  • Temel, A. (2010). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, http://cihangoc.com/wpcontent/uploads/2013/03/2-EOD.kitap_.doc Erişim Tarihi: 08.10.2014
  • Türk Dil Kurumu; Türkçe Sözlük, Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara, 2011.
  • Vestervelt, C. M. (2000). An Examination of the Content and Construct Validity of Four Measures of Procrastination. (Unpublished MA). Carleton University, Canada.
  • Yurdugül, H. Faktör analizinde KMO ve Bartlett Testleri Neyi Ölçer? http://yunus.hacettepe.edu.tr/~yurdugul/3/indir/Kuresellik.pdf Erişim Tarihi: 11.07.2015

Akademik Erteleme Davranışı Ölçeği: Geçerlilik ve güvenirlilik çalışması

Year 2015, , 584 - 598, 01.04.2015
https://doi.org/10.24289/ijsser.106455

Abstract

Akademik hayatta, öğrencilere verilen görevlere ilişkin tutumlar, bireylerin o görevleri yapmalarına veya ertelemelerine neden olabilmektedir. Öğrencilerin verilen akademik görevleri ertelemelerini etkileyen çeşitli faktörler vardır. Bu faktörlerin ortaya çıkarılabilmesi amacıyla ilgili çalışmalar göz önünde bulundurularak akademik erteleme davranışını etkileyen faktörleri içeren bir ölçme aracının geliştirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada, genel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 381 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Yapılan analizler sonucunda geliştirilen ölçeğin dört faktörden oluştuğu saptanmıştır. 38 maddeden oluşan ölçeğin, birinci faktörü 19, ikinci faktörü 10, üçüncü faktörü 5 ve dördüncü faktörü 4 maddeden oluşmaktadır. Ölçeğin alt faktörleri için madde toplam korelâsyonları I. faktör için .803 - .526; II. faktör için 677- .492; III. faktör için .678- .502; IV. faktör için  ise .481-.378 arasında değişmektedir. Ölçeğin toplam alfa katsayı değeri  α=0.947; alt faktörlerde ise bu değer α=,951- ,640 arasında değişmektedir.

References

  • Alay, S. ve Koçak, S. (2002). Zaman Yönetimi Anketi: Geçerlilik ve Güvenirlilik. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergi. 22, 9-13.
  • Balkıs, M. (2007). Öğretmen Adaylarının Davranışlarındaki Erteleme Eğiliminin, Karar Verme Stilleri ile İlişkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(21), 67-83
  • Büyüköztürk, Ş. (2002). Faktör Analizi: Temel Kavramlar ve Ölçek Geliştirmede Kullanımı. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, (32), 470-483.
  • Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal Bilimler için Veri Analizi El Kitabı. (16. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Binder, K. (2000). The Effect of an Academic Procrastination Treatment on Student Procrastination and Subjective Well-Being. (Unpublished MA). Carleton University, Canada.
  • Can, A. (2013). SPSS ile Bilimsel Araştırma Sürecinde Nicel Veri Analizi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Chun, A. H. C. & Choi, J. N. (2005). Rethinking Procrastination: Positive Effects of “Active” Procrastination Behavior on Attitudes and Performance. The Journal of Social Psychology, 145(3), 245-264.
  • Çakıcı, D. C. (2003). Lise ve Üniversite Öğrencilerinde Genel Erteleme ve Akademik Erteleme Davranışının İncelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • DeVellis, F. R.(2014). Scale Development Theory and Application (M.Uluman Çev.). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Ellez, M.(2012). Ölçme Araçlarında Bulunması Gereken Özellikler. (A. Tanrıöğen Ed.), Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Erkuş, A. (2014). Psikolojide Ölçme ve Ölçek Geliştirme -I (2. Baskı). Ankara: Pegem Akademi
  • Ferrari, J. R. & Pychyl, T. A. (Eds.) (2000). The Scientific Study of Procrastination: Where Have We Been and Where Are We Going? Journal of Social Behavior And Personality (Special Issue), 15, vii-viii.
  • İlhan, F. (2007). Faktör Analizi ve Tarımsal Araştırmalarda Elde Edilen Verilere Uygulanması Üzerine Bir Çalışma. Selçuk Üniversitesi, Yayımlanmış yüksek lisans tezi, Konya.
  • Karagöz, Y. ve Ekici, S.(2004). Sosyal Bilimlerde Yapılan Uygulamalı Araştırmalarda Kullanılan İstatistiksel Teknikler Ve Ölçekler. C.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 5 (1), 25-43.
  • Karasar, N.(2013). Bilimsel Araştırma Yöntemi (25. Baskı). Ankara: Nobel Yayınları.
  • Kennedy, G. J & Tuckman, B. W. (2013). An Exploration into the İnfluence of Academic and Social Values, Procrastination, and Perceived School Belongingness on Academic Performance. Social Psychology Education, 16, 435-470. DOI 10.1007/s11218-013-9220-z
  • Özbay, Y. ve Mısırlı-Taşdemir, Ö. (2003). Çok Boyutlu Mükemmeliyetçilik Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. VII. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, 9-11 Temmuz, Malatya.
  • Özçelik, D. A.(2010). Test Hazırlama Kılavuzu (4. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Polat, Y.(2012). Faktör Analizi Yöntemlerinin Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi ve Hayvancılık Denemesine Uygulanışı. Çukurova Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Adana.
  • Saraçlı, S. (2011). Faktör Analizinde Yer Alan Döndürme Metotlarının Karşılaştırmalı İncelenmesi Üzerine Bir Uygulama. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 1(3): 22-26
  • Senecal, C., Koestner, R., & Vallerand, R. J. (1995). Self-regulation and academic procrastination. The Journal of Social Psychology, 135(5), 607-619.
  • Stevenson, A. (2013). Oxford Dictionarty of English. (3. Baskı ) http://www.oxfordreference.com/view/10.1093/acref/9780199571123.001.0001/m_en_gb0988120?rskey=MP0X8Q&result=3 Erşim tarihi:10.12.2014
  • Tavşancıl, E.(2010). Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Tekindal, S. (2009). Duyuşsal Özelliklerin Ölçülmesi İçin Araç Oluşturma (Baskı 2). Ankara: Pegem Yayınları.
  • Temel, A. (2010). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, http://cihangoc.com/wpcontent/uploads/2013/03/2-EOD.kitap_.doc Erişim Tarihi: 08.10.2014
  • Türk Dil Kurumu; Türkçe Sözlük, Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara, 2011.
  • Vestervelt, C. M. (2000). An Examination of the Content and Construct Validity of Four Measures of Procrastination. (Unpublished MA). Carleton University, Canada.
  • Yurdugül, H. Faktör analizinde KMO ve Bartlett Testleri Neyi Ölçer? http://yunus.hacettepe.edu.tr/~yurdugul/3/indir/Kuresellik.pdf Erişim Tarihi: 11.07.2015
There are 28 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Makaleler
Authors

Gürbüz Ocak

Ramazan Bulut

Publication Date April 1, 2015
Published in Issue Year 2015

Cite

APA Ocak, G., & Bulut, R. (2015). The Scale of Academic Procrastination: Validity and reliability study. International Journal of Social Sciences and Education Research, 1(2), 584-598. https://doi.org/10.24289/ijsser.106455
AMA Ocak G, Bulut R. The Scale of Academic Procrastination: Validity and reliability study. International Journal of Social Sciences and Education Research. November 2015;1(2):584-598. doi:10.24289/ijsser.106455
Chicago Ocak, Gürbüz, and Ramazan Bulut. “The Scale of Academic Procrastination: Validity and Reliability Study”. International Journal of Social Sciences and Education Research 1, no. 2 (November 2015): 584-98. https://doi.org/10.24289/ijsser.106455.
EndNote Ocak G, Bulut R (November 1, 2015) The Scale of Academic Procrastination: Validity and reliability study. International Journal of Social Sciences and Education Research 1 2 584–598.
IEEE G. Ocak and R. Bulut, “The Scale of Academic Procrastination: Validity and reliability study”, International Journal of Social Sciences and Education Research, vol. 1, no. 2, pp. 584–598, 2015, doi: 10.24289/ijsser.106455.
ISNAD Ocak, Gürbüz - Bulut, Ramazan. “The Scale of Academic Procrastination: Validity and Reliability Study”. International Journal of Social Sciences and Education Research 1/2 (November 2015), 584-598. https://doi.org/10.24289/ijsser.106455.
JAMA Ocak G, Bulut R. The Scale of Academic Procrastination: Validity and reliability study. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2015;1:584–598.
MLA Ocak, Gürbüz and Ramazan Bulut. “The Scale of Academic Procrastination: Validity and Reliability Study”. International Journal of Social Sciences and Education Research, vol. 1, no. 2, 2015, pp. 584-98, doi:10.24289/ijsser.106455.
Vancouver Ocak G, Bulut R. The Scale of Academic Procrastination: Validity and reliability study. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2015;1(2):584-98.

Cited By











88x31.png

Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.