Bu çalışma da
sekizinci sınıf öğrencilerinin doğal sayılar, ondalıklı sayılar, kesirler ve
yüzdeler konularını içeren sayı duyusu problemlerinde kullandıkları
stratejilerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Tarama modelinde betimsel bir çalışma olan bu araştırmada, verileri toplamak amacıyla nitel ve nicel veri toplama teknikleri birlikte
kullanılmıştır. Araştırmanın
nicel örneklemi Adana ilindeki devlet okullarında öğrenim gören sekizinci
sınıfa devam eden 200 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmanın nitel boyutu ise
kolay ulaşılabilir durum örneklemesine göre seçilen 3 farklı ortaokula devam
eden, gönüllülük esasına dayalı olarak belirlenen 40 öğrenci üzerinde
yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak
sayı duyusu testi kullanılmıştır. Veri toplama aracından elde edilen veriler
nicel ve nitel analiz yöntemleriyle analiz edilmiştir. Nicel ve nitel verilerin
analizinden elde edilen bulgulara göre öğrencilerin
sayı duyusu performanslarının düşük olduğu ve öğrencilerin çözümlerin de daha
çok kural temelli stratejileri kullandıkları görülmüştür.
In this research,
the aim is to determine the strategies
which the 8th grade students use
in number sense problems involving on the subject of natural numbers, decimal numbers,
fractions, percentages. In this research, a descriptive study was designed as a
cross hatching model. There were two
techniques used for data collection; which were quantitative and qualitative
methods. The quantitative
participants of the research consisted of 200 students who were attending at
the 8th grade of three middle schools in Adana. The qualitative
participants of the research consisted of 40 students who attending 3 different
middle schools and identifying according to voluntary basis. Number sense test was
used as the data collection tool. The data obtained through the data collection
tool were analysed via quantitative and
qualitative analysis technics. According
to the findings obtained from the analysis of quantitative and qualitative
data, it was seen that the students had low number sense performances and that
the solutions of the students also used more rule based strategies.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | January 3, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.